Harmonogram zajęć doradczych - maj 2025 r.

Zapraszamy do udziału w poradach grupowych prowadzonych przesz naszych doradców zawodowych.
Terminy spotkania: Maj 2025 (dokładne daty podane na harmonogramie);
Miejsce i godzina: Sala 130 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, godzina 11:00;
Zapisy przyjmujemy telefonicznie (041) 367-11-53 lub osobiście w siedzibie urzędu.

 


Nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu

 Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, że w dniach od  7 maja 2025 r. do 9 maja 2025 r. będzie prowadzony nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Ważne!

W związku z nową ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (oczekuje na publikację w Dz.U. już po podpisie Prezydenta) informujemy, że preferowani będą pracodawcy gwarantujący zatrudnienie po odbytym stażu na okres 3 miesięcy w wymiarze pełnego etatu.

Umowy o zorganizowanie stażu będą zawierane pomiędzy starostą (Dyrektorem Urzędu), organizatorem stażu i bezrobotnym - według programu określonego przez organizatora stażu.
Grupę docelową projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy III" realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego na lata 2021-2027, Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy, Działanie FESW.10.01 – Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy, będą stanowiły osoby bezrobotne pozostające bez pracy, zamieszkujące teren powiatu kieleckiego i zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, a w szczególności te znajdujące się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym:

  • osoby młode w wieku 18-29 lat, w tym osoby z grupy NEET, osoby samotnie wychowujące dzieci oraz osoby opuszczające pieczę zastępczą;
  • osoby po 55 roku życia;
  • kobiety,
  • osoby z niepełnosprawnościami;
  • osoby długotrwale bezrobotne;
  • osoby z niskimi kwalifikacjami, bez kwalifikacji;
  • osoby sprawujące opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz powracające na rynek pracy po zakończonym okresie sprawowania opieki;
  • reemigranci i imigranci.

Zgodnie z przyjętą definicją, osobą z kategorii NEET jest osoba młoda w wieku  do 29 lat, która spełnia łącznie trzy warunki:

  1. nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo),
  2. nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbuje obowiązek szkolny lub nauki),
  3. nie szkoli (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).

Ze względu na określone w projekcie wskaźniki konieczne do spełnienia, w pierwszej kolejności wsparciem zostaną objęte osoby:

  • długotrwale bezrobotne, tj. osoby pozostające w rejestrze PUP w Kielcach łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich dwóch lat,  z wyłączeniem okresu odbywania stażu;
  • osoby młode w wieku 18-29 lat;
  • osoby po 55 roku życia;
  • osoby niepełnosprawne, tj. osoby posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

 
Ważne! Zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027", w przypadku wsparcia osób w wieku 18-29 lat udział takiej osoby w projekcie EFS+ powinien być obowiązkowo poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych przez doradcę klienta. 
 
Nadmieniamy, że warunkiem koniecznym do pozytywnego rozpatrzenia wniosku  o udzielenie wsparcia przedsiębiorcy/pracodawcy będzie brak zaległości  w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych, w dniu złożenia wniosku. Wobec powyższego oświadczenia Wnioskodawców będą weryfikowane za pośrednictwem odpowiednich systemów teleinformatycznych.

 

UWAGA!
przed wypełnieniem wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach określającym zasady organizacji staży dla osób bezrobotnych.
 
Wypełnione wnioski przyjmowane będą:

  • w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach w godz. od 715 do 1430;
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub kuriera.

Aktualne druki wniosków dostępne są w Punkcie Obsługi Klienta Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach oraz na stronie internetowej Urzędu (zakładka: Pracodawcy i przedsiębiorcy) pod linkiem: https://kielce.praca.gov.pl/-/2436186-dokumenty-staze
 

Szczegółowych informacji udzielą Państwu pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pod numerami telefonów:  41-367-16-19, 41-367-11-36, 41-367-16-28.

 


Nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, że w dniach od 7 maja 2025 r. do 9 maja 2025 r. będzie prowadzony nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu realizowany ze środków Funduszu Pracy
 

Ważne!

W związku z nową ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (oczekuje na publikację w Dz.U. już po podpisie Prezydenta) informujemy, że preferowani będą pracodawcy gwarantujący zatrudnienie po odbytym stażu na okres 3 miesięcy w wymiarze pełnego etatu.

Umowy o zorganizowanie stażu będą zawierane pomiędzy starostą (Dyrektorem Urzędu), organizatorem stażu i bezrobotnym - według programu określonego przez organizatora stażu.


Nadmieniamy, że warunkiem koniecznym do pozytywnego rozpatrzenia wniosku o udzielenie wsparcia przedsiębiorcy/pracodawcy będzie brak zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych, w dniu złożenia wniosku. Wobec powyższego oświadczenia Wnioskodawców będą weryfikowane za pośrednictwem odpowiednich systemów teleinformatycznych.

 

UWAGA!
przed wypełnieniem wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach określającym zasady organizacji staży dla osób bezrobotnych.
 
Wypełnione wnioski przyjmowane będą:

  • w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach w godz. od 715 do 1430;
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub kuriera.

Aktualne druki wniosków dostępne są w Punkcie Obsługi Klienta Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach oraz na stronie internetowej Urzędu (zakładka: Pracodawcy i przedsiębiorcy) pod linkiem: https://kielce.praca.gov.pl/-/2436186-dokumenty-staze
 

Szczegółowych informacji udzielą Państwu pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pod numerami telefonów:  41-367-16-19, 41-367-11-36, 41-367-16-28.
 


Informacja o naborze - Krajowy Fundusz Szkoleniowy

 

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, iż otrzymał środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Limit środków KFS do rozdysponowania  w naborze wynosi około  550.000,00 złotych.


Zapraszamy pracodawców z terenu powiatu kieleckiego do składania nowych wniosków o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.

Termin naboru wniosków: 25.04.2025 r. do 30.04.2025 r.

Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z §6 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach przy rozpatrywaniu wniosków o KFS, będzie brał pod uwagę:

  1.   Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS   na 2025 r. tj.:

PRIORYTET nr 1 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy  województwie.

Wniosek będzie spełniał wymóg tego priorytetu, jeżeli kształcenie ustawiczne będzie zgodne z zawodem deficytowym wymienionym w wykazie, bez względu na aktualne stanowisko osoby wskazanej do objęcia kształceniem, pod warunkiem, że w uzasadnieniu potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego pracodawca deklaruje zatrudnienie pracownika na stanowisku nowym, zgodnym  z kształceniem ustawicznym lub pracownik będzie wykonywał nowe zadania zgodne  z kierunkiem tego kształcenia.

Wykaz zawodów deficytowych w województwie świętokrzyskim zgodny
z ,,Barometrem zawodów 2025”:

PRIORYTET nr 2 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Pracodawca zobligowany jest dołączyć oświadczenie, które stanowi integralną część wniosku  i udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu 3 miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/ będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Decyzja czy złożony wniosek wpisuje się w priorytet nr 2 zostanie podjęta na podstawie wiarygodnego dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego  i wiarygodnego uzasadnienia.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 2 można objąć jedynie pracownika, który w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystał z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażał nowe procesy.

PRIORYTET nr 3 - Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku;

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).

Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:

1) w województwie dolnośląskim:

wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,

w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,

w powiecie górowskim - gmina Jemielno,

w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,

w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,

w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,

w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;

2) w województwie lubuskim:

w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,

w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,

w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,

w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,

e) w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,

f) w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;

3) w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego, głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;

4) w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.

Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.

PRIORYTET nr  4 - Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy;

Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności.

Szkolenia powinny zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,

dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,

rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.

do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy

na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji

dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki  nieprawidłowości.

PRIORYTET nr 5 Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m. in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;

Powyższy priorytet adresowany jest do pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę w zakresie poprawy  szeroko pojętego zdrowia psychicznego.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego

przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi

skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy

różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych

promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.

PRIORYTET nr  6  -  Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy;

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców,  którzy adresują specyficzne potrzeby.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie

w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;

doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;

rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.

Pracodawca zobligowany jest dołączyć do wniosku oświadczenie o zatrudnianiu obcokrajowca.

PRIORYTET nr 7 - Wspieranie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych;

Warunkiem skorzystania z powyższego priorytetu jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87 - Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.

PRIORYTET nr 8  - Wsparcie kształcenia ustawicznego  w zakresie umiejętności cyfrowych

Składając wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

PRIORYTET nr 9 – Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną

Powyższy priorytet  adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia
w obszarze szeroko pojętej ekologii.

PRIORYTET nr 14 – Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianie w firmach work-life balance

Powyższy priorytet adresowany do wszystkich pracodawców. W kontekście wprowadzania elastycznego czasu pracy i rozpowszechniania zasad work-life balance, pracodawcy mogą zaproponować różnorodne szkolenia i wsparcie dla pracowników uwzględniając w ich tematyce kilka kluczowych obszarów takich jak:

  • Zarządzanie czasem i priorytetami (w tym m. in. techniki efektywnego planowania dnia pracy zdalnej lub w elastycznych godzinach, optymalizacja czasu pracy, priorytetyzacja zadań, zarządzanie stresem związanym z pracą elastyczną)
  • Komunikacja w elastycznym środowisku pracy (w tym m.in. skuteczna komunikacja w zespole pracującym na odległość, budowanie zaufania i współpracy na odległość)
  • Work-life balance i jego znaczenie (w tym m.in. równoważenie życia zawodowego i prywatnego, istota odpoczynku i regeneracji, kultura organizacyjna a work-life balance)
  • Wykorzystanie technologii w elastycznym czasie pracy (w tym m.in. narzędzia do zarządzania czasem i projektami wspierające elastyczność i wydajność w pracy zdalnej)
  • Motywowanie i wspieranie pracowników (w tym m.in. techniki motywacyjne w środowisku elastycznej pracy, programy wsparcia zdrowia psychicznego i fizycznego)
  • Zarządzanie efektywnością i wydajnością (w tym m.in. mierzenie wyników w elastycznym systemie pracy zdalnej, ocena efektywności pracy zdalnej)

  1. Ponadto, PUP przy rozpatrywaniu wniosków o KFS będzie brał pod uwagę:

    1. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego
      z potrzebami lokalnego rynku pracy,
    2. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług kształcenia ustawicznego,
    3. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego,
    4. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego,
    5. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
    6. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
    7. Uzasadnienie odbycia kształcenia ustawicznego powinno być wiarygodne, a umiejętności nabywane przez uczestnika kształcenia powinny uprawdopodobnić utrzymanie przez niego zatrudnienia. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
    8. Dofinansowanie ze środków KFS ma charakter fakultatywny, co oznacza, że Dyrektor PUP może przyjąć wniosek do realizacji, odrzucić, wezwać do poprawienia lub przystąpić do negocjacji.
      W sytuacjach budzących wątpliwości, m.in. w przypadku ceny/kosztów kształcenia odbiegającego od zazwyczaj spotykanych na rynku usług szkoleniowych, pracodawca może być proszony o wyjaśnienia i szczegółowe uzasadnienie dofinansowania kształcenia ustawicznego u danego usługodawcy.
    9. Niezłożenie wyjaśnień, niepodjęcie przez Pracodawcę negocjacji lub brak zgody na zmianę ceny może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku.

Od negatywnej oceny wniosku nie przysługuje odwołanie. Wnioski nie są rozpatrywane w trybie decyzji administracyjnej, stąd nie podlegają procedurze odwoławczej.

Urząd Pracy nie będzie ponosił wydatków na określanie potrzeb pracodawców. Środki będą przeznaczone wyłącznie na kształcenie ustawiczne, ubezpieczenie NNW, badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu oraz egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych.

Z KFS nie jest możliwe dofinansowanie kształcenia ustawicznego, które rozpoczęło się już, bądź zakończyło przed podpisaniem umowy o powyższe wsparcie z PUP.

Urząd zaleca, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej niż po upływie 40 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.

WAŻNE!

    1. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców brana będzie pod uwagę  data wpływu wniosku.

Druk wniosku wraz z załącznikami dostępny jest pod adresem: https://kielce.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy.

Wnioski można składać:

  1. w siedzibie Urzędu w Punkcie Obsługi Klienta.
  2. za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej skrzynki  podawczej https://kielce.praca.gov.pl/elektroniczna-skrzynka-podawcza. (decyduje data wpływu do Urzędu);

Dodatkowe informacje na temat Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pok. 29 i 30, tel. 41-367-16-11, 41-367-11-89.​​​​​


Nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, że w dniach od 28 kwietnia 2025 r. do 30 kwietnia 2025 r. będzie prowadzony nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej,  realizowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.  
Grupę docelową projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy III" realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego na lata 2021-2027, Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy, Działanie FESW.10.01 – Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy, będą stanowiły osoby bezrobotne pozostające bez pracy, zamieszkujące teren powiatu kieleckiego i zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracyw Kielcach, a w szczególności te znajdujące się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym:

  • osoby młode w wieku 18-29 lat, w tym osoby z grupy NEET, osoby samotnie wychowujące dzieci oraz osoby opuszczające pieczę zastępczą;
  • osoby po 55 roku życia;
  • kobiety,
  • osoby z niepełnosprawnościami;
  • osoby długotrwale bezrobotne;
  • osoby z niskimi kwalifikacjami, bez kwalifikacji;
  • osoby sprawujące opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz powracające na rynek pracy po zakończonym okresie sprawowania opieki;
  • reemigranci i imigranci.

Zgodnie z przyjętą definicją, osobą z kategorii NEET jest osoba młoda w wieku do 29 lat, która spełnia łącznie trzy warunki:

  1. nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo),
  2. nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbuje obowiązek szkolny lub nauki),
  3. nie szkoli (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).

Ze względu na określone w projekcie wskaźniki, konieczne do spełnienia, w pierwszej kolejności wsparciem zostaną objęte osoby:

  • długotrwale bezrobotne, tj. osoby pozostające w rejestrze PUP w Kielcach łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich dwóch lat, z wyłączeniem okresu odbywania stażu;
  • osoby młode w wieku 18-29 lat;
  • osoby po 55 roku życia;
  • osoby niepełnosprawne, tj. osoby posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

 
Ważne! Zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata
2021-2027", w przypadku wsparcia osób w wieku 18-29 lat udział takiej osoby w projekcie EFS+ powinien być obowiązkowo poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych, dokonaną przez doradcę klienta. 

 
Niezbędnym warunkiem otrzymania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej jest ukończenie szkolenia online, prowadzonego przez Akademię Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, pt. „Jak założyć własną firmę?" i otrzymanie zaświadczenia.  Link do strony: https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=197
Wypełnione wnioski przyjmowane będą:

  • w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach w godz. od 715 do 1430;
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub kuriera.

Aktualne druki wniosków dostępne są w Punkcie Obsługi Klienta Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach oraz na stronie internetowej Urzędu (zakładka: Bezrobotni i poszukujący pracy) pod linkiem: https://kielce.praca.gov.pl/-/2435034-dokumenty-dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej
Szczegółowych informacji udzielą Państwu pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pod numerami telefonów:  41-367-16-21, 41-367-16-16, 41-367-16-40.
 

 


Nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, że w dniach od 28 kwietnia 2025 r. do 30 kwietnia 2025 r. będzie prowadzony nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej,  realizowany ze środków Funduszu Pracy.  
 
Niezbędnym warunkiem otrzymania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej jest ukończenie szkolenia online, prowadzonego przez Akademię Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, pt. „Jak założyć własną firmę?" i otrzymanie zaświadczenia.  Link do strony: https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=197
 
Wypełnione wnioski przyjmowane będą:

  • w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach w godz. od 715 do 1430;
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub kuriera.

Aktualne druki wniosków dostępne są w Punkcie Obsługi Klienta Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach oraz na stronie internetowej Urzędu (zakładka: Bezrobotni i poszukujący pracy) pod linkiem: https://kielce.praca.gov.pl/-/2435034-dokumenty-dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej
Szczegółowych informacji udzielą Państwu pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pod numerami telefonów:  41-367-16-21, 41-367-16-16, 41-367-16-40.
 



Dokumenty - Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Załączniki

Wniosek KFS 2025
Wniosek KFS 2025.docx 157 KB
Załącznik 1
Załącznik 1.doc 45 KB
Załącznik 2
Załącznik 2.doc 25 KB
Załącznik 3
Załącznik 3.docx 18 KB
Załącznik 4
Załącznik 4.doc 23 KB
Załącznik 5
Załącznik 5.doc 23 KB
Załącznik 6
Załącznik 6.doc 22 KB
Załącznik 7
Załącznik 7.doc 32 KB
Załącznik 8
Załącznik 8.doc 69 KB
Załącznik 9
Załącznik 9.doc 29 KB
Załącznik 10
Załącznik 10.doc 42 KB
Załącznik 11
Załącznik 11.pdf 331 KB
Załącznik 12
Załącznik 12.pdf 335 KB
Załącznik 13
Załącznik 13.doc 31 KB
Załącznik 14
Załącznik 14.doc 26 KB
Załącznik 15
Załącznik 15.doc 30 KB

Wstrzymanie naboru wniosków na roboty publiczne z dniem 22.04.2025 r.

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, informuje, że zostaje wstrzymany nabór wniosków na roboty publiczne z dniem 22.04.2025 roku. Wnioski złożone od 22.04.2025 roku będą rozpatrywane odmownie.


Życzenia Wielkanocne

 


Wstrzymanie naboru wniosków o przyznanie bonów na zasiedlenie

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, że z dniem 22.04.2025 roku, z uwagi na wyczerpanie środków przeznaczonych na ten cel, zostaje wstrzymany nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie.

Wobec powyższego wnioski złożone od 22.04.2025 roku będą rozpatrywane odmownie.


2 MAJA 2025 r. URZĄD BĘDZIE NIECZYNNY

Informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach oraz Lokalne Punkty Informacyjno –Konsultacyjne będą nieczynne w dniu 2 maja 2025 r.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy i prosimy o zaplanowanie wizyty w innym terminie.
W związku z tym, zachęcamy do skorzystania z platformy praca.gov.pl.

 


Informacje o urzędzie

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach

  • Adres: ul. Kolberga 4,  25-620 Kielce
  • Telefon: (41) 367-11-00
  • Fax: (41) 367-11-99
  • NIP: 959-08-29-453
  • REGON: 291149104
  • e-mail: kiki@praca.gov.pl
  • Powiat: kielecki
  • Województwo: świętokrzyskie
 

Numery rachunków bankowych:

Lp.

Numer rachunku

Przeznaczenia

1.

86 1560 0013 2991 5397 5000 0001

Obsługa Budżetu

2.

59 1560 0013 2991 5397 5000 0002

Obsługa Funduszu Pracy

3. 91 1560 0013 2991 5397 5000 0008 Obsługa Cudzoziemców

 

Godziny pracy PUP w Kielcach:

Godziny otwarcia:

  • Poniedziałek - Piątek: 7.00 - 15.00

Kasa nieczynna

Rejestracja bezrobotnych:

  • Poniedziałek - Piątek: 7.15 - 14.30

Lokalne Punkty Informacyjno-Konsultacyjne

Chmielnik

ul. Bednarska 17
26-020 Chmielnik
(41) 354-24-73 (fax)
michal.kwiecien@kielce.praca.gov.pl
jan.prucnal@kielce.praca.gov.pl

Mniów

ul. Centralna 11
26-080 Mniów
(41) 373-76-74 (fax)
dorota.podgorska@kielce.praca.gov.pl
anna.pacak@kielce.praca.gov.pl

Nowa Słupia

ul. Kielecka 25
26-006  Nowa Słupia
(41) 317-80-20 (fax)
izabela.bzymek-libuda@kielce.praca.gov.pl
iwona.glowacka@kielce.praca.gov.pl

Raków

ul. Jana Sienieńskiego 20
26-035 Raków
(41) 353-51-19 (fax)
malgorzata.drag@kielce.praca.gov.pl
justyna.pociejowska@kielce.praca.gov.pl

Korespondencja z Urzędem

Uprzejmie informujemy, że PUP Kielce udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, odpowiadającą wymogom określonym w art. 63 paragraf 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego, którego treść jest następująca:
"Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."

W związku z powyższym treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

Środki na staże z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

​​​​​

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach informuje, że otrzymał środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na staże  dla osób z niepełnosprawnościami zarejestrowanych jako poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu.
Nabór na wyżej wymienioną formę wsparcia prowadzony będzie od dnia 22 kwietnia 2025 r.
do wyczerpania limitu środków PFRON przeznaczonych na ten cel.


Sposób składania wniosków
Wnioski o organizację stażu należy składać wyłącznie drogą 
elektroniczną za pośrednictwem systemu SOW (System Obsługi Wsparcia) pod adresem sow.pfron.org.pl

Złożenie wniosku przez system SOW będzie wymagało posiadania profilu zaufanego.


Gminy w liczbach

Bieliny- nowy
BIELINY
Bodzentyn
BODZENTYN
Herby
CHĘCINY
Herby
CHMIELNIK
Herby
DALESZYCE
Herby
GÓRNO
Herby
ŁAGÓW
Herby
ŁOPUSZNO
Herby
MASŁÓW
Herby
MIEDZIANA GÓRA
Herby
MNIÓW
Herby
MORAWICA
Herby
NOWA SŁUPIA
Herby
PIEKOSZÓW
Herby
PIERZCHNICA
Herby
RAKÓW

 
Herby
 NOWINY
Herby
STRAWCZYN
 
 
ZAGNAŃSK
 

Zagnańsk 2021


Strawczyn 2021


Sitkówka Nowiny 2021


Raków 2021


Pierzchnica 2021


Piekoszów 2021


Nowa Słupia 2021


Morawica 2021


Mniów 2021


Miedziana Góra 2021


Masłów 2021