Kierownictwo Urzędu

Kierownictwo Urzędu

Dyrektor Powiatowego Urzędu w Zamościu
mgr inż. Marian Hawrylak
 
Dyrektor sprawuje bezpośredni nadzór nad:
 
  1. Centrum Aktywizacji Zawodowej,
  2. Działem Organizacyjno – Administracyjnym,
  3. Działem Finansowo – Księgowym,
  4. Działem Projektów, Analiz i Promocji,
  5. Samodzielnym stanowiskiem ds. prawnych i windykacji,
  6. Wieloosobowym stanowiskiem ds. informatyki, statystyki i analiz,
  7. Inspektorem Ochrony Danych (IOD).
 
 
Do kompetencji Dyrektora w szczególności należy:
  1. Realizacja zadań statutowych,
  2. Planowanie i organizowanie pracy Urzędu,
  3. Promocja działalności i reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
  4. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz zadań określonych w ustawie z dnia 27.08.1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
  5. Planowanie i dysponowanie środkami funduszy celowych (FP, EFS, PFRON),
  6. Planowanie i dysponowanie środkami budżetu Urzędu,
  7. Prowadzenie polityki kadrowej poprzez zatrudnianie i ocenianie pracowników Urzędu oraz wykonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy w imieniu Urzędu, jako pracodawcy samorządowego.
  8. Współpraca z Prezydentem, Starostą, Zarządem Powiatu, Radą Miasta, Radą Powiatu, Marszałkiem Województwa i Wojewodą,
  9. Przedkładanie właściwym organom sprawozdań i informacji z działalności Urzędu,
  10. Współpraca z organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Rynku Pracy, władzami szkolnymi, instytucjami szkolącymi, ośrodkami pomocy społecznej oraz organizacjami pozarządowymi,
  11. Wydawanie zarządzeń, upoważnień, poleceń i innych wewnętrznych aktów normatywnych,
  12. Wnioskowanie do Prezydenta o zmianę przepisów z zakresu działania Urzędu,
  13. Opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia Prezydentowi Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
  14. Na podstawie pisemnego upoważnienia załatwianie w imieniu Prezydenta/Starosty spraw, w tym zawieranie umów, wydawanie decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym,
  15. Planowanie i określanie kierunków działania Urzędu,
  16. Sprawowanie nadzoru nad właściwą organizacją i funkcjonowaniem Urzędu,
  17. Nadzór i koordynacja pracy: Zastępcy Dyrektora, podległych Działów, stanowisk oraz Inspektora Danych Osobowych (IOD),
  18. Sprawowanie kontroli zarządczej, instytucjonalnej w Urzędzie,
  19. Określanie kompetencji w Regulaminie Organizacyjnym dla Zastępcy Dyrektora oraz zakresów czynności kierowników i pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,
  20. Ustalenie zasad udzielania zamówień publicznych, przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych /Dz.U.         z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm./,
  21. Zgłaszanie firm do listy kwalifikowanych dostawców i wykonawców oraz jej zatwierdzanie w zamówieniach niewymagających stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
  22. Realizacja zadań administratora danych osobowych (ADO),
  23. Przyjmowanie osób zgłaszających się do Urzędu w sprawach indywidualnych.
  
 
Z-ca Dyrektora d/s Programów Rynku Pracy

mgr Katarzyna Kimak
 
Zastępca Dyrektora do spraw Programów Rynku Pracy nadzoruje pracę:
 
  1. Działu Instrumentów Rynku Pracy,
  2. Działu Przedsiębiorczości i Rozwoju Zawodowego.
Do kompetencji Zastępcy Dyrektora do spraw Programów Rynku Pracy należy:
  1. Nadzór i koordynacja pracy podległych Działów,
  2. Akceptowanie:
  1. spraw z zakresu nadzorowanych komórek organizacyjnych i przedkładanie ich do decyzji Dyrektora,
  2. materiałów i informacji opracowanych przez nadzorowane komórki organizacyjne i przedkładanie ich do rozpatrzenia przez PRRP i inne właściwe organy,
  3. materiałów do promocji usług Urzędu z zakresu nadzorowanych komórek organizacyjnych,
  4. terminów urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych i bezpłatnych pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,
  1. Podejmowanie działań mających na celu uzyskanie przez Urząd dodatkowych środków finansowych.
  2. Wykonywanie zadań z zakresu RODO i ustawy o ochronie danych osobowych,
  3. Wspomaganie funkcjonowania Inspektora Ochrony Danych (IOD) w kontekście ochrony danych osobowych,
  4. Przedkładanie Dyrektorowi propozycji awansów, przeszeregowań, nagród i kar podległych pracowników,
  5. Określanie zakresów czynności dla kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i podległych pracowników,
  6. Reprezentowanie na zewnątrz Urzędu w zakresie powierzonych zadań określonych upoważnieniem Prezydenta,
  7. Koordynowanie zadań zmierzających do przeciwdziałania bezrobociu i łagodzenia jego skutków na terenie Miasta Zamość i Powiatu Zamojskiego,
  8. Współpraca z innymi instytucjami rynku pracy,
  9. Przyjmowanie osób zgłaszających się do Urzędu w sprawach indywidualnych,
  10. Zgłaszanie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
  11. Wydawanie decyzji i postanowień administracyjnych oraz zaświadczeń z upoważnienia Prezydenta i Starosty,
  12. Zgłaszanie firm do listy kwalifikowanych dostawców i wykonawców w zamówieniach niewymagających stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 

Informacje o publikacji dokumentu