Dokumenty - Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy


Dokumenty - Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne


Dokumenty - Grant na telepracę


Dokumenty - Dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+


Dokumenty - Bony stażowe


Dokumenty - Bon zatrudnieniowy


Dokumenty - Refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną


Dokumenty - Prace społecznie użyteczne


Dokumenty - Dofinansowanie podjęcia działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych


Dokumenty - Oferta pracy


Zmiany dotyczące zatrudniania cudzoziemców od 1 czerwca 2025 r

Od 1 czerwca 2025r. ważne zmiany dotyczące zatrudniania cudzoziemców

Informujemy, że w związku z wejściem od 01.06.2025 r. nowej Ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz. U z 2025, poz. 621), nastąpią zmiany w zakresie zatrudniania cudzoziemców w Polsce.

Najważniejsze zmiany wprowadzane ustawą:

Pełna elektronizacja postepowań

Składanie oświadczeń o powierzeniu pracy będzie możliwe jedynie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego – praca.gov.pl.

Oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcom

Pracodawca ma obowiązek poinformowania Urząd Pracy o:

  • podjęciu pracy przez cudzoziemca w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia pracy,
  • niepodjęciu pracy przez cudzoziemca w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji oświadczeń,
  • zakończeniu pracy przed dniem zakończenia określonym w oświadczeniu.

Zgłoszenie w stosunku do oświadczenia wpisanego do ewidencji informacji o zakończeniu pracy lub że cudzoziemiec nie podejmie pracy skutkuje unieważnieniem oświadczenia z mocy prawa.

Możliwość zwiększenia wymiaru czasu pracy lub liczby godzin pracy w tygodniu lub miesiącu określonego w oświadczeniu o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, bez konieczności uzyskania nowego oświadczenia, ale nie więcej niż do pełnego wymiaru czasu pracy i z proporcjonalnym zwiększeniem wynagrodzenia.

Pracodawca powierzający pracę cudzoziemcowi ma obowiązek złożenia za pomocą systemu teleinformatycznego w urzędzie pracy kopii umowy z cudzoziemcem w języku polskim, po wpisaniu oświadczenia do ewidencji, ale przed powierzeniem pracy cudzoziemcowi.

Cudzoziemiec, który posiada wizę wydaną przez inne państwo obszaru Schengen, nie może wykonywać pracy na terytorium Polski.

Starosta określa swoją właściwość do wpisu oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń, biorąc pod uwagę siedzibę firmy lub miejsce pobytu stałego polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi.

Oświadczenie o powierzeniu pracy cudzoziemcowi nie zostanie rozpatrzone (pozostanie bez rozpoznania) jeżeli:

  • wniosek o wpisanie oświadczenia będzie złożony dla obywatela innego państwa niż określony w przepisach,
  • praca wskazana w oświadczeniu będzie dotyczyła pracy sezonowej określonej w odrębnym rozporządzeniu dotyczącym podklas działalności,
  • okres wykonywania pracy określony w oświadczeniu o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, będzie dłuższy niż 24 miesiące,
  • praca wykonywana będzie poza terytorium Polski,  
  • wniosek złożony będzie w celu pełnienia funkcji w zarządach osób prawnych wpisanych w KRS albo reprezentacji spółki lub pełnienia funkcji prokurenta albo w zarządzie,
  • dzień rozpoczęcia pracy wskazany w złożonym oświadczeniu nastąpi później niż 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Zezwolenie na prace sezonową:

  • Zezwolenie na pracę sezonową wydaje starosta właściwy ze względu na siedzibę lub miejsce stałego pobytu polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi.
  • Zmiana w postępowaniu w sprawie wydania zezwolenia na pracę sezonową: pracodawca po otrzymaniu wpisanego wniosku do ewidencji, ma obowiązek poinformować urząd o zgłoszeniu się cudzoziemca, którego dotyczył wniosek, w celu wydania zezwolenia na pracę. Jednakże, gdy pracodawca nie przedstawi oświadczenia o zgłoszeniu się do pracy cudzoziemca, postępowanie ulega umorzeniu z mocy prawa. Ustawodawca skrócił okres oczekiwania na zgłoszenie z 120 dni na 90 dni.

Test rynku pracy:

Nowa ustawa znosi informację starosty. Zamiast tzw. „testu rynku pracy” – starosta będzie mógł określić listę zawodów, w stosunku do których możliwa będzie odmowa wydania zezwolenia na pracę ze względu na trudną sytuację na lokalnym rynku pracy.

Agencje Pracy:

Prowadzenie działalności gospodarczej przez agencje pracy w zakresie pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców, od których wymagane jest posiadanie zezwolenia na pracę lub oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, będzie możliwe dopiero po upływie dwóch lat od wpisu do rejestru agencji zatrudnienia i świadczeniu usług w zakresie pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej.

Podmioty wpisane do rejestru agencji zatrudnienia mają obowiązek w terminie 3 miesięcy od wejścia w życie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia uzyskania ponownego wpisu do rejestru agencji zatrudnienia, w celu kontynuowania świadczenia usług w zakresie pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców.


Statystyki - statystyka lokalnego rynku pracy 2025


Wykaz numerów telefonów

Wykaz numerów telefonów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach
Numer pokoju Stanowisko/zakres zadań Imię i Nazwisko Numer telefonu/fax
116 Dyrektor PUP Tomasz Dudzic 41-367-11-07
115 Zastępca Dyrektora ds. Ewidencji i Administracji Anna Piotrowska 41-367-11-07
113 Zastępca Dyrektora ds. Rynku Pracy Marta Rojek 41-367-11-07
112 Sekretariat Agnieszka Michalska 41-367-11-07
Fax/41-367-11-99

Wydział Organizacyjno – Prawny – OP
 
120 Kierownik Izabela Necel 41-367-11-15
36 Punkt Obsługi Klienta, Zielona Linia Anna Lech,
Paulina Ziach
41-367-11-01
118 Zastępca IOD
Obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy w Kielcach, Obsługa Konwentu Dyrektorów, Organizacja
Alicja Kupis,
Wioletta Rożek-Szcześniak
41-367-11-41
41-367-11-93
119 Kadry Agnieszka Ciszek,
Małgorzata Krzemińska
41-367-11-67
124 Zamówienia publiczne, odwołania Aneta Mróz,
Anna Sikora
41-367-16-66
125 Kancelaria Paula Misiurska,
Marzena Pięta
41-367-11-33

Wydział Administracyjno – Informatyczny – AI
 
9 Kierownik Dariusz Moćko 41-367-11-13
14 Administracja Grzegorz Kot,
Patryk Wójcik
41-367-11-12
15 Poligrafia Mariola Kopycińska 41-367-11-00
Archiwum zakładowe - AIZ
11 Archiwum zakładowe Marzena Kyzioł,
Marcin Śnioch,
Krzysztof Załęcki
41-367-11-14
42 41-367-11-04
129 Archiwum Małgorzata Drąg 41-367-11-58
Zespół ds. Informatycznych - AII
 123 Koordynator/Główny specjalista Piotr Szymczyk 41-367-11-18
Informatyk Zdzisław Dziedzic 41-367-11-11
Informatyk Marcin Otawski 41-367-11-17

Wydział Finansowo – Księgowy – KF
 
117 Główny Księgowy Agnieszka Kochanowska-Bilna 41-367-11-80
108 Zastępca Głównego Księgowego Paulina Woźniak 41-367-11-97
107 Księgowość Budżetowa Anna Gruszczyńska,
Magdalena Rudnicka-Molenda
41-367-11-92
108 Księgowość Płace Katarzyna Galus 41-367-11-56
109 Księgowość – windykacje Magdalena Michalska 41-367-11-50
110 Księgowość – refundacje, listy wypłat Magdalena Kumalska,
Aneta Szlufik
41-367-11-94
111 Księgowość - sprawozdawczość
potrącenia, alimenty, refundacje
Danuta Kalwat,
Beata Nowek
41-367-11-95

Wydział Rejestracji i Ewidencji – RE
 
2 Kierownik Ewelina Kaczmarzyk 41-367-16-35
4 Główny specjalista Maria Szmidt 41-367-11-34
127 Dodatki aktywizacyjne
Korekty ZUS/Listy Wypłat/Depozyty/Zaświadczenia RP7
Agata Kosińska 41-367-16-22
Kinga Paul,
Wiktoria Zarychta 
41-367-11-69
41-367-16-47
St.1 Rejestracja elektroniczna Anita Krzepecka 41-367-11-79
St.2 Rejestracja elektroniczna Sylwia Mazur 41-367-11-22
St.3 A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś Agata Kozera 41-367-11-23
St.4 A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś Agnieszka Sękowska-Perz 41-367-11-24
St.5 A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś Karolina Janik 41-367-11-25
St.6 K, L, Ł, M, N, O, R, Ż Beata Świderska 41-367-11-26
St.7 K, L, Ł, M, N, O, R, Ż Anna Pacak 41-367-11-27
St.8 K, L, Ł, M, N, O, R, Ż Marzena Zielińska 41-367-11-28
St.9 P, S, T, U, V, W, Z, Ź Agnieszka Drogosz 41-367-11-29
St.10 P, S, T, U, V, W, Z, Ź Agata Wiech 41-367-11-31
St.11 P, S, T, U, V, W, Z, Ź Justyna Woźniak 41-367-11-43
St.12 Rejestracja elektroniczna Jan Prucnal 41-367-11-54
129 Rejestracja elektroniczna Jolanta Pięta 41-367-11-58

Zespół Radców Prawnych – ZRP
 
27 Radca prawny Tomasz Próchnicki 41-367-11-06
5 Radca prawny Paweł Koziarz 41-367-11-57

Inspektor Ochrony Danych - IOD
 
126 Inspektor Ochrony Danych Beata Dybka 41-367-11-77

Samodzielne Stanowisko ds. BHP i PPOŻ – BHP
 
25 Starszy inspektor ds. BHP Ewa Żak 41-367-16-45

Centrum Aktywizacji Zawodowej - CAZ
 
Wydział Aktywności Zawodowej – CAZP
1 A, B, C, O Zbigniew Cebula,
Monika Zięba
41-367-11-47
41-367-11-32
24 Pośrednictwo - osoby z niepełnosprawnością, zwolnienia grupowe, Targi pracy. Kwalifikowanie kandydatów na staż Mariusz Żal 41-367-11-39
25 P Ewa Żak 41-367-16-45
131 H, I, R, S, Ś, U, Rafał Adamczyk,
Łukasz Durlik,
Małgorzata Strachowska
41-367-11-30
41-367-11-44
41-367-16-25
133 D, E, F, G, L, Ł, T Andrzej Kruk,
Małgorzata Maciążek
41-367-11-16
41-367-16-28
135 Przyjmowanie ofert pracy, Realizacja ofert pracy w ramach: Doposażenia stanowiska pracy, Robót Publicznych, Prac Interwencyjnych, Prac Społecznie Użytecznych, Organizacja Giełd Pracy , Oferty pracy EURES, Informacja Starosty (test rynku pracy). J, N Elżbieta Piotrowska
Karolina Szymkiewicz
41-367-11-45
41-367-11-71
136 Zezwolenia na pracę sezonową, oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom Beata Jaśkowska 41-367-11-48
Andrzej Zając 41-367-11-42
W, V, Z, Ź, Ż Monika Kosińska 41-367-11-83
137 K, M Tomasz Tomala,
Sylwia Wadas
41-367-16-70
41-367-16-01
Zespół ds. Poradnictwa Zawodowego - CAZPP
134 Koordynator/Doradca zawodowy Marlena Adamiec 41-367-11-53
132 Doradztwo zawodowe Joanna Piotrowska,
Luiza Snarska
41-367-16-31
41-367-11-78
138 Doradztwo zawodowe Katarzyna Mazurczak 41-367-11-51
139 Doradztwo zawodowe Justyna Wiącek 41-367-11-74
140 Doradztwo zawodowe Ewelina Maj-Pankowska 41-367-11-84
141 Doradztwo zawodowe Wioletta Socha 41-367-16-46
Wydział Form Wsparcia i Przedsiębiorczości - CAZW
30 Kierownik Zofia Sala 41-367-16-11
6 Dofinansowania - sporządzanie umów i rozliczanie wniosków dotacje/refundacje Małgorzata Krawczyk,
Magdalena Michta,
Łucja Lasak-Szymczyk
41-367-16-21
7 Weryfikacja wniosków dotacje/refundacje Sebastian Marciniak,
Kinga Rożek,
Ewelina Tomaszewska
41-367-16-40
41-367-16-16
8 Prace interwencyjne, roboty publiczne, Prace społecznie użyteczne, centrum integracji społecznej, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników, monitoring PI i RP, -30, tarcza antykryzysowa Renata Kmieć,
Justyna Rowińska
41-367-11-63
41-367-16-15
10 Statystyka Magdalena Jamorska,
Piotr Kuśmierz
41-367-16-20
17 Monitoring dotacji i refundacji
Bony na zasiedlenie, Opieka nad dziećmi do lat 7, stypendia na kontynuowanie nauki,
Adriana Adamczyk,
Dominika Bonarska
41-367-11-35
19 Weryfikacja wniosków, umowy, przedłużenia umów i rozliczenie staży Renata Chrobot 41-367-16-19
20 Joanna Krajewska,
Sylwia Mazur
41-367-11-36
41-367-16-28
28 Szkolenia indywidualne, grupowe, bony szkoleniowe Ewa Banasik,
Ilona Skrzyniarz-Grzyb
41-367-16-85
41-367-16-84
29 Szkolenia indywidualne, grupowe, KFS Justyna Frankowicz, 
Anna Jarząbek
41-367-11-89

Referat ds. Informacji i Promocji Form Pomocy – RFP
 
128 p.o. Kierownika Ewelina Malinowska 41-367-16-69
102 Projekty systemowe/konkursowe Elżbieta Janikowska,
Agnieszka Kowalczyk
41-367-11-21
103 Projekty systemowe/konkursowe Karolina Chrabąszcz,
Marzena Skwirowska
41-367-11-81
41-367-16-12

Zespół ds. Kontroli Zewnętrznych - ZKZ
 
26 Kontrola Aneta Bentkowska,
Marcin Gmyr,
Dorota Marszałek,
Elżbieta Nartowska
41-367-16-14
41-367-16-18

Oświadczenie podmiotu nieświadczącego usług w zakresie pracy tymczasowej o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi

Oświadczenie podmiotu nieświadczącego usług w zakresie pracy tymczasowej o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi jest składane przez podmiot powierzający wykonanie pracy, w celu wpisu oświadczenia do ewidencji oświadczeń.
Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy mogą być składane wyłącznie dla obywateli Armenii, Ukrainy, Białorusi, Gruzji i Mołdawii i tylko w przypadku, gdy praca cudzoziemca nie jest związana z działalnością sezonową (rozporządzenie ws. podklasy działalności według klasyfikacji PKD, w których wydaje się zezwolenia na pracę sezonową).
Po złożeniu wniosku o wpis do ewidencji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom PUP Kielce w terminie 7 dni roboczych od dnia wpływu wniosku telefonicznie, na wskazany w nim numer, poinformuje wnioskodawcę o dacie odbioru wpisanych do ewidencji oświadczeń lub o konieczności poprawienia oświadczeń  / uzupełnienia braków (w przypadku braku telefonu informacja zostanie wysłana pocztą).
Wycofanie wniosku lub nieusunięcie uchybień formalno-prawnych, będzie oznaczać, że wniosek pozostaje bez rozpatrzenia. W przypadku naruszenia przepisów prawa przez podmiot składający oświadczenie, PUP Kielce podejmuje decyzję o odmowie wpisania oświadczenia do ewidencji oświadczeń. W wyżej wymienionych przypadkach wpłacone środki nie ulegają zwrotowi. Nie czytelne kopie nie będą rozpatrywane.

Do wniosku podmiot załącza:

  1. Wniosek o wpis do ewidencji oświadczeń.
  2. Oświadczenie podmiotu nieświadczącego usług w zakresie pracy tymczasowej o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.
  3. Oświadczenie podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 88z ust. 5 pkt 1-6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r.o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
  4. Klauzula informacyjna dla składających dokumenty.
  5. Upoważnienie (w przypadku gdy podmiot działa za pośrednictwem pełnomocnika).
 
Dokumenty o których mowa (od poz. 1 do poz. 5) dostępne są do pobrania w sekcji  Załączniki na końcu strony.
 
Do wniosku podmiot załącza również:
  1. Czytelne kserokopie dokumentów podróży cudzoziemca.
  2. Potwierdzenie dokonanego przelewu kwoty 100,00 zł. (dla każdego oświadczenia) na rachunek Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, 25-620 Kielce, ul. Kolberga 4, numer: 91 1560 0013 2991 5397 5000 0008. W tytule przelewu należy wpisać, iż wpłata dotyczy wpisu do ewidencji oświadczeń,  imię i nazwisko cudzoziemca, numer paszportu lub innego ważnego dokumentu podróży oraz kraj pochodzenia cudzoziemca, którego dotyczy oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy.
  3. Ważny dowód osobisty lub ważny dokument podróży. W przypadku braku dokumentu lub braku możliwości aby go uzyskać można załączyć inny ważny dokument potwierdzający tożsamość (dotyczy osoby fizycznej jako podmiotu powierzającemu wykonywanie pracy cudzoziemcowi).
Oświadczenia składa się do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce stałego pobytu podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi.
 
Powiatowy urząd pracy, wpisując oświadczenie podmiotu nieświadczącego usług w zakresie pracy tymczasowej o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, może określić późniejszy dzień rozpoczęcia pracy, niż określony w oświadczeniu, nie wcześniejszy niż dzień następujący po dniu wpisania oświadczenia do ewidencji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi. Podmiot powierzający wykonywanie pracy cudzoziemcowi, którego oświadczenie zostało wpisane do ewidencji oświadczeń ma obowiązek pisemnego powiadomienia powiatowego urzędu pracy o:
  • Podjęciu pracy przez cudzoziemca w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji oświadczeń.
  • Niepodjęciu pracy przez cudzoziemca w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji oświadczeń.
Zawiadomienie o podjęciu, niepodjęciu, zakończeniu pracy jest dostępne do pobrania w sekcji  Załączniki.

Załączniki


Oświadczenie podmiotu działającego jako agencja pracy tymczasowej o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi w charakterze pracownika tymczasowego

Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi jest składane przez podmiot powierzający wykonanie pracy, w celu wpisu oświadczenia do ewidencji oświadczeń.
Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy mogą być składane wyłącznie dla obywateli Armenii, Ukrainy, Białorusi, Gruzji i Mołdawii i tylko w przypadku, gdy praca cudzoziemca nie jest związana z działalnością sezonową (rozporządzenie ws. podklasy działalności według klasyfikacji PKD, w których wydaje się zezwolenia na pracę sezonową).
Po złożeniu wniosku o wpis do ewidencji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom PUP Kielce w terminie 7 dni roboczych od dnia wpływu wniosku telefonicznie, na wskazany w nim numer, poinformuje wnioskodawcę o dacie odbioru wpisanych do ewidencji oświadczeń lub o konieczności poprawienia oświadczeń  / uzupełnienia braków (w przypadku braku telefonu informacja zostanie wysłana pocztą).
Wycofanie wniosku lub nieusunięcie uchybień formalno-prawnych, będzie oznaczać, że wniosek pozostaje bez rozpatrzenia. W przypadku naruszenia przepisów prawa przez podmiot składający oświadczenie, PUP Kielce podejmuje decyzję o odmowie wpisania oświadczenia do ewidencji oświadczeń. W wyżej wymienionych przypadkach wpłacone środki nie ulegają zwrotowi. Nie czytelne kopie nie będą rozpatrywane.

Do wniosku podmiot załącza:

  1. Wniosek o wpis do ewidencji oświadczeń.
  2. Oświadczenie podmiotu działającego jako agencja pracy tymczasowej o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi w charakterze pracownika tymczasowego.
  3. Oświadczenie podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 88z ust. 5 pkt 1-6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r.o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
  4. Klauzula informacyjna dla składających dokumenty.
  5. Upoważnienie (w przypadku gdy podmiot działa za pośrednictwem pełnomocnika).
 
Dokumenty o których mowa (od poz. 1 do poz. 5) dostępne są do pobrania w sekcji  Załączniki na końcu strony.
 
Do wniosku podmiot załącza również:
  1. Czytelne kserokopie dokumentów podróży cudzoziemca.
  2. Potwierdzenie dokonanego przelewu kwoty 100,00 zł. (dla każdego oświadczenia) na rachunek Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, 25-620 Kielce, ul. Kolberga 4, numer: 91 1560 0013 2991 5397 5000 0008. W tytule przelewu należy wpisać, iż wpłata dotyczy wpisu do ewidencji oświadczeń,  imię i nazwisko cudzoziemca, numer paszportu lub innego ważnego dokumentu podróży oraz kraj pochodzenia cudzoziemca, którego dotyczy oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy.
  3. Ważny dowód osobisty lub ważny dokument podróży. W przypadku braku dokumentu lub braku możliwości aby go uzyskać można załączyć inny ważny dokument potwierdzający tożsamość (dotyczy osoby fizycznej jako podmiotu powierzającemu wykonywanie pracy cudzoziemcowi).
Oświadczenia składa się do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce stałego pobytu podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi.  
Powiatowy urząd pracy, wpisując oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, może określić późniejszy dzień rozpoczęcia pracy, niż określony w oświadczeniu, nie wcześniejszy niż dzień następujący po dniu wpisania oświadczenia do ewidencji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.
 
Podmiot powierzający wykonywanie pracy cudzoziemcowi, którego oświadczenie zostało wpisane do ewidencji oświadczeń ma obowiązek pisemnego powiadomienia powiatowego urzędu pracy o:
  • Podjęciu pracy przez cudzoziemca w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji oświadczeń.
  • Niepodjęciu pracy przez cudzoziemca w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji oświadczeń.
Zawiadomienie o podjęciu, niepodjęciu, zakończeniu pracy jest dostępne do pobrania w sekcji  Załączniki.
 

Załączniki


Informacje o urzędzie

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach

  • Adres: ul. Kolberga 4,  25-620 Kielce
  • Telefon: (41) 367-11-00
  • Fax: (41) 367-11-99
  • NIP: 959-08-29-453
  • REGON: 291149104
  • e-mail: kiki@praca.gov.pl
  • Powiat: kielecki
  • Województwo: świętokrzyskie
 

Numery rachunków bankowych:

Lp.

Numer rachunku

Przeznaczenia

1.

86 1560 0013 2991 5397 5000 0001

Obsługa Budżetu

2.

59 1560 0013 2991 5397 5000 0002

Obsługa Funduszu Pracy

3. 91 1560 0013 2991 5397 5000 0008 Obsługa Cudzoziemców

 

Godziny pracy PUP w Kielcach:

Godziny otwarcia:

  • Poniedziałek - Piątek: 7.00 - 15.00

Rejestracja bezrobotnych:

  • Poniedziałek - Piątek: 7.15 - 14.30

Korespondencja z Urzędem

Uprzejmie informujemy, że PUP Kielce udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, odpowiadającą wymogom określonym w art. 63 paragraf 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego, którego treść jest następująca:
"Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."

W związku z powyższym treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach

Informacja
dotycząca przetwarzania danych osobowych
 przez Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwanego dalej „RODO”), Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach, informuje o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

  1. Informacje dotyczące administratora danych

Administratorem danych osobowych Pani/Pana jest Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach reprezentowany przez Dyrektora Urzędu z siedzibą w Kielcach, przy ul. Kolberga 4, 25-620 Kielce, tel. 41-367-11-07, email: kiki@praca.gov.pl

  1. Inspektor ochrony danych – IOD

W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez Administratora, Inspektorem Ochrony Danych - panią Beatą Dybką.

Taki kontakt może się odbyć w sposób bezpośredni (pokój 126 w siedzibie PUP w Kielcach), pod numerem telefonu 41- 67-11-77, drogą elektroniczną na adres email: iod@kielce.praca.gov.pl lub pisemnie na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach, Inspektor Ochrony Danych, ul. Kolberga 4, 25-620 Kielce.

  1. Cel przetwarzania danych oraz podstawa prawna

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu realizacji zadania publicznego (art. 6 ust. 1 lit. e, art. 9 ust. 2 lit. g RODO)  i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) tj. realizacji zadań w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2005 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ponadto, jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie niezbędne do wykonania umowy zawartej z PUP w Kielcach, której Pani/Pan będzie stroną lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy, podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią (w szczególności):

  • art. 6 ust. 1 lit. b, c, e oraz art. 9 ust. 2 lit. b, g RODO rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4.05.2016, ze sprostowaniami);
  • ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781);
  • ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. poz. 620).
  • ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

 (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.);

  • inne akty prawne;
  • akty wykonawcze do ww. ustaw.

  1. Odbiorcy danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa m.in.: Ministrowi właściwemu do spraw pracy, Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych, Urzędowi Skarbowemu, Powiatowej Radzie Rynku Pracy, Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Świętokrzyskiego, Wojewódzkiemu Urzędowi Pracy, innemu Powiatowemu Urzędowi Pracy, Powiatowemu Ośrodkowi Zatrudnienia i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwowej Inspekcji Pracy, Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, Realizatorom działań aktywizacyjnych w tym jednostkom szkolącym, Pracodawcom osób bezrobotnych i poszukujących pracy, Komornikom Sądowym, Jednostkom realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych, Sądom, Policji, Prokuraturze, Straży Granicznej, Krajowemu Centrum Informacji Kryminalnych, Bankom, Urzędom Pocztowym i Jednostkom prowadzącym działalność pocztową. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych m.in. firmie, z którą PUP w Kielcach zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu danych oraz firmie, z którą PUP w Kielcach zawarł umowę na świadczenie usług w zakresie niszczenia dokumentów.

  1. Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez obowiązujący okres przechowywania dokumentacji związanej z realizacją zadania publicznego tj. przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3, a po tym czasie przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa w szczególności wynikających z Instrukcji kancelaryjnej i Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt w Powiatowym Urzędzie Pracy, który określa okresy przechowywania dokumentacji (od 2 do 50 lat).

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych (m.in. kategorii przetwarzanych danych, celu, podstawy prawnej ich przetwarzania oraz okresu przechowywania) uzyska Pani/Pan od swojego doradcy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, podczas realizacji konkretnego zadania wynikającego z ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia lub innych przepisów prawa w oparciu, o które Powiatowy Urząd Pracy realizuje swoje działania lub od Inspektora Ochrony Danych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach

  1. Przysługujące uprawnienia

W odniesieniu do Pani/Pana danych pozyskanych w związku z realizacją zadania publicznego oraz wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach lub zawarcia umowy z Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach przysługuje Pani/Panu:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa;
  1. Informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego

W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.  

  1. Obowiązek podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z aktów prawnych wskazanych w  pkt. 3, w  związku z czym jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie m.in. brak możliwości rejestracji w ewidencji osób bezrobotnych i poszukujących pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, a także niemożność korzystania z form pomocy, wynikających z ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, oraz może skutkować konsekwencjami przewidzianymi w innych aktach normatywnych powszechnie obowiązujących w Polsce.

  1. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.


Dokumenty - Wniosek o wydanie zaświadczenia RP 7