Aktualności

Pracodawca nie musi już przeprowadzać tzw. testu rynku pracy!

W związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 20 marca 2025 o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620), od 1 czerwca 2025 r. zniesiony zostaje obowiązek potwierdzenia przez urząd pracy, że na stanowisko pracy nie ma odpowiednich kandydatów spośród zarejestrowanych w urzędzie pracy.


Od 1 czerwca 2025 r. urząd pracy przyjmuje ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty jedynie w sytuacji, gdy dostarczenia takiego dokumentu wymaga postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed 1 czerwca 2025 r.


W takim przypadku do zgłoszenia oferty pracy należy dołączyć wniosek o wydanie informacji starosty oraz dokument potwierdzający, że sprawa wydania zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025 r., np. kopię wezwania od wojewody do dostarczenia brakującej informacji starosty lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na pracę przed 1 czerwca 2025 r.”

 

Informacje o publikacji dokumentu