Deklaracja dostępności
Zobowiązanie do przestrzegania dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://kielce.praca.gov.pl/
Data publikacji i aktualizacji strony
Data publikacji strony internetowej: 16 czerwca 2014 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-27
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
• W filmach nie ma napisów.
Niedostępne treści
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.
Treści nieobjęte przepisami
• Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
• Data sporządzenia deklaracji: 13 lutego 2021 roku.
• Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do pani Beaty Dybki Koordynatora do Spraw Dostępności w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, adres e-mail: beata.dybka@kielce.praca.gov.pl. Telefon: +48 41 367 11 77
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
• swoje imię i nazwisko,
• swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
• dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
• opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
• Tomasz Dudzic — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach,
• Adres: ul. Kolberga 4, 25-620 Kielce,
• e-mail: kiki@praca.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach (siedziba Urzędu),
ul. Kolberga 4, 26-620 Kielce
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach świadczy swoje usługi w 5 lokalizacjach, w siedzibie głównej w Kielcach oraz 4 Lokalnych Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych które funkcjonują do 31 maja 2025 roku. Szczegółowy opis poniżej.
Dojazd do siedziby jest możliwy transportem indywidualnym oraz środkami komunikacji publicznej – linie 2,13,23,26. Przystanek dla osób wysiadających znajduje się przy budynku ZUS, oddalony jest około 100 m od wejścia do budynku Urzędu. Przystanek dla osób wsiadających, znajduje naprzeciwko budynku Powiatowego Urzędu Pracy, po przeciwnej stronie ulicy, oddalony jest około 130 m od wejścia do budynku Urzędu.
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, zlokalizowany jest przy ulicy Kolberga 4, w sąsiedztwie obiektów przemysłowych oraz budynku ZUS. Jest to budynek wolnostojący, usytuowany na płaskim terenie, przystosowany w części do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo.
Siedziba budynku mieści się w budynku posiadającym dwie kondygnacje. Budynek nie jest wyposażony w windy.
Budynek znajduje się w odległości około 8 metrów od ulicy. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście główne usytuowane na elewacji bocznej, z dojściem przez przejazd bramny. Dojście posiada nawierzchnię przystosowaną do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. Od miejsc parkingowych do drzwi głównych odległość wynosi około 65 metrów.
Drzwi na elewacji frontowej budynku traktowane są jako drzwi techniczne i ewakuacyjne (drzwi otwierane są czasowo przy dużym natężeniu ruchu lub podczas dostarczania i odbioru środków technicznych, dokumentacji archiwalnej itp.).
Do głównego wejścia należy się kierować przez bramę wjazdową, około 3 metrów od ulicy Kolberga, wejście do budynku bez barier architektonicznych z poziomu przyziemia ok. 30 metrów od bramy. Jedno ze skrzydeł drzwi ma drzwi otwierane automatycznie ( są wyposażone w czujnik ruchu). Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Przy drzwiach umieszczony jest domofon przy użyciu którego można przywołać pracownika Punktu Obsługi Klienta. Przed budynkiem (poza terenem nieruchomości) wyznaczono i oznakowano cztery miejsca parkingowe dla pojazdów przewożących osoby z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna:
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i głosowy za pośrednictwem tablic informacyjnych oraz stałej obsługi przez pracownika Punktu Obsługi Klienta. Stanowisko informacyjne znajduje się po prawej stronie od wejścia do budynku.
Sekretariat Dyrektora i Zastępców Dyrektora znajduje się na drugiej kondygnacji pokój nr 112.
Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze: hala rejestracyjna oraz większość pomieszczeń biurowych w tym pokój nr 24 w którym obsługiwane są osoby z niepełnosprawnościami (z wyłączeniem jednego korytarza do którego dostęp jest utrudniony z powodu schodów - trzy stopnie) . W budynku nie ma windy ani podjazdów dla wózków/łazików, przy schodach zamontowane są poręcze. Krawędzie schodów są oznaczone za pomocą kontrastowego pasa. Na schodach zamontowane są poręcze.
Aby skorzystać z usług świadczonych na pierwszym piętrze urzędu należy zgłosić ten fakt do pracownika Punktu Obsługi Klienta (po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością pracownicy z wyższej kondygnacji schodzą do klienta).
Toalety dla osób niepełnosprawnych (częściowo dostosowane w drążki podtrzymujące) znajdują się na parterze. W budynku Urzędu można skorzystać z przenośnej pętli indukcyjnej oraz lupy - stojącego szkła do czytania – potrzebę skorzystania z wyżej wymienionego sprzętu należy zgłosić do pracownika Punktu Obsługi Klienta.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach realizując zapisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego on-line.
Skorzystanie z usługi tłumacza on-line nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Można skorzystać z niej w dwojaki sposób:
- Poprzez zgłoszenie się do pokoju numer 24 w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, gdzie znajduje się stanowisko komputerowe z dostępem do usługi. Pracownik Urzędu połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a pracownikiem Urzędu. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- Z usługi można także skorzystać nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu.
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO – KLIKNIJ
Jak skorzystać z usługi tłumacza języka migowego on-line?
- Musisz dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym wyposażonym w kamerę.
- Naciśnij przycisk
znajdujący się w sekcji „Na skróty" na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, który przekieruje Cię na stronę wideotłumacza.
- Żeby połączyć się z tłumaczem naciśnij przycisk „Połącz z tłumaczem".
- Do prawidłowego funkcjonowania usługi nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania, wystarczy aktualna przeglądarka internetowa. UWAGA: Przy nawiązywaniu połączenia, w przypadku pojawienia się okienka z taką prośbą, należy zatwierdzić dostęp do kamery.
- W celu zakończenia połączenia zamknij stronę Tłumacza Migam.
- Skorzystanie z usługi jest bezpłatne.
Lokalne Punkty Informacyjno-Konsultacyjne, które funkcjonują do 31 maja 2025 roku. Szczegółowy opis poniżej.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Chmielniku zwany dalej LPIK
ul. Bednarska 17, 26-020 Chmielnik
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK zlokalizowany jest w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP), w odległości ok. 40 metrów od ulicy. Do wejścia należy przejść przez parking OSP. Jest jedno wejście (z barierami architektonicznymi).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na pierwszym piętrze na które prowadzą schody z poręczami. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalet dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Na schodach zamontowane są poręcze. Po telefonicznym zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta na parking przed budynkiem.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do pomieszczeń LPIK w budynku OSP w Chmielniku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Nowej Słupi zwany dalej LPIK
ul. Kielecka 25, 26-006 Nowa Słupia
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK zlokalizowany jest w wolno stojącym budynku na parterze, w odległości ok. 30 metrów od ulicy. Wejście od strony północnej budynku (z barierami architektonicznymi, wysoki parter – schody, dwa stopnie).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na wysokim parterze do którego prowadzą schody. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta przed budynek.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do pomieszczeń LPIK w budynku gminnym w Nowej Słupi można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Rakowie zwany dalej LPIK
ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK zlokalizowany jest na pierwszym piętrze wolnostojącego budynku (po byłej szkole podstawowej), w odległości około 50 metrów od ulicy. Do LPIK prowadzą trzy wejścia (z barierami architektonicznymi). Wejście główne (ze schodami – pięć stopni), od strony boiska gdzie usytuowany jest podjazd dla osób z niepełnosprawnościami oraz od strony Klubu Seniora (ze schodami – trzy stopnie).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na pierwszym piętrze na które prowadzą schody z poręczami. W budynku nie ma windy. W budynku jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami (przy Klubie Seniora).
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Na schodach zamontowane są poręcze. Po telefonicznym zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta na parter budynku lub parking przed budynkiem.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do LPIK można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Mniowie zwany dalej LPIK
ul. Centralna 11, 26-080 Mniów
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK mieści się w budynku Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mniowie, w odległości ok. 60 metrów od ulicy. Do wejścia prowadzi chodnik. Jest jedno wejście (z barierami architektonicznymi – szklane drzwi, przedsionek, następne drzwi, schody 7 stopni i kolejne drzwi).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na wysokim parterze do którego prowadzą schody. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta przed budynek.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem jest wyznaczone jedno miejsce parkingowe dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do pomieszczeń LPIK w budynku szkoły w Mniowie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.