Deklaracja dostępności
Zobowiązanie do przestrzegania dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://kielce.praca.gov.pl/
Data publikacji i aktualizacji strony
Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowaie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2023-08-25
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-09-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych.Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za przyjmowanie uwag i wniosków dotyczących dostępności odpowiada: Beata Dybka Koordynator do Spraw Dostępności w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, adres e-mail: beata.dybka@kielce.praca.gov.pl. Telefon: +48 41 367 11 77
Masz prawo zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu oraz wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Twoje żądanie powinno zawierać:
- Twoje dane kontaktowe,
- wskazanie elementu strony, którego dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej dla Ciebie formy udostępnienia informacji, jeżeli żądanie dotyczy, udostępnienia informacji w formie alternatywnej.
Skargę na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania możesz złożyć do Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach:
- osobiście w siedzibie Urzędu ul. Kolbega 4 , w godzinach od 7:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku,
- za pomocą poczty elektronicznej, przesyłając na adres kiki@praca.gov.pl
- na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach, ul. Kolberga 4, 25-620 Kielce.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, skargę możesz także złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach świadczy swoje usługi w 5 lokalizacjach, w siedzibie głównej w Kielcach oraz 4 Lokalnych Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych. Szczegółowy opis poniżej.
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach (siedziba Urzędu),
ul. Kolberga 4, 26-620 Kielce
Dostępnośc komunikacyjna:
Dojazd do siedziby jest możliwy transportem indywidualnym oraz środkami komunikacji publicznej – linie 2,13,23,26. Przystanek dla osób wysiadających znajduje się przy budynku ZUS, oddalony jest około 100m od wejścia do budynku Urzędu. Przystanek dla osób wsiadających, znajduje naprzeciwko budynku Powiatowego Urzędu Pracy, po przeciwnej stronie ulicy, oddalony jest około 130m od wejścia do budynku Urzędu.Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, zlokalizowany jest przy ulicy Kolberga 4, w sąsiedztwie obiektów przemysłowych oraz budynku ZUS. Jest to budynek wolnostojący, usytuowany na płaskim terenie, przystosowany w części do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo.
Siedziba budynku mieści się w budynku posiadającym dwie kondygnacje. Budynek nie jest wyposażony w windy.
Budynek znajduje się w odległości około 8 metrów od ulicy. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście główne usytuowane na elewacji bocznej, z dojściem przez przejazd bramny Dojście posiada nawierzchnię przystosowaną do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. Od miejsc parkingowych do drzwi głównych odległość wynosi około 65 metrów.
Drzwi na elewacji frontowej budynku traktowane są jako drzwi techniczne i ewakuacyjne (drzwi otwierane są czasowo przy dużym natężeniu ruchu lub podczas dostarczania i odbioru środków technicznych, dokumentacji archiwalnej itp.).
Do głównego wejścia należy się kierować przez bramę wjazdową, około 3 metrów od ulicy Kolberga, wejście do budynku bez barier architektonicznych z poziomu przyziemia ok. 30 metrów od bramy. Jedno ze skrzydeł drzwi ma drzwi otwierane automatycznie ( są wyposażone w czujnik ruchu). Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Przy drzwiach umieszczony jest domofon przy użyciu którego można przywołać pracownika Punktu Obsługi Klienta.
Dostępność pomocy w załatwianiu spraw oraz dostępność pomieszczeń.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i głosowy za pośrednictwem tablic informacyjnych oraz stałej obsługi przez pracownika Punktu Obsługi Klienta. Stanowisko informacyjne znajduje się po prawej stronie od wejścia do budynku.
Sekretariat Dyrektora i Zastępców Dyrektora znajduje się na drugiej kondygnacji pokój nr 112.
Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze: hala rejestracyjna oraz większość pomieszczeń biurowych w tym pokój nr 24 w którym obsługiwane są osoby z niepełnosprawnościami (z wyłączeniem jednego korytarza do którego dostęp jest utrudniony z powodu schodów - trzy stopnie) . W budynku nie ma windy ani podjazdów dla wózków/łazików, przy schodach zamontowane są poręcze. Krawędzie schodów są oznaczone za pomocą kontrastowego pasa.
Aby skorzystać z usług świadczonych na pierwszym piętrze urzędu należy zgłosić ten fakt do pracownika Punktu Obsługi Klienta (po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością pracownicy z wyższej kondygnacji schodzą do klienta).
Toalety dla osób niepełnosprawnych (częściowo dostosowane w drążki podtrzymujące) znajdują się na parterze.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze. Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością pracownicy z wyższej kondygnacji schodzą do klienta. Na schodach zamontowane są poręcze.
W budynku Urzędu można skorzystać z przenośnej pętli indukcyjnej oraz lupy - stojącego szkła do czytania – potrzebę skorzystania z wyżej wymienionego sprzętu należy zgłosić do pracownika Punktu Obsługi Klienta.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed budynkiem (poza terenem nieruchomości) wyznaczono i oznakowano cztery miejsca parkingowe dla pojazdów przewożących osoby z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach realizując zapisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego on-line.
Skorzystanie z usługi tłumacza on-line nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Można skorzystać z niej w dwojaki sposób:
- Poprzez zgłoszenie się do pokoju numer 24 w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, gdzie znajduje się stanowisko komputerowe z dostępem do usługi. Pracownik Urzędu połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a pracownikiem Urzędu. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- Z usługi można także skorzystać nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu.
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO – KLIKNIJ
Jak skorzystać z usługi tłumacza języka migowego on-line?
- Musisz dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym wyposażonym w kamerę.
- Naciśnij przycisk znajdujący się w sekcji „Na skróty" na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, który przekieruje Cię na stronę wideotłumacza.
- Żeby połączyć się z tłumaczem naciśnij przycisk „Połącz z tłumaczem".
- Do prawidłowego funkcjonowania usługi nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania, wystarczy aktualna przeglądarka internetowa. UWAGA: Przy nawiązywaniu połączenia, w przypadku pojawienia się okienka z taką prośbą, należy zatwierdzić dostęp do kamery.
- W celu zakończenia połączenia zamknij stronę Tłumacza Migam.
- Skorzystanie z usługi jest bezpłatne.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Chmielniku zwany dalej LPIK
ul. Bednarska 17, 26-020 Chmielnik
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK zlokalizowany jest w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP), w odległości ok. 40 metrów od ulicy. Do wejścia należy przejść przez parking OSP. Jest jedno wejście (z barierami architektonicznymi).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na pierwszym piętrze na które prowadzą schody z poręczami. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalet dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Na schodach zamontowane są poręcze. Po telefonicznym zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta na parking przed budynkiem.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do pomieszczeń LPIK w budynku OSP w Chmielniku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Nowej Słupi zwany dalej LPIK
ul. Kielecka 25, 26-006 Nowa Słupia
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK zlokalizowany jest w wolno stojącym budynku na parterze, w odległości ok. 30 metrów od ulicy. Wejście od strony północnej budynku (z barierami architektonicznymi, wysoki parter – schody, dwa stopnie).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na wysokim parterze do którego prowadzą schody. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta przed budynek.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do pomieszczeń LPIK w budynku gminnym w Nowej Słupi można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Rakowie zwany dalej LPIK
ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK zlokalizowany jest na pierwszym piętrze wolnostojącego budynku (po byłej szkole podstawowej), w odległości około 50 metrów od ulicy. Do LPIK prowadzą trzy wejścia (z barierami architektonicznymi). Wejście główne (ze schodami – pięć stopni), od strony boiska gdzie usytuowany jest podjazd dla osób z niepełnosprawnościami oraz od strony Klubu Seniora (ze schodami – trzy stopnie).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na pierwszym piętrze na które prowadzą schody z poręczami. W budynku nie ma windy. W budynku jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami (przy Klubie Seniora).
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Na schodach zamontowane są poręcze. Po telefonicznym zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta na parter budynku lub parking przed budynkiem.W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do LPIK można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Mniowie zwany dalej LPIK
ul. Centralna 11, 26-080 Mniów
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
LPIK mieści się w budynku Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mniowie, w odległości ok. 60 metrów od ulicy. Do wejścia prowadzi chodnik. Jest jedno wejście (z barierami architektonicznymi – szklane drzwi, przedsionek, następne drzwi, schody 7 stopni i kolejne drzwi).
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
LPIK usytuowany jest na wysokim parterze do którego prowadzą schody. W budynku nie ma windy. W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownicy LPIK schodzą do klienta przed budynek.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych,
- pętli indukcyjnych,
- oznaczeń w alfabecie Braille'a,
- powiększonych/wypukłych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących,
- oznaczeń kontrastowych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem jest wyznaczone jedno miejsce parkingowe dla samochodów osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do pomieszczeń LPIK w budynku szkoły w Mniowie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby przybranej tzw. asystenta.
Informacje dodatkowe
Osobą uprawnioną do kontaktów w celu otrzymania informacji lub w wypadku wystąpienia problemów dot. dostępności architektonicznej jest pani Beata Dybka, email:beata.dybka@kielce.praca.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 41 367 11 77 lub osobiście w siedzibie urzędu (pokój numer 126 na pierwszym piętrze).