Публикатор

Gotowi do pracy - archiwalny



 
Od 1 stycznia 2017 r. do 30 kwietnia 2018 r. Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej realizował projekt „Gotowi do pracy", który był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - Poddziałania 7.1.3 „Poprawa zdolności do zatrudnienia osób poszukujących pracy i pozostających bez zatrudnienia - konkurs".
 
 
GRUPA DOCELOWA

Projekt był skierowany do 40 osób bezrobotnych (min. 22 kobiet) zarejestrowanych w dąbrowskim PUP z ustalonym II profilem pomocy i zamieszkujących na terenie Miasta Dąbrowa Górnicza w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, należących co najmniej do jednej z poniższych grup:
 
- osób powyżej 50 roku życia (od dnia 50-tych urodzin),
 
- kobiet powyżej 30 roku życia (szczególnie powracających na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem dziecka),
 
- osób powyżej 30 roku życia z niepełnosprawnościami  - tj. osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osób z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego; status ten weryfikowany będzie zapisami w bazie danych Urzędu Pracy, orzeczeniem lub w przypadku osób z zaburzeniami psychicznymi - dokumentem równorzędnym,
 
- osób powyżej 30 roku życia pozostających bez pracy nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy - tj. osoba pozostająca nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy bez pracy, gotowa do podjęcia pracy i aktywnie poszukująca zatrudnienia. Do okresu długotrwałego bezrobocia nie wlicza się okresu studiów stacjonarnych oraz urlopu macierzyńskiego lub rodzicielskiego. Do okresu długotrwałego bezrobocia można zaliczyć natomiast okres pozostawania bez pracy przed rejestracją w urzędzie pod warunkiem, że w okresie tym osoba pozostawała bez pracy, była gotowa do podjęcia pracy i aktywnie poszukiwała zatrudnienia (przykładowo okres pobierania zasiłku chorobowego w trakcie którego osoba nie mogła być gotowa do podjęcia pracy, pomimo faktu, iż pozostawała bez zatrudnienia, nie może być zaliczany do okresu długotrwałego bezrobocia),
 
- osób powyżej 30 roku życia o niskich kwalifikacjach - tj. osób posiadających wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie, czyli posiadających wykształcenie podstawowe, gimnazjalne, średnie ogólnokształcące, średnie zawodowe lub zasadnicze zawodowe.
 
 
CEL PROJEKTU
 
Celem głównym projektu było zwiększenie w latach 2017-2018 poziomu aktywności zawodowej i zdolności do podjęcia zatrudnienia poprzez zapewnienie uczestnikom i uczestniczkom kompleksowej ścieżki wsparcia obejmującej m.in.: poradnictwo zawodowe, szkolenie skutecznego poszukiwania pracy „Spadochron", pośrednictwo pracy i 6-cio miesięczny staż. Na realizację niniejszego projektu została przeznanczona kwota 558 450,40 zł, w tym wkład Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi 474 682,84 zł.

 
FORMY WSPARCIA
 
Poradnictwo zawodowe
 
Poradnictwo zawodowe w ramach projektu rozpocznie się od grupowej porady zawodowej w zakresie planowania rozwoju kariery zawodowej, która zostanie uzupełniona o warsztaty prorównościowe. W ramach 3-godzinnych zajęć poruszana będzie tematyka dotycząca  czynników wpływających na podejmowanie wyborów zawodowych i planowanie ścieżki kariery zawodowej, stereotypów i procesów stereotypizacji, zjawisk związanych z dyskryminacją płci na rynku pracy oraz sposobów im przeciwdziałania.
Następnie doradcy zawodowi opracują lub zaktualizują każdemu uczestnikowi/każdej uczestniczce Indywidualny Plan Działania.
 
Szkolenie Spadochron
 
Szkolenie Spadochron polega na odkrywaniu potencjału oraz analizie optymalnych warunków pracy dla danej osoby oraz zmotywowaniu jej do aktywnego poszukiwania zatrudnienia. Jest to szkolenie dla osób poszukujących pracy, chcących lepiej określić swoje zawodowe predyspozycje oraz planujących karierę. W ciągu 36 godz. (5 dni) szkolenia uczestnicy i uczestniczki projektu  zrealizują 4 bloki tematyczne:
- określenie predyspozycji zawodowych,
- aktywne formy poszukiwania pracy,
- rynek pracy,
- dokumenty aplikacyjne.
Dzięki udziałowi w szkoleniu Spadochron uczestnicy i uczestniczki będą mentalnie przygotowani do świadomego i dojrzałego poszukiwania organizatora stażu i zatrudnienia. Szkolenie przyczyni się do nabycia przez uczestników i uczestniczki projektu zespołu umiejętności składających się na kompetencje w zakresie świadomego planowania własnej kariery zawodowej oraz efektywnego poszukiwania zatrudnienia i poruszania się po rynku pracy. Szkolenie zakończy się wydaniem zaświadczenia/certyfikatu potwierdzającego nabyte kompetencje.
 
Każdy/a uczestnik/uczestniczka szkolenia Spadochron otrzyma materiały szkoleniowe, catering, stypendium szkoleniowe oraz możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu.
 
 
Staż
 
W ramach projektu każdy uczestnik/uczestniczka pod opieką pośrednika pracy (indywidualnego opiekuna)  będzie szukać sam/sama organizatora stażu. Raz w tygodniu uczestnik/uczestniczka projektu będzie spotykał/a się ze swoim indywidualnym opiekunem w celu zrelacjonowania podejmowanych działań oraz wspólnego ich przeanalizowania. W przypadku, jeśli uczestnik/uczestniczka projektu będzie miał/a problemy z samodzielnym znalezieniem organizatora stażu, pośrednik pracy w sposób aktywny włączy się w proces poszukiwań.
Pośrednictwo pracy realizowane będzie dla poszczególnych uczestników i uczestniczek projektu do momentu znalezienia organizatora stażu, u którego będą mogli rozpocząć 6-miesieczny staż zgodny z ich indywidualnymi preferencjami, kwalifikacjami  i kompetencjami.
 
Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługiwać będzie stypendium stażowe, możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu oraz dodatkowo dla 8 osób możliwość ubiegania się o refundację kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia.
 
 
Indywidualne pośrednictwo pracy
 
Jeśli bezpośrednio po zakończeniu stażu uczestnikom/uczestniczkom nie uda się podjąć zatrudnienia w miejscu odbywania stażu, zostanie im wskazanyy pośrednik pracy, który będzie prowadził dla nich Bank Ofert Pracy uwzględniający ich kwalifikacje oraz oczekiwania zawodowe sprofilowane, w ramach Indywidualnego Planu Działania. Dzięki takiemu rozwiązaniu uczestnicy i uczestniczki projektu będą mogli/mogły liczyć na dalsze intensywne i indywidualne wsparcie w ramach projektu, którego celem będzie znalezienie zatrudnienia zgodnego z kwalifikacjami i kompetencjami wspieranej osoby.
 
Warsztaty poszukiwania pracy 
 
Dla uczestników i uczestniczek, którzy/które w okresie około 1 miesiąca po zakończeniu stażu nie podejmą zatrudnienia i będą potrzebować dalszego wsparcia, zaplanowano warsztaty poszukiwania pracy. W trakcie zajęć uczestnicy/uczestniczki będą mogli poznać nowoczesne techniki i sposoby efektywnego poszukiwania pracy, strategie pokonywania barier w realizacji planów zawodowych oraz stworzą swój bilans umiejętności i mocnych stron.
 
ZAKŁADANE EFEKTY

Projekt "Gotowi do pracy" zakładał, iż dzięki udziałowi w projekcie pracę podejmie min. 17 osób, co przełoży się na osiągnięcie efektywności zatrudnieniowej wśród uczestniczek/uczestników które/którzy zakończą udział w projekcie na poziomie:
 
a. 17% w przypadku uczestników/uczestniczek niepełnosprawnych,
b. 35% w przypadku uczestników/uczestniczek długotrwale bezrobotnych,
c. 36% w przypadku uczestników/uczestniczek o niskich kwalifikacjach,
d. 43% w przypadku uczestników/uczestniczek nie kwalifikujących się do żadnej z powyższych grup.
 

PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU
 
Rekrutacja
 
Zgłoszenia kandydatów/kandydatek do projektu „Gotowi do pracy" przyjmowane były w okresie od 16 stycznia do 28 lutego 2017 roku.
 
Rekrutacja odbywała się z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Projekt przewiduje równy dostęp zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, znajdujących się w grupie potencjalnych uczestniczek/uczestników projektu. Rekrutacja do projektu odbywała się w sposób zapobiegający dyskryminacji, co wyrażało się w:
- ułatwieniu dostępu do oferty projektowej osobom starszym, słabiej widzącym, osobom niepełnosprawnym poprzez: obsługę tych osób na parterze budynku bez barier architektonicznych, bliską lokalizację budynku projektodawcy od przystanków komunikacji publicznej, zapewnienie dokumentów z większą czcionką, promowanie projektu nie tylko w Internecie, ale również w formie plakatów, ulotek i przekazu bezpośredniego w siedzibie urzędu, pomoc w wypełnieniu dokumentów rekrutacyjnych w siedzibie urzędu, zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego, preferencje punktowe dla osób niepełnosprawnych.
- rozpoznaniu indywidualnych potrzeb i barier osób starszych i niepełnosprawnych w ramach ankiety zgłoszeniowej oraz rozmowy kwalifikacyjnej z doradcą zawodowym.
 
Rekrutacja przebiegała dwuetapowo. W pierwszej kolejności przeprowadzona została weryfikacja formalna polegająca na sprawdzeniu czy kandydatura spełnia wszystkie kryteria kwalifikowalności tj.:
  1. status osoby bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej,
  2. wiek 30 lat i więcej (tj. od dnia 30-tych urodzin),
  3. ustalony II profil pomocy,
  4. fakt zamieszkiwania na terenie Dąbrowy Górniczej w rozumieniu Kodeksu cywilnego (przebywania z zamiarem stałego pobytu),
  5. przynależność co najmniej do jednej z poniższych, znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy grup:
- osób powyżej 50 r.ż.,
- kobiet,
- osób niepełnosprawnych,
- osób długotrwale bezrobotnych,
-osób o niskich kwalifikacjach,      
a także czy Formularz zgłoszeniowy jest kompletnie i czytelnie wypełniony oraz czy złożone/przesłane zostały wszystkie strony Formularza.
Osoby, które pozytywnie przeszły etap oceny formalnej zostały zakwalifikowane do drugiego etapu rekrutacji, czyli do oceny merytorycznej. W ramach oceny  merytorycznej pracownik odpowiedzialny za rekrutację na podstawie danych zawartych w Formularzu zgłoszeniowym i na podstawie rozmowy z kandydatem/kandydatką przyznawał punkty w następujących kategoriach:
  1. Czas pozostawania bez zatrudnienia powyżej 12 miesięcy (w rozumieniu definicji osoby długotrwale bezrobotnej) – 5 pkt,
  2. Fakt posiadania pod opieką minimum 1 dziecka do 6 r.ż. – 3 pkt,
  3. Status osoby niepełnosprawnej – 3 pkt,
  4. Fakt bycia kobietą, która powraca na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem
    i wychowaniem dziecka – 5 pkt,
  5. Motywacja i nastawienie do udziału w projekcie mierzone Kwestionariuszem do mierzenia motywacji osiągnięć w skali 0-100% - 0-10 pkt,
  6. Spójność profilu zawodowego diagnozowana w rozmowie z doradcą zawodowym (profil spójny – 5 pkt, częściowo spójny – 3 pkt, niespójny – 0 pkt).
 
Na podstawie sumy punktów uzyskanych na etapie oceny merytorycznej zestawione zostały Listy Rankingowe - osobna dla kobiet (LRK) i osobna dla mężczyzn (LRM). Kandydatury umieszczane były odpowiednio na LRK i LRM wg malejącej liczby punktów. Do udziału w projekcie zakwalifikowane zostały 22 kobiety i 18 mężczyzn z największą liczbą punktów. Kandydatury, które zajęły kolejne miejsca utworzyły Listy Rezerwowe – osobną dla kobiet i osobną dla mężczyzn.
 
Po zakończeniu rekrutacji – w kwietniu 2017 r. - osoby zakwalifikowane do projektu w dniu rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia, jaką była grupowa porada zawodowa, podpisały Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz Oświadczenie i zakres danych osobowych uczestnika projektu.
 
Poradnictwo zawodowe
 
W dniach 6-11 kwietnia 2017 roku odbyły się porady grupowe w zakresie planowania rozwoju kariery zawodowej, które uzupełnione zostały o warsztaty prorównościowe. W ramach 3-godzinnych zajęć poruszana była tematyka dotycząca czynników wpływających na podejmowanie wyborów zawodowych i planowanie ścieżki kariery zawodowej, stereotypów i procesów stereotypizacji, zjawisk związanych z dyskryminacją płci na rynku pracy oraz sposobów im przeciwdziałania.
Uczestnicy i uczestniczki projektu po odbyciu zajęć wzmocnili swoje kompetencje w zakresie świadomego budowania kariery zawodowej, zwiększyli wiedzę na temat problematyki równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy, a także nabyli umiejętność rozpoznawania stereotypów przyczyniających się do dyskryminacji społeczno-zawodowej.
Dla każdej uczestniczki / każdego uczestnika w miesiącu kwietniu doradca zawodowy zaktualizował lub opracował Indywidualny Plan Działania.
 
Szkolenie Spadochron
 
Szkolenie Spadochron zrealizowane zostało w dwóch edycjach – pierwsza edycja w terminie 8-12.05.2017r. dla 20 osób (10 kobiet i 10 mężczyzn), druga edycja w terminie 15-19.05.2017r. dla 20 osób (14 kobiet i 6 mężczyzn).
Szkolenie Spadochron przeprowadzone było zgodnie z metodologią rekomendowaną przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (FISE), w oparciu o książkę Richarda Nelsona Bollesa i polegało mi.in. na odkrywaniu potencjału oraz analizie optymalnych warunków pracy dla danej osoby oraz motywowaniu jej do aktywnego poszukiwania zatrudnienia.
Szkolenie Spadochron pozwoliło uczestnikom i uczestniczkom rozpoznać posiadane umiejętności istotne z punktu widzenia poszukiwania pracy, poznać swoje oczekiwania względem pracy, którą chcieliby wykonywać, poznać metody i techniki poszukiwania pracy, poznać zasady skutecznego prowadzenia rozmów z pracodawcą, stosować metodę „Przyjemność - Informacja -Zatrudnienie" oraz przygotować dokumenty aplikacyjne. W ten sposób zdobyli oni kompetencje w zakresie świadomego planowania własnej kariery zawodowej oraz efektywnego poszukiwania zatrudnienia i poruszania się po rynku pracy.
Dzięki udziałowi w szkoleniu „Spadochron" uczestnicy i uczestniczki projektu „Gotowi do pracy" zostali mentalnie przygotowani do kolejnego etapu projektu, czyli do świadomego i dojrzałego wyboru stanowiska stażowego oraz poszukiwania organizatora stażu.
Szkolenie zakończyło się wydaniem certyfikatu uzyskania kompetencji oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.
 
Pośrednictwo pracy i poszukiwanie organizatora stażu
 
Po szkoleniu Spadochron uczestnicy i uczestniczki rozpoczęli uczestnictwo w usłudze pośrednictwa pracy, której celem było poszukiwanie pracodawcy na staż. Każdej osobie został przydzielony pośrednik pracy (indywidualny opiekun) przy wsparciu którego uczestnik/uczestniczka samodzielnie poszukiwał/a pracodawcy, u którego chce odbyć 6-cio miesięczny staż. Rozwiązanie to było dla uczestników i uczestniczek projektu praktycznym sprawdzianem świeżo nabytych umiejętności poszukiwania pracy oraz samodzielności. Uczestnik/uczestniczka projektu w indywidualnie ustalonych terminach odwiedzał/a swojego pośrednika pracy w celu zrelacjonowania podejmowanych działań oraz wspólnego ich przeanalizowania. W przypadku, jeśli uczestnik/uczestniczka projektu miał/a problemy z samodzielnym znalezieniem pracodawcy, pośrednik pracy aktywnie wspierał proces poszukiwań.
Pośrednictwo pracy realizowane było do momentu znalezienia organizatora stażu, u którego uczestnik/uczestniczka rozpoczęła odbywanie 6-miesiecznego stażu zgodnego z jego/jej indywidualnymi preferencjami, kwalifikacjami  i kompetencjami.
 
Staż
 
Uczestnicy i uczestniczki po pozytywnie zakończonym procesie poszukiwania organizatora stażu, zostali w pierwszej kolejności pokierowani na badania lekarskie, a później na 6-cio miesięczny staż. W ramach projektu staż łącznie rozpoczęło 45 osób (31 uczestniczek i 14 uczestników), w tym 5 osób w ramach rekrutacji uzupełniającej w miejsce 5 osób, które przerwały  odbywanie stażu. Dobór miejsc odbywania stażu przebiegał zgodnie z faktycznymi kwalifikacjami i preferencjami osób bezrobotnych – dzięki temu osiągnięto szerokie spektrum zindywidualizowanych i adekwatnych do potrzeb osób bezrobotnych stanowisk stażowych, takich jak:
- pracownik biurowy (6 uczestniczek i 1 uczestnik),
- menadżer produktu (1 uczestniczka),
- księgowa (1 uczestniczka),
- florystka (1 uczestniczka),
- fakturzysta (1 uczestniczka i 1 uczestnik),
- woźna (1 uczestniczka),
- technik weterynarii (1 uczestniczka),
- sprzątaczka (3 uczestniczki),
- kosmetyczka (1 uczestnika),
- magazynier (2 uczestników),
- kierowca samochodu dostawczego (1 uczestnik),
- technik handlowiec (1 uczestniczka),
- introligator poligraficzny (1 uczestniczka i 1 uczestnik),
- administrator stron internetowych (1 uczestnik),
- robotnik gospodarczy (3 uczestników),
- technik administracji (1 uczestniczka),
- pielęgniarka (1 uczestniczka),
- pomoc kuchenna (2 uczestniczki),
- sprzedawca (5 uczestniczek),
- rejestratorka medyczna (2 uczestniczki),
- mechanik samochodowy (1 uczestnik),
- recepcjonistka (1 uczestniczka),
- zaopatrzeniowiec (2 uczestników),
- robotnik budowlany (1 uczestnik)
- opiekunka dziecięca (1 uczestniczka).
 
Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługuje stypendium stażowe oraz możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu oraz o refundację kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia lub dzieckiem niepełnosprawnym do 7 roku życia.
Szczegółowe zasady i warunki zwrotu kosztów przejazdu do i z miejsca odbywania stażu znajdują się w Regulaminie zwrotu kosztów przejazdu w ramach projektu „Gotowi do pracy" (obowiązującym od 1.06.2017r.). Każdy/każda uczestnik/uczestniczka projektu „Gotowi do pracy" ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem, gdyż zwrot kosztów przejazdu będzie realizowany zgodnie z jego zapisami. Regulamin wraz z załącznikami, również w wersji z powiększona czcionką, dostępny jest do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokoju nr 8 (parter) i 25 (I piętro)
Z tej formy wsparcia towarzyszącego skorzystały dotychczas 23 osoby (17K i 6M).
 
Natomiast zasady i warunki refundacji kosztów opieki określa Regulamin refundacji kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia lub dzieckiem niepełnosprawnym  do 7 roku życia w ramach projektu „Gotowi do pracy", który wraz z załącznikiem – Wnioskiem o przyznanie refundacji kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia lub dzieckiem niepełnosprawnym do 7 roku życia (również w wersji z powiększoną czcionką) dostępny jest do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokoju nr 8 (parter) oraz 25 i 38 (I piętro). W projekcie założono dokonanie refundacji dla maksymalnie 8 dzieci. Jeden uczestnik/uczestniczka może wnioskować o refundację kosztów opieki nad więcej niż jednym dzieckiem. Szczegółowe informacje na temat tej formy wsparcia uzyskać można w pokoju nr 38 (I piętro) lub pod numerem tel. 32 262-37-39 wew. 229.
Z tej formy wsparcia towarzyszącego skorzystało dotychczas 5 osób (5K).

Indywidualne pośrednictwo pracy po stażu
 
Uczestnicy/uczestniczki projektu, którzy zakończyli/zakończyły staż i bezpośrednio po nim nie udało im się podjąć zatrudnienia, zostali/zostały objęci/objęte kolejnym wsparciem jakim jest indywidualne pośrednictwo pracy. Każdemu uczestnikowi/uczestniczce projektu został przydzielony pośrednik pracy, który prowadzi dla nich Bank Ofert Pracy uwzględniający ich kwalifikacje oraz oczekiwania zawodowe sprofilowane w ramach Indywidualnego Planu Działania. Minimum raz w miesiącu uczestnik/uczestniczka projektu osobiście spotyka się ze swoim pośrednikiem pracy celem wspólnego omówienia i przeanalizowania dotychczas podjętych działań oraz zaplanowania działań na kolejny miesiąc. Pośrednicy pracy, oprócz osobistego kontaktu, przekazują oferty pracy również telefonicznie i mailowo. Jest to duża oszczędność czasu dla uczestnika/uczestniczki, który/która może go spożytkować na samodzielne poszukiwanie pracy. Opiekun również aktywnie wspiera uczestników/uczestniczki w procesie poszukiwania pracy, tak aby mogli szybko znaleźć zatrudnienie (zapewnia m.in. pomoc w profesjonalnym przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych, w nawiązaniu kontaktu z pracodawcą, w budowaniu pozytywnego wizerunku własnej osoby na rozmowie kwalifikacyjnej).
 
Warsztaty poszukiwania pracy
 
6-7 marca 2018 roku dla 5 uczestniczek i 1 uczestnika projektu oraz 13-14 marca 2018 roku dla  2 uczestniczek i 2 uczestników zostały zorganizowane warsztaty poszukiwania pracy. Warsztaty dedykowane były osobom, którym w okresie do miesiąca od zakończenia stażu nie udało się podjąć zatrudnienia. W dwudniowych warsztatach trwających łącznie 8 godzin uczestniczki i uczestnicy mogli poznać nowoczesne techniki i sposoby efektywnego poszukiwania pracy, strategie pokonywania barier w realizacji planów zawodowych oraz stworzyć swój bilans umiejętności i mocnych stron. Zajęcia pozwoliły również odświeżyć i odbudować motywację potrzebną do dalszego poszukiwania pracy. Z uwagi na zgłoszone potrzeby, na zajęciach podjęto także tematykę z zakresu form zatrudnienia i umiejętności właściwego prezentowania swoich atutów zawodowych w kontaktach z pracodawcą. Uczestnicy wykazali się dużym zainteresowaniem poruszaną problematyką, brali aktywny udział w proponowanych ćwiczeniach i chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami.

Zakończenie realizacji projektu
 

Realizacja projektu "Gotowi do pracy" została zakończona z dniem 30 kwietnia 2018 roku. Założenia projektu zostały zrealizowane, a cel główny został osiągnięty. Dzięki wsparciu otrzymanemu w ramach projektu „Gotowi do pracy" do końca kwietnia 2018 roku łącznie zatrudnienie podjęło 37 osób (21 uczestniczek i 16 uczestników projektu).

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem końcowym podsumowującym realizację projektu „Gotowi do pracy" (do pobrania poniżej).

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA RODO
dla uczestników i uczestniczek projektu „Gotowi do pracy" realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej od 1 stycznia 2017 roku do 30 kwietnia 2018 roku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO WSL 2014-2020)

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Województwa Śląskiego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO WSL 2014-2020), mający siedzibę w Katowicach przy ul. Ligonia 46,              40-037 Katowice, strona internetowa: bip.slaskie.pl. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mailowy: kancelaria@slaskie.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora.
  2. Administrator wyznaczył osobę do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych, z którą może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: daneosobowe@slaskie.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora. Z osobą do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  3. Na podstawie zawartej umowy o dofinansowanie projektu „Gotowi do pracy" (projekt nr WND-RPSL.07.01.03-24-015E/15) Administrator powierzył przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych Powiatowemu Urzędowi Pracy w Dąbrowie Górniczej. W ww. Urzędzie  może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych  - Panią Agnieszką Wyłupek poprzez e-mail: iod@pup-dg.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza lub osobiście w pok. 7.
  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne dla realizacji RPO WSL 2014-2020 - odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO:
  • Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006;
  • Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006;
  • Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 1460 z późn. zm.);
  1. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji obowiązków związanych z realizacją projektu „Gotowi do pracy", w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, udzielenia wsparcia, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
  2. Podanie danych jest wymogiem niezbędnym do realizacji ww. celu, o którym mowa w pkt. 5. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z przepisów prawa.
  3. Pani/Pana dane osobowe zostały powierzone do przetwarzania Beneficjentowi realizującemu projekt  - Powiatowemu Urzędowi Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza oraz podmiotom, które na zlecenie beneficjenta uczestniczą w realizacji projektu -  ------------. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez: Beneficjenta, Instytucję Zarządzającą, Instytucję Pośredniczącą oraz instytucje kontrolne upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą również zostać powierzone do przetwarzania podmiotom realizującym badania ewaluacyjne lub inne działania na zlecenie Instytucji Zarządzającej lub Beneficjenta.
  4. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. Dane będą także przekazywane do Centralnego Systemu Teleinformatycznego prowadzonego przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, ul. Wspólna 2/4 00- 926 Warszawa.
  5. W związku z realizacją projektu „Gotowi do pracy" przetwarzane będą kategorie danych osobowych zgodne z zakresem z Wytycznych w zakresie warunków gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2014-2020.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 5, do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa.
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania
  8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej
    lub Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.
  9. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

Załączniki

Ulotka - Projekt Gotowi do pracy
Ulotka - Projekt Gotowi do pracy.pdf 317 KB
Plakat - Projekt Gotowi do pracy
Plakat - Projekt Gotowi do pracy.pdf 970 KB
Raport końcowy podsumowujący realizację projektu Gotowi do pracy
Raport końcowy podsumowujący realizację projektu Gotowi do pracy.pdf 957 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór

Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

 

Termin naboru wniosków od 25 lutego 2025 r. do 27 lutego 2025 r.

Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.

Spotkania informacyjne dla pracodawców zainteresowanych złożeniem wniosku w ramach naboru odbędą się 12 lutego 2025 r. o godz. 13.00 i 20 lutego 2025 r. o godz. 10:00 w sali nr 23 Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej.

 

Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,

        pokój 21 (I piętro)

        telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312

        e-mail: kada@praca.gov.pl

Limit środków KFS do rozdysponowania: 1 073 000,00 zł (słownie: jeden milion siedemdziesiąt trzy tysiące złotych)

Priorytety wydatkowania środków KFS:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Wysokość dofinansowania z KFS:

100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,

80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.

Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.

Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:

  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.

Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy limit dostępnych środków KFS):

  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2024 r. ze środków KFS.

Dodatkowe informacje:

Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2025 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca lutego 2026 r. Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2026 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.

 

Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

Dokumenty dostępne są poniżej.

Składanie wniosków:

  1. osobiście w Kancelarii Urzędu w godzinach jego pracy tj.: w poniedziałek, wtorek i czwartek w godz. 7.30-15.30, w środę w godz. 7.30-17.00,
    w piątek w godz. 7.30-14.00;
  2. za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza;
  3. elektronicznie przez:
  1. ePUAP – rekomendowany przez Urząd w zakładce załatw sprawę- sprawy ogólne, pisma do urzędu – pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór – załatw sprawę,

 

  1. e-Doręczenia w zakładce twoje skrzynki/skrzynka firmowa

Uwaga! Przy składaniu wniosku tym kanałem mogą wystąpić problemy techniczne w przekazywaniu dokumentów,

 

  1. platformę praca.gov.pl

Uwaga! Urząd stosuje własny formularz wniosku aplikacyjnego. Wniosek dostępny na platformie praca.gov.pl jest nieobowiązujący w ogłaszanym naborze.

 

Wniosek złożony elektronicznie musi być podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

 

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny)
Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny).pdf 320 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny).pdf 301 KB
Zasady ubiegania się o środki KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w 2025 r..pdf 494 KB
BAROMETR ZAWODÓW miasto Dąbrowa Górnicza 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_miasto_Dabrowa_Gornicza_2025.pdf 200 KB
BAROMETR ZAWODÓW województwo śląskie 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_slaskie_2025.pdf 332 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok.pdf 1280 KB

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Logo Urzędu PracyLogo Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór
Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego
ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
 
Termin naboru wniosków od 15 lipca 2024 r. do 19 lipca 2024 r.
Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
 
Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,
pokój 21 (I piętro)
telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312
e-mail: kada@praca.gov.pl
 
Limit środków KFS do rozdysponowania: 250,0 tys. zł
 
Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS:
  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRPiPS.
  2. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
  4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.
Priorytet ten adresowany jest do pracowników zatrudnionych w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju województwa śląskiego określonych w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 - załącznik nr 3, którymi są: energetyka, medycyna, technologie informacyjne i komunikacyjne, zielona gospodarka oraz przemysły wschodzące. Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie odpowiedniego przeważającego na dzień złożenia wniosku kodu PKD oraz zawarte we wniosku wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.
 
Wysokość dofinansowania z KFS:
100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,
80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.
Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.
 
 
Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:
  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS
    w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.
 
Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy
limit dostępnych środków KFS) :
 
  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia
    lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2023 r. ze środków KFS.
 
Dodatkowe informacje:
 
Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2024 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca
lutego 2025 r.

Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2025 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.
 
Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2024 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
 
Dokumenty dostępne są na stronie internetowej pod adresem: w zakładce:
Dla przedsiębiorców i pracodawców – Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników
i kandydatów do pracy – Krajowy Fundusz Szkoleniowy – KFS 2024.
 
Składanie wniosków:
  • osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, który czynny jest w poniedziałek, wtorek i czwartek od 7 30 do 15 30,
    w środę od 7 30 do 17 00, w piątek od 7 30 do 14 00 lub
  • za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy
    w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza
    (za datę złożenia wniosku za pośrednictwem poczty uznaje się datę stempla pocztowego, a za pośrednictwem firmy kurierskiej datę nadania przesyłki) lub  
  • elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP pod warunkiem, że wniosek zostanie opatrzony kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym lub mailem na adres kada@praca.gov.pl, w formie podpisanych podpisem kwalifikowalnym lub profilem zaufanym dokumentów, w przypadku przesłania wniosku mailem rekomenduje się, aby dokumenty wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem a hasło przesłać w oddzielnej korespondencji mailowej na adres kada@praca.gov.pl

Załączniki

Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r..pdf 469 KB
WNIOSEK KFS Rezerwa
WNIOSEK KFS Rezerwa.pdf 524 KB
Informacja o pomocy de minimis
Informacja o pomocy de minimis.pdf 138 KB
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok.pdf 1185 KB
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
kfs

Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025


Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w Targach Edukacyjnych i Festiwalu Zawodów, które odbędą się 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 w Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
Głównym celem wydarzenia jest atrakcyjna i aktywna prezentacja oferty edukacyjnej dąbrowskich szkół ponadpodstawowych oraz zaprezentowanie przez pracodawców konkretnych zawodów i specjalności funkcjonujących na lokalnym oraz regionalnym rynku pracy. Zależy nam aby uczniowie
w trakcie wydarzenia zapoznali się z perspektywami zawodowymi i możliwościami jakie daje ukończenie wybranego kierunku kształcenia a także by poznali specyfikę, w tym wymagania i obciążenia związane z danym zawodem.
 

Dla wystawców.

Zachęcamy wystawców reprezentujących wszelkie zawody do bezpłatnego udziału w wydarzeniu rejestrując podmiot/zawód poprzez formularz zgłoszeniowy pod wskazanym linkiem: https://tiny.pl/cpvq2yj4
Zapewniamy przestrzeń i stoisko dla wystawcy na Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM".
W razie pytań należy kontaktować się z Panią Magdaleną Fujarską - email: mfujarska@pup-dg.pl, 32 262 37 39 wew. 233.
W przypadku chęci uczestnictwa w wydarzeniu prosimy o przygotowanie stanowiska, na którym w aktywny, angażujący i przystępny dla 14-15 latków sposób mogliby Państwo pokazać charakterystykę konkretnego zawodu.
Liczba miejsc dla wystawców ograniczona jest jedynie powierzchnią hali. Możliwość rejestracji do około 7 lutego 2025 roku.
 

Dla odwiedzających.

Wydarzenie ma na celu pomoc uczniom kończącym szkoły podstawowe w podjęciu tak ważnej decyzji, jaką jest wybór szkoły średniej, dając im możliwość zapoznania się z ofertą szkół z Naszego Miasta.
Uczniowie uczestnicząc w wydarzeniu będą mieli możliwość zapoznania się ze specyfiką różnych zawodów oraz szeroko pojętym rynkiem pracy poprzez kontakt z przedstawicielami wielu branż, również obecnymi na wydarzeniu.
Zapraszamy do udziału klasy 7 i 8 szkół podstawowych 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 do Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
 

 

Plan Targów


 


Staże i bony stażowe (dla organizatorów staży) finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Trwa nabór Wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu ze środków Funduszu Pracy
 
Pracodawco jeżeli chcesz zostać Organizatorem stażu
 
złóż Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu i daj szansę na zdobycie doświadczenia zawodowego i uzyskanie nowych umiejętności swoim przyszłym pracownikom
 
Dokumenty:
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w wersji papierowej dostępny jest w siedzibie Urzędu w pokoju nr 30. Wersja elektroniczna do pobrania poniżej.
 
Sposób złożenia wniosku:
- elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP (złożenie wniosku w postaci elektronicznej musi zostać opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym). W przypadku składania wniosku przez platformę praca.gov.pl należy należy wybrać usługę Wnioski o usługi i świadczenia z Urzędu → Wnioski pozostałe → Pismo do urzędu, wówczas  Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu należy załączyć do tego pisma,
link do strony praca.gov.pl
Wniosek możesz przesłać również e-mailem w formie podpisanych podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym dokumentów. Rekomendujemy, aby dokumenty te wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło prześlij w oddzielnej korespondencji e-mailem na adres akrzyszton@pup-dg.pl lub kniemiec@pup-dg.pl.
Ze względów bezpieczeństwa danych osobowych preferujemy przesyłanie wniosków za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub ePUAP.
- osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Urzędu, który czynny jest w poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 7.30-15.30, środa w godz. 7.30-17.00, w piątek 7.30-14.00,
- za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- pod numerami tel. 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212 lub
- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokojach nr 30 i 36.
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:
  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.
Serdecznie zapraszamy do składania Wniosków.

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display