Опубліковувач

Doświadczenie drogą do zatrudnienia - archiwalny


 






Od 1 kwietnia 2014r. do 30 czerwca 2015r. Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej realizował projekt „Doświadczenie drogą do zatrudnienia", który był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 – Działanie 6.1 „Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie" - Poddziałanie 6.1.1 „Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy".

GRUPA DOCELOWA I CEL PROJEKTU
 

Projekt był skierowany do 40 osób bezrobotnych (25 kobiet i 15 mężczyzn) w wieku 18-30 lat, zarejestrowanych w dąbrowskim PUP.  BYł on odpowiedzią na rosnący problem bezrobocia wśród osób młodych do 31 roku życia, a jego celem było przede wszystkim stworzenie młodym osobom bezrobotnym (zarówno kobietom, jak i mężczyznom) możliwości zdobycia doświadczenia zawodowego, które przełożyło się na realne zwiększenie szans znalezienia trwałego zatrudnienia na rynku pracy.

FORMY WSPARCIA

W ramach projektu „Doświadczenie drogą do zatrudnienia" każdy uczestnik/uczestniczka był objęty/a kompleksowym wsparciem aktywizacyjnym:

Szkolenie Spadochron 

Cele i założenia szkolenia:
- zwiększenie motywacji wewnętrznej i wiary we własne możliwości,
- pomoc w odkryciu indywidualnych zainteresowań i predyspozycji do wykonywania określonej pracy,
- zapoznanie  się z technikami aktywnego szukania pracy,
- nauka pisania dokumentów niezbędnych do rekrutacji (życiorys, list motywacyjny),
- zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych wykorzystywanych do rozmowy kwalifikacyjnej,
- znalezienie optymalnej pracy.
 
Szkolenie Spadochron trwało 36 godz. W ramach programu zrealizowane zostały 4 bloki tematyczne:
- określenie predyspozycji zawodowych,
- aktywne formy poszukiwania pracy,
- rynek pracy,
- dokumenty aplikacyjne.

Każdy/a uczestnik/uczestniczka szkolenia Spadochron otrzymał/a materiały szkoleniowe, catering, stypendium szkoleniowe oraz możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu.

Poradnictwo zawodowe
 
Poradnictwo zawodowe w ramach projektu rozpoczęło się od opracowania dla każdego uczestnika/uczestniczki Indywidualnego Planu Działania, w ramach którego rozpoznane zostały ich predyspozycje, potrzeby i oczekiwania zawodowe co umożliwiło świadome zaplanowanie ścieżki rozwoju zawodowego i wybór adekwatnego do wykształcenia i kwalifikacji potencjalnego stanowiska stażowego.

Drugim elementem poradnictwa zawodowego były grupowe warsztaty prorównościowe, które poświęcone zostały zagadnieniom równości płci na rynku pracy.

Staż 
 
Aby nabyć udokumentowane doświadczenie i praktykę zawodową potrzebną do podjęcia zatrudnienia uczestnicy/uczestniczki odbyli 6 miesięczny staż u pracodawcy, którego wcześniej sami/same wybrali/ły. W ramach projektu każdemu uczestnikowi/uczestniczce został przydzielony pośrednik pracy, który na etapie poszukiwania pracodawcy na staż wspierał ich i motywował, a w przypadku problemów w sposób aktywny włączał się w proces poszukiwań.

Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługiwało stypendium stażowe oraz możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu oraz refundację kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną.

Indywidualne pośrednictwo pracy
 
Jeśli bezpośrednio po zakończeniu stażu uczestnikom/uczestniczkom nie udało się podjąć zatrudnienia, wówczas przydzielony im pośrednik pracy (indywidualny opiekun) prowadził dla nich Bank Ofert Pracy uwzględniający ich kwalifikacje oraz oczekiwania zawodowe sprofilowane w ramach Indywidualnego Planu Działania. Opiekun oprócz wyszukiwania ofert pracy, również aktywnie wspierał i motywował  uczestników/uczestniczki w procesie poszukiwania pracy, tak aby mogli szybko znaleźć zatrudnienie.

Warsztaty poszukiwania pracy 

Jeżeli w okresie około 1 miesiąca od zakończenia stażu uczestnikowi/uczestniczce nie udało się podjąć zatrudnienia, wówczas był/a on/a kierowany/a na warsztaty poszukiwania pracy. W trakcie zajęć uczestnicy/uczestniczki poznali nowoczesne techniki efektywnego poszukiwania pracy, strategie pokonywania barier w realizacji planów zawodowych oraz stworzyli swój bilans umiejętności i mocnych stron. 

PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU
 
Rekrutacja
 
Zgłoszenia kandydatów/kandydatek do projektu „Doświadczenie drogą do zatrudnienia" przyjmowane były od 5 maja do 16 lipca 2014 roku.
Rekrutacja odbywała się z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci a szczegółowe zasady rekrutacji opisane zostały w Regulaminie rekrutacji do projektu „Doświadczenie drogą do zatrudnienia". Projekt przewiduje równy dostęp zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, znajdujących się w grupie potencjalnych uczestniczek/uczestników projektu.

Rekrutacja przebiegała dwuetapowo. W pierwszej kolejności przeprowadzona została weryfikacja formalna polegająca na sprawdzeniu czy kandydatura spełnia wszystkie kryteria kwalifikowalności tj.: status osoby bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy Dąbrowie Górniczej, wiek 18-30 lat, a także czy Formularz zgłoszeniowy jest kompletnie i czytelnie wypełniony.

Osoby, które pozytywnie przeszły etap oceny formalnej zostały zakwalifikowane do drugiego etapu rekrutacji, czyli do oceny merytorycznej. W ramach oceny  merytorycznej pracownik odpowiedzialny za rekrutację na podstawie danych zawartych w Formularzu zgłoszeniowym przyznawał punkty w kategoriach: wykształcenie (im bardziej nieadekwatne do sytuacji na rynku pracy tym więcej punktów), kwalifikacje dodatkowe i doświadczenie zawodowe (im mniejsze, tym więcej punktów). Następnie w trakcie rozmowy z kandydatem/kandydatką do projektu, pracownik odpowiedzialny za rekrutację badał motywację i nastawienie do udziału w projekcie za pomocą Kwestionariusza do mierzenia motywacji osiągnięć oraz spójność profilu zawodowego.

Na podstawie punktów uzyskanych w trakcie oceny merytorycznej zestawione zostały Listy Rankingowe - osobna dla kobiet (LRK) i osobna dla mężczyzn (LRM). Kandydatury umieszczane były odpowiednio na LRK i LRM wg malejącej liczby punktów. Do udziału w projekcie zakwalifikowanych zostało (zgodnie z założeniami) 25 kobiet i 15 mężczyzn z największą liczbą punktów. Kandydatury, które zajęły kolejne miejsca utworzyły Listy Rezerwowe – osobną dla kobiet i osobną dla mężczyzn.

Po zakończeniu rekrutacji - w lipcu 2014 roku - osoby przyjęte do projektu podpisały Deklarację uczestnictwa. Dzień podpisania Deklaracji uczestnictwa jest dniem rozpoczęcia udziału w projekcie „Doświadczenie drogą do zatrudnienia".

Opracowanie Indywidualnych Planów Działania

Pierwszą formą wsparcia dla wszystkich uczestników i uczestniczek projektu było opracowanie lub zaktualizowanie Indywidualnych Planów Działania. Zostało ono podzielone na dwa etapy, w ramach pierwszego etapu, który odbył się dla 40 osób (25 kobiet i 15 mężczyzn) w miesiącu lipcu 2014 roku przeprowadzono dodatkowo bilans kompetencji oraz analizę możliwości i ograniczeń zawodowych w ramach projektu. W ramach II etapu, który odbędzie się w sierpniu 2014 roku (po zakończeniu szkolenia „Spadochron"), Indywidualne Plany Działania będą odpowiednio aktualizowane i doprecyzowane z uwzględnieniem refleksji wyindukowanych udziałem w szkoleniu, tak aby świadomie przejść do fazy poszukiwania adekwatnych do kwalifikacji, wykształcenia oraz preferencji uczestników i uczestniczek projektu stanowisk stażowych.

Szkolenie „Spadochron"
 
Szkolenie „Spadochron" zrealizowane zostało w ramach dwóch edycji – I edycja odbyła się w terminie 28.07.2014-01.08.2014 dla 19 osób (13 kobiet i 6 mężczyzn), zaś druga edycja w terminie 04.08-08.08.2014 dla 22 osób (12 kobiet i 10 mężczyzn). Szkolenie zostało ukończone zgodnie z założeniami projektu przez 40 osób (25 kobiet i 15 mężczyzn).

Szkolenie Spadochron realizowane było zgodnie z metodologią rekomendowaną przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (FISE) w oparciu o książkę Richarda Nelsona Bollesa i polegało mi.in. na odkrywaniu potencjału oraz analizie optymalnych warunków pracy dla danej osoby oraz motywowaniu jej do aktywnego poszukiwania zatrudnienia.

Dzięki udziałowi w szkoleniu „Spadochron" uczestnicy i uczestniczki projektu „Doświadczenie drogą do zatrudnienia" zostali mentalnie przygotowani do świadomego i dojrzałego wybory stanowiska stażowego oraz poszukiwania organizatora stażu.

Poszukiwanie pracodawców na staż
 
Kolejnym etapem uczestnictwa w projekcie „Doświadczenie drogą do zatrudnienia" było pośrednictwo pracy związane z poszukiwaniem pracodawców na staż. Każdemu uczestnikowi i uczestniczce, który/a zakończył/a udział w szkoleniu „Spadochron" został przydzielony pośrednik pracy – indywidualny opiekun. Przy jego wsparciu uczestnik/uczestniczka projektu samodzielnie poszukiwała pracodawcy, u którego chciał/chciała odbywać 6-cio miesięczny staż. Jest to innowacyjne rozwiązanie, które było dla uczestników i uczestniczek projektu praktycznym sprawdzianem świeżo nabytych umiejętności poszukiwania pracy oraz samodzielności. Uczestnik/uczestniczka projektu w indywidualnie ustalonych terminach odwiedzała swojego pośrednika pracy (indywidualnego opiekuna) w celu zrelacjonowania podejmowanych działań oraz wspólnego ich przeanalizowania. W przypadku, jeśli uczestnik/uczestniczka projektu miał/a problemy z samodzielnym znalezieniem pracodawcy, pośrednik pracy (indywidualny opiekun) w sposób aktywny włączał się w proces poszukiwań. Dla każdego uczestnika/uczestniczki prowadzona była Indywidualna Karta Pośrednictwa, na której odnotowywane były wszelkie zdarzenia związane z procesem poszukiwania pracodawcy na staż. Na tym etapie pośrednik pracy (indywidualny opiekun) wspierał i motywował uczestnika/uczestniczkę, tak aby mógł/mogła on/a aktywnie i skutecznie szukać organizatora, u którego chciał/a odbyć 6-cio miesięczny staż. Dzięki takiemu rozwiązaniu z jednej strony młodzi ludzie uczuli się samodzielności oraz praktycznych umiejętności poszukiwania pracy,  z drugiej mieli dyscyplinujące i motywujące poczucie nadzoru i opieki.

Staż 
 
Uczestnicy i uczestniczki po pozytywnie zakończonym procesie poszukiwania pracodawcy u którego będą odbywać staż, zostali w pierwszej kolejności pokierowani na badania lekarskie, a później na 6-cio miesięczny staż. W ramach projektu staż rozpoczęło 25 uczestniczek i 15 uczestników:
-4 uczestniczki na stanowisku pracownika biurowego,
-1 uczestnik na stanowisku montera-elektronika,
-1 uczestniczka na stanowisku geodety,
-1 uczestniczka na stanowisku florystyki,
-2 uczestników na stanowisku asystenta radcy prawnego,
-1 uczestnik na stanowisku ogrodnika terenów zieleni,
-1 uczestnik na stanowisku grafika,
-1 uczestniczka na stanowisku technika nauk chemicznych,
-2 uczestników na stanowisku pracownika biurowego,
-1 uczestniczka na stanowisku fotografa,
-1 uczestniczka na stanowisku pomocy nauczyciela wychowania przedszkolnego,
-1 uczestniczka na stanowisku asystenta ds. księgowości,
-1 uczestniczka na stanowisku pomocy biurowej,
-2 uczestniczki na stanowisku kasjera-sprzedawcy,
-1 uczestnik na stanowisku specjalisty ds. turystyki,
-1 uczestnik na stanowisku pracownika biura handlowego,
-1 uczestnik na stanowisku technika prac biurowych,
-1 uczestniczka na stanowisku architekta,
-1 uczestniczka na stanowisku księgowego,
-1 uczestniczka na stanowisku sprzedawcy,
-1 uczestnik na stanowisku referenta ds. biurowych,
-1 uczestniczka na stanowisku chemika-stażysty,
-1 uczestnik na stanowisku grafika komputerowego DTP,
-1 uczestnik na stanowisku pracownika ds. statystyki,
-1 uczestniczka na stanowisku nauczyciela wspierającego,
-1 uczestniczka na stanowisku asystenta projektanta,
-1 uczestniczka na stanowisku pośrednika w obrocie nieruchomościami,
-1 uczestnik na stanowisku laboranta,
-1 uczestniczka na stanowisku pracownika administracyjnego,
-1 uczestniczka na stanowisku pomocy kuchennej,
-1 uczestnik na stanowisku pracownika sekretariatu,
-1 uczestnik na stanowisku pracownika produkcyjnego,
-1 uczestnik na stanowisku ustawiacza maszyn,
-1 uczestnik na stanowisku serwisanta.

 Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługuje stypendium stażowe oraz zwrot kosztów dojazdu, a takżeprawo ubiegania się o refundację kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną.
Indywidualne pośrednictwo pracy po stażu
 
 Uczestnicy/uczestniczki projektu, którzy zakończyli/zakończyły staż i bezpośrednio po nim nie udało im się podjąć zatrudnienia, zostali/zostały objęci/objęte kolejnym wsparciem jakim jest indywidualne pośrednictwo pracy. Każdemu uczestnikowi/uczestniczce projektu został przydzielony pośrednik pracy (indywidualny opiekun), który prowadzi dla nich Bank Ofert Pracy uwzględniający ich kwalifikacje oraz oczekiwania zawodowe sprofilowane w ramach Indywidualnego Planu Działania. Aby ułatwić uczestnikowi/uczestniczce udział w tym etapie projektu i w jak największym zakresie usprawnić komunikację, pośrednik pracy przekazuje oferty pracy przede wszystkim telefonicznie lub mailowo. Jest to duża oszczędność czasu dla uczestnika/uczestniczki, który/która może go spożytkować na samodzielne poszukiwanie pracy. Zakłada się jednak, że minimum raz w miesiącu uczestnik/uczestniczka projektu będzie osobiście spotykać się ze swoim pośrednikiem pracy (indywidualnym opiekunem) celem wspólnego omówienia i przeanalizowania dotychczas podjętych działań oraz zaplanowania działań na kolejny miesiąc. Opiekun również aktywnie wspierał uczestników/uczestniczki w procesie poszukiwania pracy, tak aby mogli szybko znaleźć zatrudnienie (m.in. pomoc w profesjonalnym przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych, w nawiązaniu kontaktu z pracodawcą, w budowaniu pozytywnego wizerunku własnej osoby na rozmowie kwalifikacyjnej).
 
Warsztaty poszukiwania pracy
 
28-29 maja i 22-23 czerwca 2015 roku dla 5 uczestniczek i 3 uczestników projektu, którym w okresie do miesiąca od zakończenia stażu nie udało się podjąć zatrudnienia zostały zorganizowane warsztaty poszukiwania pracy. W dwudniowych warsztatach trwających łącznie 8 godzin uczestniczki i uczestnicy mogli poznać nowoczesne techniki efektywnego poszukiwania pracy, strategie pokonywania barier w realizacji planów zawodowych oraz stworzyli swój bilans umiejętności i mocnych stron. Zajęcia pozwoliły również odświeżyć i odbudować motywację potrzebną do dalszego poszukiwania pracy. Po warsztatach uczestniczki i uczestnicy znowu zostali objęci intensywnym pośrednictwem pracy.
 

Zakończenie realizacji projektu

Realizacja projektu "Doświadczenie drogą do zatrudnienia" została zakończona z dniem 30 czerwca 2015 roku. Założenia projektu zostały zrealizowane, a cel główny został osiągnięty. Dzięki wsparciu otrzymanemu w ramach projektu „Doświadczenie drogą do zatrudnienia" do końca czerwca 2015 r. łącznie zatrudnienie podjęły 33 osoby (19 uczestniczek i 14 uczestników projektu). Projekt zakładał 40% efektywność zatrudnieniową. Do końca projektu osiągnięto 84,6% efektywność zatrudnieniową.

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem końcowym podsumowującym realizację projektu „Doświadczenie drogą do zatrudnienia" (do pobrania poniżej).


Informacja dla uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) w latach 2008-2015
 
Mając na względzie wejście w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016) Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej informuje, że:

1) podstawą prawną przetwarzania danych osobowych uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez PUP w Dąbrowie Górniczej w ramach PO KL jest art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. g) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
2) w ramach projektów PO KL przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, PESEL, wiek, płeć, dane kontaktowe, dane dodatkowe (wykształcenie, opieka nad dzieckiem lub osobą zależną, niepełnosprawność), rodzaj i szczegóły wsparcia;
3) administratorem  danych osobowych w projektach PO KL jest Instytucja Zarządzająca PO KL - Minister Inwestycji i Rozwoju, z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 2/4, kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD): iod@miir.gov.pl;
4) celem przetwarzania danych osobowych w projektach PO KL jest obowiązek udokumentowania kwalifikowalności wydatków w ramach projektu PO KL w okresie wskazanym w umowie o dofinansowanie projektu; 
5) uczestnik/uczestniczka projektu PO KL ma prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania;
 6) uczestnik/uczestniczka projektu PO KL ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych;
7) jedynym podmiotem, który przetwarza dane osobowe uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez PUP w Dąbrowie Górniczej w ramach PO KL jest w/w Urząd z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Jan III Sobieskiego 12, e-mail: kada@praca.gov.pl, tel. 32 262 37 39;
8) Inspektorem Ochrony Danych z ramienia Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej jest Pani Agnieszka Wyłupek, z którą można się kontaktować pod numerem telefonu 32 262 37 39 w. 221, e-mailowo pod adresem iod@pup-dg.pl lub osobiście w pokoju nr 7.
 

Załączniki

Plakat
Plakat.pdf 438 KB
Ulotka
Ulotka.pdf 723 KB
Raport podsumowujący realizację projektu Doświadczenie drogą do zatrudnienia
Raport podsumowujący realizację projektu Doświadczenie drogą do zatrudnienia.pdf 4864 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór

Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

 

Termin naboru wniosków od 25 lutego 2025 r. do 27 lutego 2025 r.

Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.

Spotkania informacyjne dla pracodawców zainteresowanych złożeniem wniosku w ramach naboru odbędą się 12 lutego 2025 r. o godz. 13.00 i 20 lutego 2025 r. o godz. 10:00 w sali nr 23 Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej.

 

Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,

        pokój 21 (I piętro)

        telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312

        e-mail: kada@praca.gov.pl

Limit środków KFS do rozdysponowania: 1 073 000,00 zł (słownie: jeden milion siedemdziesiąt trzy tysiące złotych)

Priorytety wydatkowania środków KFS:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Wysokość dofinansowania z KFS:

100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,

80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.

Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.

Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:

  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.

Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy limit dostępnych środków KFS):

  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2024 r. ze środków KFS.

Dodatkowe informacje:

Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2025 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca lutego 2026 r. Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2026 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.

 

Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

Dokumenty dostępne są poniżej.

Składanie wniosków:

  1. osobiście w Kancelarii Urzędu w godzinach jego pracy tj.: w poniedziałek, wtorek i czwartek w godz. 7.30-15.30, w środę w godz. 7.30-17.00,
    w piątek w godz. 7.30-14.00;
  2. za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza;
  3. elektronicznie przez:
  1. ePUAP – rekomendowany przez Urząd w zakładce załatw sprawę- sprawy ogólne, pisma do urzędu – pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór – załatw sprawę,

 

  1. e-Doręczenia w zakładce twoje skrzynki/skrzynka firmowa

Uwaga! Przy składaniu wniosku tym kanałem mogą wystąpić problemy techniczne w przekazywaniu dokumentów,

 

  1. platformę praca.gov.pl

Uwaga! Urząd stosuje własny formularz wniosku aplikacyjnego. Wniosek dostępny na platformie praca.gov.pl jest nieobowiązujący w ogłaszanym naborze.

 

Wniosek złożony elektronicznie musi być podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

 

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny)
Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny).pdf 320 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny).pdf 301 KB
Zasady ubiegania się o środki KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w 2025 r..pdf 494 KB
BAROMETR ZAWODÓW miasto Dąbrowa Górnicza 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_miasto_Dabrowa_Gornicza_2025.pdf 200 KB
BAROMETR ZAWODÓW województwo śląskie 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_slaskie_2025.pdf 332 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok.pdf 1280 KB

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Logo Urzędu PracyLogo Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór
Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego
ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
 
Termin naboru wniosków od 15 lipca 2024 r. do 19 lipca 2024 r.
Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
 
Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,
pokój 21 (I piętro)
telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312
e-mail: kada@praca.gov.pl
 
Limit środków KFS do rozdysponowania: 250,0 tys. zł
 
Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS:
  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRPiPS.
  2. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
  4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.
Priorytet ten adresowany jest do pracowników zatrudnionych w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju województwa śląskiego określonych w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 - załącznik nr 3, którymi są: energetyka, medycyna, technologie informacyjne i komunikacyjne, zielona gospodarka oraz przemysły wschodzące. Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie odpowiedniego przeważającego na dzień złożenia wniosku kodu PKD oraz zawarte we wniosku wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.
 
Wysokość dofinansowania z KFS:
100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,
80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.
Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.
 
 
Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:
  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS
    w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.
 
Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy
limit dostępnych środków KFS) :
 
  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia
    lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2023 r. ze środków KFS.
 
Dodatkowe informacje:
 
Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2024 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca
lutego 2025 r.

Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2025 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.
 
Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2024 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
 
Dokumenty dostępne są na stronie internetowej pod adresem: w zakładce:
Dla przedsiębiorców i pracodawców – Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników
i kandydatów do pracy – Krajowy Fundusz Szkoleniowy – KFS 2024.
 
Składanie wniosków:
  • osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, który czynny jest w poniedziałek, wtorek i czwartek od 7 30 do 15 30,
    w środę od 7 30 do 17 00, w piątek od 7 30 do 14 00 lub
  • za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy
    w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza
    (za datę złożenia wniosku za pośrednictwem poczty uznaje się datę stempla pocztowego, a za pośrednictwem firmy kurierskiej datę nadania przesyłki) lub  
  • elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP pod warunkiem, że wniosek zostanie opatrzony kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym lub mailem na adres kada@praca.gov.pl, w formie podpisanych podpisem kwalifikowalnym lub profilem zaufanym dokumentów, w przypadku przesłania wniosku mailem rekomenduje się, aby dokumenty wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem a hasło przesłać w oddzielnej korespondencji mailowej na adres kada@praca.gov.pl

Załączniki

Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r..pdf 469 KB
WNIOSEK KFS Rezerwa
WNIOSEK KFS Rezerwa.pdf 524 KB
Informacja o pomocy de minimis
Informacja o pomocy de minimis.pdf 138 KB
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok.pdf 1185 KB
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
kfs

Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025


Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w Targach Edukacyjnych i Festiwalu Zawodów, które odbędą się 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 w Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
Głównym celem wydarzenia jest atrakcyjna i aktywna prezentacja oferty edukacyjnej dąbrowskich szkół ponadpodstawowych oraz zaprezentowanie przez pracodawców konkretnych zawodów i specjalności funkcjonujących na lokalnym oraz regionalnym rynku pracy. Zależy nam aby uczniowie
w trakcie wydarzenia zapoznali się z perspektywami zawodowymi i możliwościami jakie daje ukończenie wybranego kierunku kształcenia a także by poznali specyfikę, w tym wymagania i obciążenia związane z danym zawodem.
 

Dla wystawców.

Zachęcamy wystawców reprezentujących wszelkie zawody do bezpłatnego udziału w wydarzeniu rejestrując podmiot/zawód poprzez formularz zgłoszeniowy pod wskazanym linkiem: https://tiny.pl/cpvq2yj4
Zapewniamy przestrzeń i stoisko dla wystawcy na Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM".
W razie pytań należy kontaktować się z Panią Magdaleną Fujarską - email: mfujarska@pup-dg.pl, 32 262 37 39 wew. 233.
W przypadku chęci uczestnictwa w wydarzeniu prosimy o przygotowanie stanowiska, na którym w aktywny, angażujący i przystępny dla 14-15 latków sposób mogliby Państwo pokazać charakterystykę konkretnego zawodu.
Liczba miejsc dla wystawców ograniczona jest jedynie powierzchnią hali. Możliwość rejestracji do około 7 lutego 2025 roku.
 

Dla odwiedzających.

Wydarzenie ma na celu pomoc uczniom kończącym szkoły podstawowe w podjęciu tak ważnej decyzji, jaką jest wybór szkoły średniej, dając im możliwość zapoznania się z ofertą szkół z Naszego Miasta.
Uczniowie uczestnicząc w wydarzeniu będą mieli możliwość zapoznania się ze specyfiką różnych zawodów oraz szeroko pojętym rynkiem pracy poprzez kontakt z przedstawicielami wielu branż, również obecnymi na wydarzeniu.
Zapraszamy do udziału klasy 7 i 8 szkół podstawowych 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 do Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
 

 

Plan Targów


 


Staże i bony stażowe (dla organizatorów staży) finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Trwa nabór Wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu ze środków Funduszu Pracy
 
Pracodawco jeżeli chcesz zostać Organizatorem stażu
 
złóż Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu i daj szansę na zdobycie doświadczenia zawodowego i uzyskanie nowych umiejętności swoim przyszłym pracownikom
 
Dokumenty:
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w wersji papierowej dostępny jest w siedzibie Urzędu w pokoju nr 30. Wersja elektroniczna do pobrania poniżej.
 
Sposób złożenia wniosku:
- elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP (złożenie wniosku w postaci elektronicznej musi zostać opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym). W przypadku składania wniosku przez platformę praca.gov.pl należy należy wybrać usługę Wnioski o usługi i świadczenia z Urzędu → Wnioski pozostałe → Pismo do urzędu, wówczas  Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu należy załączyć do tego pisma,
link do strony praca.gov.pl
Wniosek możesz przesłać również e-mailem w formie podpisanych podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym dokumentów. Rekomendujemy, aby dokumenty te wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło prześlij w oddzielnej korespondencji e-mailem na adres akrzyszton@pup-dg.pl lub kniemiec@pup-dg.pl.
Ze względów bezpieczeństwa danych osobowych preferujemy przesyłanie wniosków za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub ePUAP.
- osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Urzędu, który czynny jest w poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 7.30-15.30, środa w godz. 7.30-17.00, w piątek 7.30-14.00,
- za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- pod numerami tel. 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212 lub
- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokojach nr 30 i 36.
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:
  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.
Serdecznie zapraszamy do składania Wniosków.

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display