Komunikat Administratora Merytorycznego Instytucji Zarządzającej PO WER

Print Drukuj

Komunikat Administratora Merytorycznego Instytucji Zarządzającej PO WER podkreśla istotne zasady dotyczące finansowania działalności gospodarczej przez beneficjentów. Osoby prowadzące działalność gospodarczą, które uzyskały refundację kosztów wyposażenia stanowisk pracy, oraz osoby bezrobotne, które otrzymały środki na rozpoczęcie działalności, muszą przestrzegać określonych przepisów. Niedopuszczalne jest zaliczanie kosztów uzyskania przychodów oraz odpisów z tytułu zużycia środków trwałych, które zostały sfinansowane z funduszy PO WER lub innych środków publicznych.

Naruszenie tej zasady traktowane będzie jako podwójne finansowanie wydatków, co może prowadzić do dalszych konsekwencji prawnych dla beneficjentów. Konieczność przestrzegania tych zasad ma na celu zapewnienie transparentności i efektywności wykorzystania środków publicznych.

Komunikat Administratora Merytorycznego Instytucji Zarządzającej PO WER, Wydziału Zarządzania Finansowego Departamentu EFS Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju skierowany do:
- podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, którzy uzyskali refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, oraz
- osób bezrobotnych, które otrzymały środki na podjęcie działalności gospodarczejw ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój:
 
KOMUNIKAT:
Należy pamiętać o tym, że Beneficjent nie może zaliczyć kosztów uzyskania przychodów w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, które zostały sfinansowane ze środków PO WER lub jakichkolwiek innych środków publicznych.
Powyższy sposób postępowania będzie uznawany za podwójne finansowanie wydatków.
 
Informacje o publikacji dokumentu