W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Szkolenia dla osób niepełnosprawnych - Miejski Urząd Pracy w Lublinie
Szkolenie osób niepełnosprawnych odbywa się w formach pozaszkolnych w celu nauki zawodu, przekwalifikowania lub podwyższenia kwalifikacji.
Z upoważnienia Prezydenta Miasta Lublin Dyrektor Miejskiego Urzędu Pracy inicjuje i organizuje szkolenia dla bezrobotnych osób niepełnosprawnych lub innych osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i niepozostających w zatrudnieniu, a zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy, w celu zwiększenia ich szans na uzyskanie zatrudnienia, podwyższenia dotychczasowych kwalifikacji zawodowych lub zwiększenia aktywności zawodowej, a w szczególności w razie:
braku kwalifikacji zawodowej,
konieczności zmiany kwalifikacji w związku z brakiem propozycji odpowiedniego zatrudnienia,
utraty zdolności do pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie.
Szkoleniem mogą być objęte również osoby niepełnosprawne będące w okresie wypowiedzenia umowy o pracę z przyczyn dotyczących pracodawcy.
Zasady kierowania osób na szkolenie
Dyrektor Miejskiego Urzędu Pracy kieruje osobę niepełnosprawną na szkolenie:
z własnej inicjatywy lub na podstawie orzeczenia właściwego organu,
na wniosek zainteresowanego, jeżeli zostanie uprawdopodobnione, że szkolenie to zapewni uzyskanie pracy i spełniony jest przynajmniej jeden z warunków wymienionych powyżej, a koszt tego szkolenia nie przekroczy dziesięciokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Koszty szkolenia finansowane są w odniesieniu do osób niepełnosprawnych zarejestrowanych jako:
bezrobotne - ze środków Funduszu Pracy,
poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu - ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Składanie wniosków: Kancelaria ogólna, I piętro, pokój 101
Szczegółowe informacje
Miejski Urząd Pracy w Lublinie, ul. Niecała 14 II piętro, pokój 207 (istnieje możliwość skorzystania z windy) telefon: 81 466 52 22 e-mail: mup@mup.lublin.pl
Od 1 czerwca 2025 r. obowiązuje nowa Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która ułatwia korzystanie z usług urzędów pracy – także przez internet
Dlaczego warto?
Bez wychodzenia z domu
Możesz wypełnić cały wniosek online, dołączyć skany dokumentów i podpisać go profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym – bez osobistej wizyty w urzędzie
Wybierz urząd niezależnie od meldunku
Od czerwca 2025 zarejestrujesz się w dowolnym urzędzie właściwym względem miejsca zamieszkania – nawet jeśli masz meldunek gdzie indziej.
Całkowicie bezpłatnie i szybko
Po podpisaniu wniosku elektronicznego i przesłaniu go – otrzymasz potwierdzenie wysłania e-mailem. Status bezrobotnego otrzymasz od razu po decyzji urzędowej, a decyzja zostanie dostarczona także mailowo na Twoje konto praca.gov.pl
Bezpiecznie, łatwo i dostępnie
System praca.gov.pl korzysta z profilu zaufanego lub kwalifikowanego certyfikatu – Twoje dane są chronione, a proces uproszczony i dostępny 24/7
Jak to zrobić w 5 krokach:
Załóż konto na praca.gov.pl.
Zaloguj się przez login.gov.pl – profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Wypełnij wniosek „Rejestracja bezrobotnego / poszukującego pracy”.