Опубліковувач

Projekt pt. "Kompleksowo - zawodowo"




Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że od 01.01.2023 r. do 30.06.2024 r. realizuje projekt pt. „Kompleksowo - zawodowo", współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Projekt realizujemy w celu zwiększenia zatrudnienia wśród osób bezrobotnych zarejestrowanych w naszym Urzędzie poprzez zastosowanie kompleksowego wsparcia.

W ramach projektu dla wszystkich uczestników zaplanowano opracowanie Indywidualnego Planu Działania oraz możliwość skorzystania z usługi pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego. Dodatkowo uczestnicy mogą skorzystać ze szkolenia w celu nabycia, podniesienia lub dostosowania kwalifikacji/kompetencji/umiejętności zawodowych niezbędnych na rynku pracy; stażu w celu uzyskania umiejętności praktycznych do wykonywania pracy;  jednorazowych i bezzwrotnych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej; podjęcia pracy w ramach bonu na zasiedlenie, wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy lub prac interwencyjnych. Ponadto dla uczestników są przewidziane stypendia szkoleniowe i stażowe, zwrot kosztów za badania lekarskie oraz zwrot kosztów dojazdu do miejsca odbywania stażu i szkolenia.

Z projektu mogą skorzystać osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP Zamość, ze szczególnym uwzględnieniem osób znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym kobiety, osoby w wieku 18-29 lat w tym należące do grupy tzw. NEET, osoby w wieku 55 lat i więcej, osoby długotrwale bezrobotne, osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności, osoby odchodzące z rolnictwa oraz osoby, którym udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie. Zapewniamy także możliwość skorzystania ze wsparcia osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego, realizowanych ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w Priorytecie VIII Zwiększanie spójności społecznej.

Dzięki podejmowanym w projekcie działaniom wyżej wymienione osoby będą miały szanse na zaistnienie na rynku pracy. Dodatkowo zaplanowane działania zmniejszą bezrobocie w regionie, wpłyną na poprawę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn oraz przyczynią się do niwelowania barier w zakresie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami.
Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie działalności gospodarczej po opuszczeniu programu przez min. 480 osób. Dodatkowo kwalifikacje po opuszczeniu programu uzyska co najmniej 90 osób, natomiast działalność gospodarczą podejmie nie mniej niż 126 uczestników.

Projekt realizowany jest w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu: ul. Plac Wolności 1; 22-400 Zamość z dostępem dla osób z niepełnosprawnościami. Pomieszczenie,  w którym rekrutowane są osoby z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku z podjazdem dla w postaci rozkładanej rampy. Wejściowe drzwi do Urzędu mają szerokość 100 cm, natomiast drzwi do pokoju, w którym obsługiwane są osoby z niepełnosprawnościami mają szerokość 97 cm. Łazienka na parterze budynku dostosowana jest dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Powiatowy Urząd Pracy posiada dostęp do platformy „Migam" tłumacza języka migowego online a strona internetowa Urzędu na której zamieszczone są informacje o realizowanym projekcie posiada wersje dla osób niedowidzących. Osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać również z poczty elektronicznej: luza@praca.gov.pl

Więcej informacji o projekcie oraz rekrutacji uzyskasz u swojego doradcy klienta  oraz pod numerami telefonów: (84) 6383 345, (84) 6383 670, (84) 6383 358, (84) 6383 355, (84) 6383 337.

#FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 13 985 500,62 zł.
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 11 887 675,53 zł.
 

Załączniki

Formularz Rekrutacyjny do projektu pt. Kompleksowo - zawodowo
Formularz Rekrutacyjny do projektu pt. Kompleksowo - zawodowo.pdf 1298 KB
Zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt. Kompleksowo - zawodowo
Zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt. Kompleksowo - zawodowo.pdf 618 KB
Aneks do umowy FELU
Aneks do umowy FELU.pdf 1078 KB

Aktualności

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

 
Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przyznane osobie bezrobotnej lub absolwentowi Centrów Integracji Społecznej lub Klubów Integracji Społecznej oraz opiekunowi, jeżeli:

  • Nie korzystał/a z bezzwrotnych środków z Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych funduszy publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.
  • Nie posiada/a wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku posiadania, działalność w ramach tego wpisu została zakończona w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku (nie dotyczy opiekuna),
  • Nie podejmie zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie zawiesi jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy.
  • Nie był/a karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w rozumieniu ustawy z dnia 06.06.1997r. Kodeks Karny.
  • Nie złożył/a wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub środków na przystąpienie do spółdzielni socjalnej lub założenie spółdzielni, do innego starosty.
  • w okresie ostatnich 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku nie odmówił/a bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy, lub innej formy pomocy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, z własnej winy nie przerwał/a szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, po skierowaniu podjął/a szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004r. – o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 
W oparciu o przyznane środki można podjąć działalność produkcyjną, usługową, handlową za wyjątkiem:

    • udzielanej w zakresie działalności związanej z produkcją podstawową produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE,
    • udzielanej dla działalności związanej z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucji lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi działalności eksportowej,
    • do pomocy uwarunkowanej pierwszeństwem użycia towarów produkcji krajowej przed towarami importowanymi.

 
 
Wypłata przyznanych środków następuje na podstawie umowy zawartej z Bezrobotnym na wskazane przez niego osobiste konto bankowe.

  1. Osoba bezrobotna, która otrzymała środki na podjęcie działalności gospodarczej zobowiązana jest m.in. do:
    • wykorzystanie przyznanych środków zgodnie z przeznaczeniem,
    • prowadzenia działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy,
    • dotrzymanie innych warunków umowy,
  2. W przypadku nie dotrzymania warunków umowy osoba bezrobotna, która otrzymała środki zobowiązana jest do zwrotu całej kwoty otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi, naliczonymi od dnia uzyskania środków, w ciągu 30 dni od daty doręczenia wezwania z Urzędu
  3. Osoba ubiegająca się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy składa w Sekretariacie powiatowego urzędu pracy /pok.28/ wniosek /druki do pobrania na stronie internetowej: http://zamosc.praca.gov.pl/ zawierający szczegółowe informacje dotyczące planowanej działalności.
  4. Wszystkie złożone wnioski opiniowane są przez specjalnie powołaną Komisję, dopiero po uzyskaniu takiej opinii podejmowane są konkretne decyzje odnośnie przyznania środków.
  5. Maksymalna kwota nie może przekroczyć 6 krotnego przeciętnego wynagrodzenia
  6. Jako zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków przyjmowane jest poręczenie 2 osób fizycznych osiągających stałe dochody brutto wynoszące miesięcznie w granicach
    4 800 zł – dotyczy każdej osoby poręczającej. W przypadku osób zamężnych wymagana jest zgoda współmałżonków. Współmałżonek wnioskodawcy także musi wyrazić zgodę.
    Dopuszczalne jest także poręczenie bankowe lub blokada lokaty terminowej zapewniającej 100% zwrot i odsetek. Przedmiotowe zabezpieczenie musi być złożone najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
  7. Środki na podjęcie działalności gospodarczej nie powinny być wykorzystane na sfinansowanie: budowy, remontów, zakup nieruchomości oraz opłat administracyjnych, skarbowych i czynszowych.
  8. Wykorzystanie przyznanych środków powinno nastąpić w okresie od dnia wpływu dofinansowania na konto bankowe bezrobotnego do upływu miesiąca od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  9. Bezrobotny, która ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawo do zwrotu podatku naliczonego ma obowiązek zwrotu równowartości odzyskanego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, podatku od zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania.
  10. Osoba ubiegająca się o dotację nie może mieć wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Po wpis można wystąpić najwcześniej po dniu wpływu dotacji na konto bankowe.


Jako zabezpieczenie zwrotu dotacji przyjmowana jest jedna z następujących form: 

  • poręczenie dwóch osób fizycznych - dochody miesięczne w kwocie 4 500 zł brutto każdego poręczyciela
  • blokada lokaty terminowej

 
 
 

Załączniki

Oświadczenie współmałżonka poręczyciela
Oświadczenie współmałżonka poręczyciela.doc 23 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 58 KB
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu.doc 314 KB
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów.doc 42 KB
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 38 KB
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 248 KB
Rozliczenie zakupów -wniosek
Rozliczenie zakupów -wniosek.doc 46 KB
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur.xlsx 18 KB
Oświadczenie dla poręczyciela
Oświadczenie dla poręczyciela.doc 32 KB

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy FELU EFS+

Załączniki

Wniosek_refundacja
Wniosek_refundacja.docx 85 KB
formularz_informacji_de minimis
formularz_informacji_de minimis.xls 148 KB
Oświadczenie poręczyciela
Oświadczenie poręczyciela.docx 58 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Rozliczenie_refundacji
Rozliczenie_refundacji.docx 62 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy.xlsx 31 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Załączniki

Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.docx 42 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xls 148 KB
Oświadczenie dla poręczycieli
Oświadczenie dla poręczycieli.docx 18 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.docx 22 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.xlsx 16 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB

Oferty z PUP Zamość


Informacje o publikacji dokumentu

Rynek pracy