Asset Publisher

Projekt pt. "Kompleksowo - zawodowo edycja II"




Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że od 01.01.2024 r. do 30.06.2025 r. realizuje projekt niekonkurencyjny pt.: „Kompleksowo - zawodowo edycja II" w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Celem projektu jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu poprzez zastosowanie kompleksowego wsparcia.

Projekt „Kompleksowo - zawodowo edycja II" skierowany jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu, w szczególności znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym kobiet, osób w wieku 18-29 lat, osób należących do kategorii NEET, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, osób z niepełnosprawnościami oraz osób odchodzących z rolnictwa. W związku z konsekwencjami spowodowanymi inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, pomocą zostaną objęci również obywatele Ukrainy. Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zapewni także możliwość skorzystania ze wsparcia osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego, realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w Priorytecie VIII Zwiększanie spójności społecznej.

Dzięki podejmowanym w projekcie działaniom wyżej wymienione osoby będą miały szanse zaistnieć na rynku pracy. Ponadto zaplanowane działania wpłyną na zmniejszenie bezrobocie w regionie, poprawę aktywności zawodowej kobiet
i mężczyzn oraz przyczynią się do niwelowania barier w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami.

Działania w projekcie prowadzone są zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn. Dodatkowo projekt, w tym realizacja wszystkich form pomocy w projekcie, jest zgodny z polityką zrównoważonego rozwoju, tj. w zakresie zastosowanych rozwiązań proekologicznych, na każdym etapie projektu z uwzględnieniem postępu społecznego i wzrostu gospodarczego.

Kompleksowe wsparcie w ramach projektu obejmuje obligatoryjne formy pomocy w postaci przygotowania IPD oraz skorzystania z usługi pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego, jak również formy pomocy dostosowane do zidentyfikowanych potrzeb uczestników projektu, umożliwiające nabycie, podniesienie lub dostosowanie kwalifikacji zawodowych niezbędnych na rynku pracy poprzez szkolenia, uzyskanie umiejętności praktycznych do wykonywania pracy w ramach stażu, otrzymanie jednorazowych i bezzwrotnych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, podjęcie pracy w ramach bonu na zasiedlenie, wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz prac interwencyjnych. Wsparcie w projekcie udzielane jest zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce, tzn. w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia do projektu osobom młodym zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu, stażu lub inna forma pomocy prowadząca do aktywizacji zawodowej.

Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie działalności gospodarczej po opuszczeniu programu przez min. 328 osób. Dodatkowo kwalifikacje po opuszczeniu programu uzyska co najmniej 50 osób, natomiast działalność gospodarczą podejmie nie mniej niż 83 uczestników.

Wszystkie formy wsparcia udzielane w ramach projektu (produkty i usługi), w tym proces rekrutacyjny, są realizowane tak, aby zapewnić dostępność dla wszystkich uczestników/uczestniczek, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, bez jakiejkolwiek dyskryminacji. Jeżeli w projekcie biorą udział osoby z niepełnosprawnościami, sposób organizacji wsparcia jest dostosowany do ich potrzeb, z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.

Rekrutacja uczestników do projektu odbywa się w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu do 30 czerwca 2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych, zgodnie z zasadami składania i rozpatrywania wniosków oraz w ramach ogłaszanych naborów na poszczególne formy wsparcia. Do budynku prowadzi ogólnodostępne wejście wprost z parkingu przy ul. Plac Wolności 1, na którym znajdują się dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokie drzwi i brak różnicy poziomów umożliwiają swobodne przemieszczanie się osobom z problemami motorycznymi bądź wjechanie wózkiem inwalidzkim. W razie potrzeby istnieje możliwość zasygnalizowania swojej obecności dzwonkiem umieszczonym przy głównym wejściu, wówczas drzwi otwierane są przez pracownika Urzędu. Korytarz na parterze Urzędu jest przestronny i umożliwia swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową (wózki, balkoniki, kule ortopedyczne). Pomieszczenie, w którym rekrutowane są osoby z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku z podjazdem w postaci rozkładanej rampy. W pobliżu do dyspozycji jest również łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Powiatowy Urząd Pracy posiada dostęp do platformy „Migam" tłumacza języka migowego online, a strona internetowa Urzędu posiada wersję dla osób niedowidzących, na której zamieszczone są informacje o realizowanym projekcie, informacje o ogłaszanych naborach wniosków na poszczególne formy wsparcia oraz udostępnione, przygotowane w sposób dostępny, formularze rekrutacyjne, ankiety i inne niezbędne dokumenty.

Osoby z niepełnosprawnościami zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu są obsługiwane przez wyznaczonego pracownika Urzędu, tj. pośrednika pracy/doradcę zawodowego pełniącego funkcję doradcy klienta indywidualnego, posiadającego doświadczenie zawodowe w pracy z ww. osobami. Formularz rekrutacyjny do projektu zawiera pytanie o szczególne potrzeby uczestnika projektu. W przypadku osoby z takim rodzajem niepełnosprawności, który uniemożliwia bądź utrudnia samodzielne odczytanie formularza, pracownik, do którego zgłosiła się dana osoba, odczytuje formularz, materiały rekrutacyjne czy inne niezbędne dokumenty. Dla poprawy komfortu i jakości obsługi osób niedosłyszących lub słabosłyszących, budynek Powiatowego Urzędu Pracy został wyposażony w pętlę indukcyjną. Ponadto do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Aby skutecznie komunikować się z urzędem informacje o projekcie i rekrutacji można uzyskać również telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej luza@praca.gov.pl lub bezpośrednio ze strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.

Ponadto, w celu należytej obsługi osób z niepełnosprawnościami, Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu podejmuje działania promocyjne i informacyjne aby dotrzeć do szerokiego grona i zapewnić dostęp do projektu osobom z różnym  rodzajem  niepełnosprawności, poprzez umieszczenie informacji o projekcie na stronie internetowej http://zamosc.praca.gov.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu https://pup_zamosc.bip.gov.pl, gablotach Urzędu, Facebooku, Instagramie, umieszczenie plakatów na tablicy ogłoszeń i drukowanie ulotek uwzględniających informacje wspomagające osoby z niepełnosprawnościami.
Szczegółowe informacje dotyczące realizowanego projektu można uzyskać u doradcy klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu, ul. Plac Wolności 1, 22-400 Zamość oraz pod numerami telefonów: (84) 6383 345, (84) 6383 670, (84) 6383 358, (84) 6383 355, (84) 6383 337.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
 
#FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 9 936 614,77 zł

Wartość wkładu z Funduszy Europejskich: 8 446 122,55 zł
 

Załączniki

Formularz Rekrutacyjny do projektu pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II
Formularz Rekrutacyjny do projektu pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II.pdf 1298 KB
Zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II
Zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II.pdf 453 KB

Aktualności

Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie grupowe



Projekt niekonkurencyjny pt. „Kompleksowo - zawodowo edycja II" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że prowadzi nabór kandydatów na szkolenie grupowe w zakresie:

Eko-kucharz z egzaminem czeladniczym

 Szkolenie realizowane będzie w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Kompleksowo - zawodowo edycja II" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP.
 
Udział w szkoleniu umożliwia uczestnikowi projektu zdobycie nowych kwalifikacji zgodnych z jego potencjałem i uprawnia do otrzymania stypendium szkoleniowego oraz refundacji kosztów dojazdu na szkolenie.
 
Już dziś skontaktuj się że swoim doradcą klienta!
 
Charakterystyka osób, które mogą ubiegać się o skierowanie na szkolenie: 
 
Grupę docelową w projekcie stanowią osoby bezrobotne zarejestrowane
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu.
Wsparcie w głównej mierze skierowane jest do osób znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem:

  1. kobiet,
  2. osób młodych w wieku 18-29 lat,
  3. osób należących do kategorii NEET,
  4. osób w wieku 55 lat i więcej,
  5. osób długotrwale bezrobotnych,
  6. osób z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności,
  7. osób odchodzących z rolnictwa
  8. osób, którym udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie.

 
W przypadku uczestnictwa w szkoleniu osób posiadających orzeczony stopień niepełnosprawności lub o ograniczonej mobilności, instytucja szkoleniowa zobowiązana będzie do uwzględnienia wymagań w zakresie rodzaju niepełnosprawności tych osób, tj. dostosowania sposobu prowadzenia szkolenia oraz potencjału technicznego i kadrowego do skierowanych osób niepełnosprawnych lub
o ograniczonej mobilności. W przypadku uczestnictwa w szkoleniu osób ze szczególnymi potrzebami instytucja szkoleniowa zapewnieni tym osobom dostęp architektoniczny, cyfrowy, informacyjno - komunikacyjny, zgodnie z art. 6 ustawy
z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto Instytucja szkoleniowa zostanie zobowiązana do działania zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.
 
Dodatkowe informacje udzielane są w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu pok. Nr 18 II piętro, tel. /84/ 638 33 61, /84/ 638 32 61 lub u doradcy klienta.

 


Nabór wniosków o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego dla absolwentów CIS

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego dla absolwentów CIS
 
 
Termin składania wniosków:
Od 24 stycznia 2025 r. do wyczerpania limitu środków
 
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
 
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
91 260,00 zł.
 
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu
w ogłoszonym naborze.
 
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu w godzinach pracy Urzędu.
 
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym.
Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na tę formę wsparcia.
 
Refundacja części wynagrodzenia brutto i składek ZUS (około 1 733,57 zł) przez okres 6 miesięcy.
Centrum/Pracodawca wnioskując o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego zobowiązany będzie, po okresie 6 miesięcznej refundacji, do dalszego utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej
1 miesiąca.
 
 
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19 i 20 lub pod numerami tel. /84/ 638-33-60, /84/ 638 33 40.
 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego
Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego.doc 114 KB
Formularz o pomocy de minimis
Formularz o pomocy de minimis.xlsx 58 KB
Zgłoszenie krajowej oferty pracy
Zgłoszenie krajowej oferty pracy.doc 92 KB
Klauzula informacyjna RODO
Klauzula informacyjna RODO.doc 37 KB

Nasi Lokalni - Interkres

W ramach cyklu „NASI LOKALNI" odwiedziliśmy rodzinną, wyjątkową firmę - INTERKRES SMYK SPÓŁKA JAWNA w Sitańcu https://interkres.pl/
 
Firma została założona w 1991r. i na początku prowadzona była przez dwóch wspólników. Zaczynała od handlu tkaninami i półfabrykatami, następnie została uruchomiona produkcja prostych mebli tapicerowanych by z czasem tworzyć skomplikowane produkty dla czołowych światowych marek. Tworzy meble tradycyjne i nowoczesne, sprawdzające się w wielu przestrzeniach. Dzięki wysokiej jakości oraz staranności wykonania, produkty cieszą się dużym uznaniem w kraju i poza jego granicami.
Firma wyposażyła już kilka wielkich korporacji swoimi produktami między innymi siedzibę Google w Warszawie.
 
INTERKRES to prężnie rozwijająca się firma, która tworzy nowe miejsca pracy, korzystając także ze wsparciu Urzędu przy tworzenie i doposażaniu tych miejsc pracy. Aktualnie zatrudnia 30 osób i do swojego zespołu poszukuje krojczych/szwaczki.
Szczegóły tej oferty dostępne są na stronie Urzędu https://zamosc.praca.gov.pl/
Osoby zainteresowane pracą w tej branży zapraszamy do kontaktu !
 
Bardzo dziękujemy za spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej, dobrej współpracy z Urzędem.
 
 
Przedsiębiorco
Jeśli chcesz, abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę – zadzwoń lub napisz do nas:
 tel. 84 6383349, 84 6383366
 e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
 
Zdjęcie galerii artykułu: Asortyment sklepowy Interkress - Asortyment sklepowy Interkress
Zdjęcie galerii artykułu: Asortyment sklepowy Interkress - Asortyment sklepowy Interkress Zdjęcie galerii artykułu: Siedziba Interkess w Sitańcu wraz z punktem produkcyjnym - Siedziba Interkess w Sitańcu wraz z punktem produkcyjnym Zdjęcie galerii artykułu: Stolarz Interkress - Stolarz Interkress Zdjęcie galerii artykułu: Sylwester Smyk, Damian Złomańczuk - Pośrednik Pracy, Piotr Smyk - Sylwester Smyk - Damian Złomańczuk - Pośrednik Pracy - Piotr Smyk Zdjęcie galerii artykułu: Szwaczka Interkress - Szwaczka Interkress

Nasi Lokalni - „ZDI” Sp. z o.o.

Na kolejną wizytę z cyklu „ Nasi Lokalni' udaliśmy się do „ZDI" Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu ul. Kiepury 6 oraz biurami w Lublinie i Rzeszowie.
„ZDI" od ponad 30 lat prężnie działa na rynku krajowym i specjalizuje się w kompleksowej obsłudze inwestycji w zakresie doradztwa, zastępstwa inwestorskiego, realizacji projektów oraz nadzoru inwestorskiego i autorskiego. Firma działa w sektorach infrastruktury drogowej i kolejowej, ochrony środowiska oraz budownictwa kubaturowego. Prowadzi również Pracownię Projektową, która zajmuje się projektowaniem wielobranżowym budynków, przestrzeni publicznych, infrastruktury technicznej jak również projektowaniem dróg i mostów. Firma wykonuje także audyty energetyczne oraz realizuje zadania w zakresie obsługi geodezyjnej inwestycji, nadzoru geodezyjnego, fotogrametrii lotniczej oraz inspekcji termowizyjnych.

 „ZDI" dzięki profesjonalnej kadrze, która obecnie liczy 164 pracowników oraz wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kontraktów zapewnia kompleksową obsługę  na wszystkich etapach realizacji inwestycji.

Jesteśmy pod dużym wrażeniem imponującej listy dotychczas zrealizowanych przez firmę inwestycji. Zachęcamy do odwiedzenia strony firmy https://zdi.pl  i obejrzenia przykładowych projektów realizowanych przez  ZDI sp. z o.o.

Aktualnie firma poszukuje do swojego zespołu nowych pracowników na stanowiska:
  • Specjalista ds. sprawozdawczości,
  • Asystent geodety,
  • Inspektor nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej.
Szczegółowe informacje o tych ofertach można pozyskać kontaktując się z firmą.

Bardzo dziękujemy za spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej, dobrej współpracy z Urzędem.
 
Przedsiębiorco !
Jeśli chcesz, abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę – zadzwoń lub napisz do nas!
  • tel. 84 6383349, 84 6383366
  • e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl

 
Zdjęcie galerii artykułu: Prokurent Pan Jan Szymanik i Wiesława Mendel pośrednik pracy - zdj. 01&imagePreview=1
Zdjęcie galerii artykułu: Prokurent Pan Jan Szymanik i Wiesława Mendel pośrednik pracy - zdj. 01&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Prokurent Pan Jan Szymanik i Pani Patrycja Pastuszak i Wiesława Mendel pośrednik pracy - zdj. 02&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Biuro projektowe - zdj. 03&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Budowa drogi ekspresowej S12 Chełm - zdj. 04&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Przykładowa inwestycja - Centrum Spotkania Kultur w Lublinie - zdj. 05&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Przykładowa inwestycja - Pałac Potockich w Radzyniu Podlaskim - zdj. 06&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Zespół geodezji w trakcie wykonywania fotogrametrii lotniczej - zdj. 07

Ranking zawodów

Ranking zawodów


Informacje o publikacji dokumentu

Rynek pracy