Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką sektora finansów publicznych działającą w formie jednostki budżetowej. Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Zarząd Powiatu kieleckiego. Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.
Komórki organizacyjne
Referat Organizacyjno-Prawny
Referat załatwia sprawy
Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie PUP, obsługę zadaniową Dyrektora PUP i jego Zastępcy, prowadzi sprawy kadrowe i szkoleniowe pracowników, prowadzi postępowania w zakresie odwołań od decyzji administracyjnych oraz z zakresu skarg i wniosków. Prowadzi kontrole wewnętrzne w PUP. Koordynuje proces udzielania zamówień publicznych przez PUP.
Referat Administracyjno-Gospodarczy
Referat załatwia sprawyWydział Finansowo-Księgowy
Wydział załatwia sprawy
Kierowany przez Głównego Księgowego, realizuje zadania z zakresu planowania i rozliczania środków budżetowych PUP, Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych funduszy celowych, zapewnia obsługę finansowo-księgową oraz prowadzi rachunkowość PUP, sporządza sprawozdania z wydatków budżetowych, z Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych funduszy celowych.
Centrum Rejestracji i Ewidencji
Wydział załatwia sprawy
Realizuje zadania z zakresu rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz współpracy z gminami w zakresie info1rmowania o usługach i instrumentach rynku pracy realizowanych przez PUP. Zadania Wydziału realizowane są zgodnie ze standardami usług rynku pracy.
Wydział realizuje zadania z zakresu przyznawania świadczeń i koordynacji wypłacanych świadczeń oraz z zakresu obsługi formalnej osób bezrobotnych w siedzibie PUP w Kielcach oraz Lokalnych Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych.Zespół ds. Informatycznych
Zespół Radców Prawnych
Załatwia sprawy
Prowadzi obsługę prawną Powiatowego Urzędu Pracy. Jako samodzielne stanowisko pracy podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP
Centrum Aktywizacji Zawodowej
Wydział załatwia sprawy
Realizuje usługi i instrumenty rynku pracy w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy, szkoleń skierowanych do osób bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy jak również pracodawców. Realizuje działania związane z efektywnym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych z Funduszu Pracy i innych funduszy celowych przeznaczonych na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu oraz organizuje, realizuje, monitoruje szkolenia dla bezrobotnych. Podejmuje działania w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych z funduszy krajowych i UE na działania statutowe Urzędu, przygotowuje projekty finansowane ze środków pomocowych. Realizuje zadania z zakresu tworzenia baz danych statystycznych, dokonywania analiz parametrów ekonomiczno-społecznych zjawiska bezrobocia w obrębie działania PUP.
W strukturę organizacyjną Centrum Aktywizacji Zawodowej wchodzi:
- Referat Pośrednictwa Pracy
- Zespół ds. Poradnictwa Zawodowego
- Referat ds.Instrumentów Rynku Pracy
- Referat ds. Szkoleń
Zespół ds. Programowania i Monitoringu
Samodzielne Stanowisko ds. BHP i PPOŻ
Samodzielne stanowisko ds. BHP i PPOŻ prowadzi całokształt spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony ppoż. w Powiatowym Urzędzie Pracy. Jako samodzielne stanowisko pracy podlega bezpośrednio dyrektorowi PUP.Inspektor Ochrony Danych
IOD podejmuje działania zwiększające świadomość pracowników w PUP w Kielcach w zakresie ochrony danych osobowych m.in. przeprowadza szkolenia pracowników, opracowuje wytyczne
i zalecenia.
IOD informuje/doradza kierownikom komórek organizacyjnych PUP oraz poszczególnym pracownikom przetwarzającym dane osobowe, w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, w ramach indywidualnych rozmów oraz przekazuje materiały merytoryczne w ww. zakresie.
IOD współpracuje z organem nadzorczym oraz pełnieni funkcję punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami,
o których mowa w art. 36 RODO, a także w stosownych przypadkach prowadzi konsultacje we wszelkich innych sprawach.
IOD pełni funkcję punktu kontaktowego dla osób, których dane są przetwarzane, w celu realizacji ich uprawnień.
Inspektor Ochrony Danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego
z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.