Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Deklaracja dostępności

Zobowiązanie do przestrzegania dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej  https://kielce.praca.gov.pl/

Data publikacji i aktualizacji strony

Data publikacji strony internetowej: 16 czerwca 2014 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-27

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

• W filmach nie ma napisów.

Niedostępne treści

Nadmierne koszty

„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Data sporządzenia deklaracji: 13 lutego 2021 roku.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 roku.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do pani Beaty Dybki Koordynatora do Spraw Dostępności w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, adres e-mail: beata.dybka@kielce.praca.gov.pl. Telefon: +48 41 367 11 77

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

    Tomasz Dudzic — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach,
    Adres: ul. Kolberga 4, 25-620 Kielce,
    • e-mail: kiki@praca.gov.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

 

Dostępność architektoniczna

 

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach (siedziba Urzędu),
ul. Kolberga 4, 26-620 Kielce

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach świadczy swoje usługi w 5 lokalizacjach, w siedzibie głównej w Kielcach oraz 4 Lokalnych Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych które funkcjonują do 31 maja 2025 roku. Szczegółowy opis poniżej.

Dojazd do siedziby jest możliwy transportem indywidualnym oraz środkami komunikacji publicznej – linie 2,13,23,26. Przystanek dla osób wysiadających znajduje się przy budynku ZUS, oddalony jest około 100 m od wejścia do budynku Urzędu. Przystanek dla osób wsiadających, znajduje naprzeciwko budynku Powiatowego Urzędu Pracy, po przeciwnej stronie ulicy, oddalony jest około 130 m od wejścia do budynku Urzędu.

Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, zlokalizowany jest przy ulicy Kolberga 4, w sąsiedztwie obiektów przemysłowych oraz budynku ZUS. Jest to budynek wolnostojący, usytuowany na płaskim terenie, przystosowany  w części do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo.
Siedziba budynku mieści się w budynku posiadającym dwie kondygnacje. Budynek nie jest wyposażony w windy.
Budynek znajduje się w odległości około 8 metrów od ulicy. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście główne usytuowane na elewacji bocznej, z dojściem przez przejazd bramny. Dojście posiada nawierzchnię przystosowaną do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. Od miejsc parkingowych do drzwi głównych odległość wynosi około 65 metrów.
Drzwi na elewacji frontowej budynku traktowane są jako drzwi techniczne i ewakuacyjne (drzwi otwierane są czasowo przy dużym natężeniu ruchu lub podczas dostarczania i odbioru środków technicznych, dokumentacji archiwalnej itp.).
Do głównego wejścia należy się kierować przez bramę wjazdową, około 3 metrów  od ulicy Kolberga, wejście do budynku bez barier architektonicznych z poziomu przyziemia ok. 30 metrów od bramy. Jedno ze skrzydeł drzwi  ma drzwi otwierane automatycznie ( są wyposażone w czujnik ruchu). Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Przy drzwiach  umieszczony jest domofon przy użyciu którego można przywołać pracownika Punktu Obsługi Klienta. Przed budynkiem (poza terenem nieruchomości) wyznaczono i oznakowano cztery miejsca parkingowe dla pojazdów przewożących osoby z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna:

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i głosowy za pośrednictwem tablic informacyjnych oraz stałej obsługi przez pracownika Punktu Obsługi Klienta. Stanowisko informacyjne znajduje się po prawej stronie od wejścia do budynku.
Sekretariat Dyrektora i Zastępców Dyrektora znajduje się na drugiej kondygnacji pokój nr 112.
Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze: hala rejestracyjna oraz większość pomieszczeń biurowych w tym pokój nr 24 w którym obsługiwane są osoby z niepełnosprawnościami (z wyłączeniem jednego korytarza do którego dostęp jest utrudniony z powodu schodów - trzy stopnie) . W budynku nie ma windy ani podjazdów dla wózków/łazików,  przy schodach zamontowane są poręcze. Krawędzie schodów są oznaczone za pomocą kontrastowego pasa. Na schodach zamontowane są poręcze.
Aby skorzystać z usług świadczonych na  pierwszym piętrze urzędu  należy zgłosić ten fakt do pracownika Punktu Obsługi Klienta  (po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością pracownicy z wyższej kondygnacji schodzą do klienta).
Toalety dla osób niepełnosprawnych (częściowo dostosowane w drążki podtrzymujące) znajdują się na parterze. W budynku Urzędu można skorzystać z  przenośnej pętli indukcyjnej oraz lupy - stojącego szkła do czytania – potrzebę skorzystania z wyżej wymienionego sprzętu należy zgłosić do pracownika Punktu Obsługi Klienta.
W budynku nie ma:

  • informacji głosowych,
  • oznaczeń w alfabecie Braille'a,
  • powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • oznaczeń kontrastowych.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach realizując zapisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego on-line.

Skorzystanie z usługi tłumacza on-line nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Można skorzystać z niej w dwojaki sposób:

  1. Poprzez zgłoszenie się do pokoju numer 24 w  siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, gdzie znajduje się stanowisko komputerowe z dostępem do usługi. Pracownik Urzędu połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a pracownikiem Urzędu.  Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
  2. Z usługi można także skorzystać nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu.
Usługa jest dostępna  w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 15:00. 

 
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO – KLIKNIJ
 
Jak skorzystać z usługi tłumacza języka migowego on-line?

  1. Musisz dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym wyposażonym w kamerę.
  2. Naciśnij przycisk   znajdujący się w sekcji „Na skróty" na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, który przekieruje Cię na stronę wideotłumacza.
  3. Żeby połączyć się z tłumaczem naciśnij przycisk „Połącz z tłumaczem".
  4. Do prawidłowego funkcjonowania usługi nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania, wystarczy aktualna przeglądarka internetowa. UWAGA: Przy nawiązywaniu połączenia, w przypadku pojawienia się okienka z taką prośbą, należy zatwierdzić dostęp do kamery.
  5. W celu zakończenia połączenia zamknij stronę Tłumacza Migam.
  6. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne.

Lokalne Punkty Informacyjno-Konsultacyjne, które funkcjonują do 31 maja 2025 roku. Szczegółowy opis poniżej.


Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Chmielniku zwany dalej LPIK
ul. Bednarska 17, 26-020 Chmielnik

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

LPIK zlokalizowany jest w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP), w odległości ok. 40 metrów od ulicy. Do wejścia należy przejść przez parking OSP. Jest jedno wejście (z barierami architektonicznymi).

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

LPIK usytuowany jest na pierwszym piętrze na które prowadzą schody z poręczami. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalet dla osób z niepełnosprawnościami.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Na schodach zamontowane są poręcze. Po telefonicznym zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta na parking przed budynkiem.
W budynku nie ma:

  • informacji głosowych,
  • pętli indukcyjnych,
  • oznaczeń w alfabecie Braille'a,
  • powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • oznaczeń kontrastowych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.

Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do pomieszczeń LPIK w budynku OSP w Chmielniku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.

Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Nowej Słupi zwany dalej LPIK
ul. Kielecka 25, 26-006 Nowa Słupia

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

LPIK zlokalizowany jest w wolno stojącym budynku na parterze, w odległości ok. 30 metrów od ulicy. Wejście od strony północnej budynku (z barierami architektonicznymi, wysoki parter – schody, dwa stopnie).

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

LPIK usytuowany jest na wysokim parterze do którego prowadzą schody. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta przed budynek.
W budynku nie ma:

  • informacji głosowych,
  • pętli indukcyjnych,
  • oznaczeń w alfabecie Braille'a,
  • powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • oznaczeń kontrastowych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem nie ma  wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do pomieszczeń LPIK w budynku gminnym w Nowej Słupi można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.

Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Rakowie zwany dalej LPIK
ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

LPIK zlokalizowany jest na pierwszym piętrze wolnostojącego budynku (po byłej szkole podstawowej), w odległości około 50 metrów od ulicy. Do LPIK prowadzą trzy wejścia (z barierami architektonicznymi). Wejście główne (ze schodami – pięć stopni), od strony boiska gdzie usytuowany jest podjazd dla osób z niepełnosprawnościami oraz od strony Klubu Seniora (ze schodami – trzy stopnie).

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

LPIK usytuowany jest na pierwszym piętrze na które prowadzą schody z poręczami. W budynku nie ma windy. W budynku jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami (przy Klubie Seniora).

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Na schodach zamontowane są poręcze. Po telefonicznym zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta na parter budynku lub parking przed budynkiem.

W budynku nie ma:

  • informacji głosowych,
  • pętli indukcyjnych,
  • oznaczeń w alfabecie Braille'a,
  • powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • oznaczeń kontrastowych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do LPIK można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
 
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Mniowie zwany dalej LPIK
ul. Centralna 11, 26-080 Mniów

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

LPIK mieści się w budynku Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mniowie, w odległości ok. 60 metrów od ulicy. Do wejścia prowadzi chodnik. Jest jedno wejście (z barierami architektonicznymi – szklane drzwi, przedsionek, następne drzwi, schody 7 stopni i kolejne drzwi).

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

LPIK usytuowany jest na wysokim parterze do którego prowadzą schody. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta przed budynek.
W budynku nie ma:

  • informacji głosowych,
  • pętli indukcyjnych,
  • oznaczeń w alfabecie Braille'a,
  • powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • oznaczeń kontrastowych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem jest wyznaczone jedno miejsce parkingowe dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do pomieszczeń LPIK w budynku szkoły w Mniowie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.

Załączniki

Wniosek o zapewnienie dostepności PUP Kielce plus Klauzula
Wniosek o zapewnienie dostepności PUP Kielce plus Klauzula.docx 27 KB
Informacje o publikacji dokumentu