W związku z wejściem w życie ustawy z 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620), od 01.06.2025 r. na podstawie art. 83 ust. 2 oferty pracy do ePracy zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902),
Niektóre instytucje zatem, będą zobowiązane do zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).
Obowiązek ten będzie dotyczył, zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w szczególności:
• organów władzy publicznej;
• organów samorządów gospodarczych i zawodowych;
• podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
• podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
• podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia. Zachęcamy do zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl - link.
Więcej informacji znajduje się pod linkiem.