Wykaz numerów telefonów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach | ||||
Numer pokoju | Stanowisko/zakres zadań | Imię i Nazwisko | Numer telefonu/fax | |
116 | Dyrektor PUP | Tomasz Dudzic | 41-367-11-07 | |
115 | Zastępca Dyrektora ds. Ewidencji | Anna Piotrowska | 41-367-11-07 | |
113 | Zastępca Dyrektora ds. Rynku Pracy | Magdalena Żmuda | 41-367-11-07 | |
112 | Sekretariat | Agnieszka Michalska | 41-367-11-07 Fax/41-367-11-99 |
|
Referat Organizacyjno-Prawny – ROP |
||||
120 | Kierownik | Izabela Necel | 41-367-11-15 | |
118 | Zastępca IOD Obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy w Kielcach, Obsługa Konwentu Dyrektorów, Organizacja |
Alicja Kupis, Wioletta Rożek-Szcześniak |
41-367-11-41 41-367-11-93 |
|
119 | Kadry | Agnieszka Ciszek, Małgorzata Krzemińska |
41-367-11-67 | |
124 | Zamówienia publiczne, odwołania | Aneta Mróz, Anna Sikora |
41-367-16-66 | |
125 | Kancelaria | Paula Misiurska, Marzena Pięta |
41-367-11-33 | |
Referat Administracyjno–Gospodarczy – RAG |
||||
9 | Kierownik | Dariusz Moćko | 41-367-11-13 | |
14 | Administracja | Grzegorz Kot, Patryk Wójcik |
41-367-11-12 | |
15 | Poligrafia | Mariola Kopycińska | 41-367-11-00 | |
Archiwum zakładowe - RAGAZ | ||||
11 | Archiwum zakładowe | Marzena Kyzioł, Marcin Śnioch, Krzysztof Załęcki |
41-367-11-14 | |
42 | 41-367-11-04 | |||
Zespół ds. Informatycznych - ZDI |
||||
123 | Koordynator/Główny specjalista | Piotr Szymczyk | 41-367-11-18 | |
Informatyk | Zdzisław Dziedzic | 41-367-11-11 | ||
Informatyk | Marcin Otawski | 41-367-11-17 | ||
Wydział Finansowo–Księgowy – KF |
||||
117 | Główny Księgowy | Agnieszka Kochanowska-Bilna | 41-367-11-80 | |
108 | Zastępca Głównego Księgowego | Paulina Woźniak | 41-367-11-97 | |
107 | Księgowość Budżetowa | Anna Gruszczyńska, Magdalena Rudnicka-Molenda |
41-367-11-92 | |
108 | Księgowość Płace | Katarzyna Galus | 41-367-11-56 | |
109 | Księgowość – windykacje | Magdalena Michalska | 41-367-11-50 | |
110 | Księgowość – refundacje, listy wypłat | Magdalena Kumalska, Aneta Szlufik |
41-367-11-94 | |
111 | Księgowość - sprawozdawczość potrącenia, alimenty, refundacje |
Danuta Kalwat, Beata Nowek |
41-367-11-95 | |
Centrum Rejestracji i Ewidencji – CRE |
||||
2 | Kierownik | Ewelina Kaczmarzyk | 41-367-16-35 | |
4 | Główny specjalista | Maria Szmidt | 41-367-11-34 | |
127 | Dodatki aktywizacyjne Korekty ZUS/Listy Wypłat/Depozyty/Zaświadczenia RP7 |
Agata Kosińska | 41-367-16-22 | |
Kinga Paul, Wiktoria Zarychta |
41-367-11-69 41-367-16-47 |
|||
St.2 | Rejestracja elektroniczna | Agata Jędrzejczyk | 41-367-11-22 | |
St.3 | A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś | Agata Kozera | 41-367-11-23 | |
St.4 | A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś | Agnieszka Sękowska-Perz | 41-367-11-24 | |
St.5 | A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś | Karolina Janik | 41-367-11-25 | |
St.6 | K, L, Ł, M, N, O, R, Ż | Beata Świderska | 41-367-11-26 | |
St.7 | K, L, Ł, M, N, O, R, Ż | Anna Pacak | 41-367-11-27 | |
St.8 | K, L, Ł, M, N, O, R, Ż | Marzena Zielińska | 41-367-11-28 | |
St.9 | P, S, T, U, V, W, Z, Ź | Agnieszka Drogosz | 41-367-11-29 | |
St.10 | P, S, T, U, V, W, Z, Ź | Agata Wiech | 41-367-11-31 | |
St.11 | P, S, T, U, V, W, Z, Ź | Justyna Woźniak | 41-367-11-43 | |
St.12 | Rejestracja elektroniczna | Anita Krzepecka | 41-367-11-54 | |
Zespół Radców Prawnych – ZRP |
||||
27 | Radca prawny | Tomasz Próchnicki | 41-367-11-06 | |
5 | Radca prawny | Paweł Koziarz | 41-367-11-57 | |
Inspektor Ochrony Danych - IOD |
||||
126 | Inspektor Ochrony Danych | Beata Dybka | 41-367-11-77 | |
Samodzielne Stanowisko ds. BHP i PPOŻ – BHP |
||||
25 | Starszy inspektor ds. BHP | Ewa Żak | 41-367-16-45 | |
Centrum Aktywizacji Zawodowej - CAZ |
||||
Referat Pośrednictwa Pracy – CAZU | ||||
138 | Kierownik | Marcin Gmyr | 41-367-16-00 | |
24 | Pośrednictwo pracy dla osób z niepełnosprawnościami, zwolnienia grupowe, Targi pracy |
Elżbieta Piotrowska, Mariusz Żal |
41-367-11-39 | |
25 | P | Ewa Żak | 41-367-16-45 | |
131 | H, I, J, N, O, R, S, Ś, T, U | Rafał Adamczyk, Łukasz Durlik, Małgorzata Strachowska |
41-367-11-30 41-367-11-44 41-367-16-25 |
|
133 | A, B, C, D, E, F, G, L, Ł | Zbigniew Cebula, Andrzej Kruk |
41-367-11-47 41-367-11-16 |
|
136 | Zezwolenia na pracę sezonową, oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom, Zielona Linia | Beata Jaśkowska | 41-367-11-48 | |
Andrzej Zając | 41-367-11-42 | |||
W, V, Z, Ź, Ż | Monika Kosińska | 41-367-11-83 | ||
137 | Kwalifikowanie kandydatów na staż, zwolnienia grupowe. Przyjmowanie ofert pracy, Realizacja ofert pracy w ramach: Doposażenia stanowiska pracy, Robót Publicznych, Prac Interwencyjnych, Organizacja Giełd Pracy, Oferty pracy EURES, Informacja Starosty (test rynku pracy), Zielona Linia. | Małgorzata Maciążek, Karolina Szymkiewicz |
41-367-11-45 41-367-11-71 |
|
139 | K, M | Tomasz Tomala, Sylwia Wadas |
41-367-16-70 41-367-16-01 |
|
Zespół ds. Poradnictwa Zawodowego - CAZD | ||||
140 | Koordynator/Doradca zawodowy | Ewa Stachowicz | 41-367-16-27 | |
132 | Doradztwo zawodowe | Joanna Piotrowska, Luiza Snarska |
41-367-16-31 41-367-11-78 |
|
134 | Doradztwo zawodowe | Ewelina Maj-Pankowska, Justyna Wiącek |
47-367-11-84 41-367-11-74 |
|
135 | Doradztwo zawodowe | Marlena Adamiec, Katarzyna Mazurczak |
41-367-11-53 41-367-11-51 |
|
141 | Doradztwo zawodowe | Wioletta Socha | 41-367-16-46 | |
Referat ds. Szkoleń – CAZS | ||||
30 | Kierownik | Zofia Sala | 41-367-16-11 | |
28 | Szkolenia indywidualne, grupowe, bony szkoleniowe | Ewa Banasik, Ilona Skrzyniarz-Grzyb |
41-367-16-85 41-367-16-84 |
|
29 | Szkolenia indywidualne, grupowe, KFS | Justyna Frankowicz, Anna Jarząbek |
41-367-11-89 | |
Referat ds. Instrumentów Rynku Pracy – CAZI | ||||
16 | Kierownik | Renata Malewicz | 41-367-11-91 | |
6 | Dofinansowania - sporządzanie umów i rozliczanie wniosków dotacje/refundacje | Małgorzata Krawczyk, Magdalena Michta, Łucja Lasak-Szymczyk |
41-367-16-21 | |
7 | Weryfikacja wniosków dotacje/refundacje | Sebastian Marciniak, Kinga Rożek, Ewelina Tomaszewska |
41-367-16-40 41-367-16-16 |
|
8 | Prace interwencyjne, roboty publiczne, Prace społecznie użyteczne, centrum integracji społecznej, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników, monitoring PI i RP, -30, tarcza antykryzysowa | Renata Kmieć, Justyna Rowińska |
41-367-11-63 41-367-16-15 |
|
10 | Statystyka | Magdalena Jamorska, Piotr Kuśmierz |
41-367-16-20 | |
17 | Monitoring dotacji i refundacji Bony na zasiedlenie, Opieka nad dziećmi do lat 7, stypendia na kontynuowanie nauki, |
Adriana Adamczyk, Dominika Bonarska |
41-367-11-35 | |
19 | Weryfikacja wniosków, umowy, przedłużenia umów i rozliczenie staży | Renata Chrobot | 41-367-16-19 | |
20 | Joanna Krajewska, Sylwia Mazur |
41-367-11-36 41-367-16-28 |
||
26 | Kontrola | Aneta Bentkowska, Dorota Marszałek, Elżbieta Nartowska |
41-367-16-14 41-367-16-18 |
|
36 | Punkt Obsługi Klienta, Zielona Linia | Anna Lech, Paulina Ziach |
41-367-11-01 | |
Zespół ds. Programowania i Monitoringu – ZPM | ||||
102 | Projekty systemowe/konkursowe | Elżbieta Janikowska, Agnieszka Kowalczyk |
41-367-11-21 | |
103 | Projekty systemowe/konkursowe | Karolina Chrabąszcz, Monika Zięba |
41-367-11-81 | |
128 | Projekty systemowe/konkursowe | Ewelina Malinowska, Marzena Skwirowska |
41-367-16-69 41-367-16-12 |
|
Lokalne Punkty Informacyjno – Konsultacyjne – LPIK | ||||
LPIK I Chmielnik, ul. Bednarska 17, 26-020 Chmielnik |
Michał Kwiecień, Jan Prucnal |
tel/fax 41-354-24-73 510-361-576 |
||
LPIK III Nowa Słupia, ul. Kielecka 25, 26-006 Nowa Słupia |
Izabela Bzymek-Libuda, Iwona Głowacka |
tel/fax 41-317-80-20 |
||
LPIK IV Raków, ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków |
Małgorzata Drąg, Justyna Pociejowska |
tel/fax 41-353-51-19 |
||
LPIK V Mniów, ul. Centralna 11, 26-080 Mniów |
Dorota Podgórska, Urszula Toporek |
tel/fax 41-373-76-74 |
Projekt - Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach
Wykaz numerów telefonów
Stopa bezrobocia w roku 2024
Polska | Woj. świętokrzyskie | Powiat kielecki | |
Styczeń | 5,4 | 8,3 (8,2) | 7,7 (7,6) |
Luty | 5,4 | 8,2 (8,1) | 7,6 |
Marzec | 5,3 | 7,8 (7,7) | 7,1 (7,0) |
Kwiecień | 5,1 | 7,6 (7,5) | 6,8 (6,7) |
Maj | 5,0 | 7,4 (7,3) | 6,6 (6,5) |
Czerwiec | 4,9 | 7,3 (7,2) | 6,5 |
Lipiec | 5,0 | 7,4 (7,3) | 6,5 (6,4) |
Sierpień | 5,0 | 7,4 (7,3) | 6,5 |
Wrzesień | 5,0 | 7,4 | 6,5 |
Październik | 4,9 | 7,3 | 6,3 |
Listopad | 5,0 | 7,4 | 6,4 |
Grudzień | 5,1 | 7,5 | 6,7 |
Korekta stopy bezrobocia z dnia 23.10.2024 roku
Informacja o naborze - Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, iż otrzymał środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Limit środków KFS do rozdysponowania w naborze wynosi 1.100.000,00 złotych.
Zapraszamy pracodawców z terenu powiatu kieleckiego do składania nowych wniosków o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.
Termin naboru wniosków:
27.01.2025 r. do 29.01.2025 r.
Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z §6 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach przy rozpatrywaniu wniosków o KFS, będzie brał pod uwagę:
Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na 2025 r. tj.:
PRIORYTET nr 1 – Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie.
Wniosek będzie spełniał wymóg tego priorytetu, jeżeli kształcenie ustawiczne będzie zgodne z zawodem deficytowym wymienionym w wykazie, bez względu na aktualne stanowisko osoby wskazanej do objęcia kształceniem, pod warunkiem, że w uzasadnieniu potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego pracodawca deklaruje zatrudnienie pracownika na stanowisku nowym, zgodnym z kształceniem ustawicznym lub pracownik będzie wykonywał nowe zadania zgodne z kierunkiem tego kształcenia.
Wykaz zawodów deficytowych w województwie świętokrzyskim zgodny
z ,,Barometrem zawodów 2025":
- Elektrycy, elektromechanicy i elektromonterzy
- Kierowcy autobusów
- Kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych
- Lekarze
- Monterzy instalacji budowlanych
- Nauczyciele praktycznej nauki zawodu
- Nauczyciele przedmiotów zawodowych
- Nauczyciele szkół specjalnych i oddziałów integracyjnych
- Operatorzy i mechanicy sprzętu do robót ziemnych
- Operatorzy obrabiarek skrawających
- Pielęgniarki i położne
- Psycholodzy i psychoterapeuci
- Robotnicy budowlani
- Samodzielni księgowi
- Spawacze
- Ślusarze
PRIORYTET nr 2 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem
w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Pracodawca zobligowany jest dołączyć oświadczenie, które stanowi integralną część wniosku i udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu
3 miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/ będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami.
Decyzja czy złożony wniosek wpisuje się w priorytet nr 2 zostanie podjęta na podstawie wiarygodnego dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego i wiarygodnego uzasadnienia.
Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 2 można objąć jedynie pracownika, który w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystał z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażał nowe procesy.
PRIORYTET nr 3 - Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie
z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź
we wrześniu 2024 roku;
Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).
Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:
1) w województwie dolnośląskim:
✓ wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,
✓ w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,
✓ w powiecie górowskim - gmina Jemielno,
✓ w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,
✓ w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,
✓ w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,
✓ w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;
2) w województwie lubuskim:
✓ w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,
✓ w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,
✓ w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,
✓ w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,
✓ e) w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,
✓ f) w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;
3) w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego,
głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;
4) w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.
Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności
czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy
z powołaniem się na odpowiedni przepis.
PRIORYTET nr 4 - Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy;
Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD
czy profil działalności.
Szkolenia powinny zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną
wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:
✓ do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
✓ dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
✓ rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje
w zespołach.
✓ do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
✓ na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji
✓ dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.
PRIORYTET nr 5 – Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m. in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;
Powyższy priorytet adresowany jest do pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę w zakresie poprawy szeroko pojętego zdrowia psychicznego.
Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:
✓ rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego
✓ przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi
✓ skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy
✓ różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych
✓ promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.
PRIORYTET nr 6 - Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy;
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców, którzy adresują specyficzne potrzeby.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
• doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie
w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;
• doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
• rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
Pracodawca zobligowany jest dołączyć do wniosku oświadczenie o zatrudnianiu obcokrajowca.
PRIORYTET nr 7 - Wspieranie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych;
Warunkiem skorzystania z powyższego priorytetu jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych
i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87 - Pomoc społeczna
z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.
PRIORYTET nr 8 - Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności cyfrowych.
Składając wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca
w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną
na szkolenie.
PRIORYTET nr 9 – Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną
Powyższy priorytet adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia
w obszarze szeroko pojętej ekologii.
- Ponadto, PUP przy rozpatrywaniu wniosków o KFS będzie brał pod uwagę:
- Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy,
- Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług kształcenia ustawicznego,
- Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego,
- W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego,
- Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
- Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- Uzasadnienie odbycia kształcenia ustawicznego powinno być wiarygodne, a umiejętności nabywane przez uczestnika kształcenia powinny uprawdopodobnić utrzymanie przez niego zatrudnienia. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
- Dofinansowanie ze środków KFS ma charakter fakultatywny, co oznacza, że Dyrektor PUP może przyjąć wniosek do realizacji, odrzucić, wezwać do poprawienia lub przystąpić do negocjacji.
W sytuacjach budzących wątpliwości, m.in. w przypadku ceny/kosztów kształcenia odbiegającego od zazwyczaj spotykanych na rynku usług szkoleniowych, pracodawca może być proszony o wyjaśnienia i szczegółowe uzasadnienie dofinansowania kształcenia ustawicznego
u danego usługodawcy. - Niezłożenie wyjaśnień, niepodjęcie przez Pracodawcę negocjacji lub brak zgody na zmianę ceny może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku.
Od negatywnej oceny wniosku nie przysługuje odwołanie. Wnioski nie są rozpatrywane
w trybie decyzji administracyjnej, stąd nie podlegają procedurze odwoławczej.
Urząd Pracy nie będzie ponosił wydatków na określanie potrzeb pracodawców. Środki będą przeznaczone wyłącznie na kształcenie ustawiczne, ubezpieczenie NNW, badania lekarskie
i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu oraz egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych.
Z KFS nie jest możliwe dofinansowanie kształcenia ustawicznego, które rozpoczęło
się już, bądź zakończyło przed podpisaniem umowy o powyższe wsparcie z PUP.
Urząd zaleca, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.
WAŻNE!
- Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców brana będzie pod uwagę data wpływu wniosku.
Druk wniosku wraz z załącznikami dostępny jest pod adresem: Dokumenty - Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
Wnioski można składać:
- w siedzibie Urzędu w Punkcie Obsługi Klienta.
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej skrzynki podawczej https://kielce.praca.gov.pl/elektroniczna-skrzynka-podawcza. (decyduje data wpływu do Urzędu);
Dodatkowe informacje na temat Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pok. 29 i 30, tel. 41-367-16-11, 41-367-11-89.
Dokumenty - Dofinansowanie studiów podyplomowych
W razie pytań prosimy o kontakt:
Imię i nazwisko | Stanowisko | Telefon | Adres e-mail |
Zofia Sala | Kierownik Referatu Realizacji Szkoleń | 41 367-16-11 | zofia.sala@kielce.praca.gov.pl |