Публикатор

Wiek moim atutem - archiwalny



We wrześniu 2012 roku Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej rozpoczął realizację projektu „Wiek moim atutem", który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 – Działanie 6.1 „Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie" - Poddziałanie 6.1.1 „Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy".


GRUPA DOCELOWA I CEL PROJEKTU


 

Projekt jest skierowany do 40 osób bezrobotnych (20 kobiet i 20 mężczyzn) powyżej 50 roku życia, zarejestrowanych w dąbrowskim PUP. Celem projektu jest podniesienie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, które ukończyły 50 rok życia oraz zwiększenie ich szans na znalezienie zatrudnienia poprzez zapewnienie kompleksowego wsparcia w ramach projektu.


FORMY WSPARCIA


 

Projekt przewiduje realizację dwóch równoległych ścieżek aktywizacyjnych:

1) Ścieżka pierwsza - skierowana jest do 24 osób, których trudności w podjęciu aktywności zawodowej wynikają przede wszystkim z niewystarczających, nieaktualnych bądź braku odpowiednich kwalifikacji zawodowych pożądanych na rynku pracy. W jej ramach przewidziano wsparcie w postaci:

 

 

2) Ścieżka druga – skierowana jest do 16 osób, które aby wyjść na rynek pracy potrzebują adaptacji lub readaptacji do pracy zawodowej, odświeżenia lub nabycia praktycznych umiejętności jej wykonywania, a także odbudowania nawyku pracy. W jej ramach przewidziano wsparcie w postaci:

 

Indywidualny Plan Działania

Dla każdego uczestnika/uczestniczki projektu opracowany zostanie Indywidualny Plan Działania, który posłuży do sprecyzowania tożsamości i roli zawodowej, określenia predyspozycji, potrzeb i oczekiwań zawodowych oraz wyboru ścieżki wsparcia najbardziej adekwatnej do rozpoznanych potrzeb. Opracowanie Indywidualnego Planu Działania będzie miało formę rozmowy z doradcą zawodowym.

Szkolenie aktywizacyjno-integracyjne

Szkolenie ma na celu nabycie umiejętności poruszania się na współczesnym rynku pracy i poszukiwania na nim zatrudnienia, jak również przełamanie barier psychologicznych uniemożliwiających zmianę sytuacji zawodowej, służyć ma wzmocnieniu motywacji, pokonaniu trudności w komunikacji 
i nawiązywaniu kontaktów międzyludzkich, wzbudzeniu pozytywnemu nastawieniu do aktywności zawodowej. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy/uczestniczki będą mentalnie przygotowani/przygotowane do świadomego powrotu na rynek pracy.

Szkolenie aktywizacyjno-integracyjne trwać będzie 42 godz. Realizowane będzie w 2 modułach:

1) moduł stacjonarny realizowany w Dąbrowie Górniczej (5 dni). W jego ramach będą poruszane następujące tematy:

- określenie predyspozycji zawodowych (mocne, słabe strony),

- aktywne formy poszukiwania pracy,

- sztuka autoprezentacji,

- rynek pracy, IT w życiu i poszukiwaniu pracy,

- dokumenty aplikacyjne,

- nierówność i dyskryminacja na rynku pracy.

2) moduł wyjazdowy realizowany poza miastem w odległości do 100 km od Dąbrowy Górniczej (2 dni). W jego ramach będą poruszane następujące tematy:

- motywacja,

- mobilizacja i budowanie relacji interpersonalnych,

- budowanie postawy autonomicznej oraz wewnętrznego poczucia kontroli,

- kształtowanie własnej wartości i poczucia pewności siebie.

Każdy/a uczestnik/uczestniczka szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe, catering, zwrot kosztów dojazdu oraz stypendium szkoleniowe. Ponadto każdemu/każdej uczestnikowi/uczestniczce szkolenia zagwarantowane zostaną (przy realizacji modułu wyjazdowego): transport, zakwaterowanie, pełne wyżywienie oraz ubezpieczenie NNW.

Indywidualne szkolenia zawodowe

Indywidualne szkolenie zawodowe pozwoli uczestnikom/uczestniczkom projektu na uzyskanie nowych kwalifikacji zawodowych lub ich uzupełnienie, tak aby były one adekwatne do oczekiwań pracodawców i zwiększyły ich szanse na podjęcie zatrudnienia. Wybór konkretnego szkolenia nastąpi w ramach poradnictwa zawodowego w trakcie opracowywania/modyfikacji Indywidualnego Planu Działania.

W ramach projektu priorytetowo będą traktowane 4 strategiczne branże, w których można zdobywać i podnosić kwalifikacje, są to: handel, obsługa księgowo-kadrowa firm, logistyka oraz transport. Jednakże po uzyskaniu pozytywnej opinii doradcy zawodowego uczestnicy/uczestniczki projektu będą mogli/mogły uczestniczyć w szkoleniu o innej tematyce.

W ramach szkolenia zawodowego uczestnikom/uczestniczkom zostaną zapewnione materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdu oraz stypendium szkoleniowe.



 

Staż

Udział w 6 miesięcznym stażu ułatwi uczestnikom/uczestniczkom adaptację do środowiska pracy, zdobycie doświadczenia w zawodzie czy reintegrację zawodową po długiej przerwie w zatrudnieniu. W ramach projektu przeprowadzony zostanie nabór pracodawców zainteresowanych zorganizowaniem stażu dla uczestników/uczestniczek projektu. Uczestnik/uczestniczka projektu będzie miał/a  możliwość wyboru miejsca odbywania stażu, a organizator stażu (pracodawca) wyboru stażysty. Wyznaczony pośrednik pracy będzie wspierał, motywował i pomagał uczestnikom/uczestniczkom projektu, tak aby pozytywnie przeszli oni etap rekrutacji na staż.

Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługiwać będzie stypendium stażowe oraz zwrot kosztów dojazdu.

Indywidualne pośrednictwo pracy

Jeśli bezpośrednio po zakończeniu indywidualnego szkolenia zawodowego/stażu uczestnikom/uczestniczkom nie uda się podjąć zatrudnienia, zostanie im przydzielony pośrednik pracy (indywidualny opiekun), który będzie prowadził dla nich Bank Ofert Pracy uwzględniający ich kwalifikacje oraz oczekiwania zawodowe sprofilowane w ramach Indywidualnego Planu Działania. Opiekun będzie również aktywnie wspierał uczestników/uczestniczki w procesie poszukiwania pracy, tak aby mogli szybko znaleźć zatrudnienie.

Grupowe poradnictwo motywacyjne „Spotkanie przy kawie"i indywidualna rozmowa doradcza

Jeżeli po zakończonym indywidualnym szkoleniu zawodowym/stażu uczestnikowi/uczestniczce nie uda się podjąć zatrudnienia i będzie on/a potrzebował/a wzmocnienia motywacji do poszukiwania pracy doradca zawodowy zaprosi ją na zajęcia grupowego poradnictwa motywacyjnego „Spotkanie przy kawie".

Grupowe poradnictwo motywacyjne będzie organizowane w formule „Spotkania przy kawie". Jego celem  będzie wzmocnienie motywacji do poszukiwania pracy w oparciu o zdobyte kompetencje zawodowe i interpersonalne. Dodatkowo spotkanie umożliwi wymianę już zdobytych doświadczeń na rynku pracy pomiędzy uczestnikami/uczestniczkami projektu. Planuje się, iż w spotkaniu łączne uczestniczyć będzie 30 uczestników/uczestniczek projektu w 3 grupach (po 10 osób każda).

Na indywidualną rozmowę doradczą zostaną zaproszone wszystkie osoby, które w okresie do 3 miesięcy od ukończenia fazy szkoleń/staży nie podejmą zatrudnienia. Na spotkaniu doradca zawodowy przeanalizuje dotychczasową ścieżkę wsparcia, przyczyny niepowodzeń w znalezieniu zatrudnienia oraz ponownie zweryfikuje potrzeby zawodowe uczestnika/uczestniczki. W przypadku osób dla których otrzymane wsparcie (indywidualne szkolenie zawodowe lub staż) okaże się niewystarczające doradca zawodowy zmodyfikuje zapisy IPD i skieruje uczestnika/uczestniczkę do odbycia stażu (w przypadku osób uczestniczących w indywidualnych szkoleniach zawodowych) lub szkolenia (w przypadku osób uczestniczących w stażu).

 

 


PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU


 

Rekrutacja

Zgłoszenia kandydatów/kandydatek do projektu „Wiek moim atutem" przyjmowane były od 2 listopada do 19 grudnia 2012roku. Liczba poprawnych formalnie kandydatur na Listach Kandydatek/Kandydatów do projektu w ramach ścieżki pierwszej i ścieżki drugiej dwukrotnie przekroczyła liczbę miejsc zarezerwowanych dla kobiet/mężczyzn, w związku z tym Projektodawca wcześniej zamknął nabór. Rekrutacja prowadzona była osobno na każdą ścieżkę wsparcia. Na ścieżkę pierwszą planuje się zrekrutować 24 osoby (10 kobiet i 14 mężczyzn), na ścieżkę drugą planuje się zrekrutować 16 osób (10 kobiet i 6 mężczyzn).

Formularze zgłoszeniowe złożone przez kobiety wpisywane byly w zależności od wybranej przez Kandydatkę ścieżki wsparcia na Listę Kandydatek do projektu w ramach ścieżki pierwszej lub Listę Kandydatek do projektu w ramach ścieki drugiej, natomiast Formularze zgłoszeniowe złożone przez mężczyzn w zależności od wybranej przez Kandydata ścieżki wsparcia wpisywane były na Listę Kandydatów do projektu w ramach ścieżki pierwszej lub Listę Kandydatów do projektu w ramach ścieki drugiej.

Rekrutacja odbywała się z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Projekt przewiduje równy dostęp dla kobiet, jak i mężczyzn, znajdujących się w grupie potencjalnych uczestniczek/uczestników projektu.

Każdy/a kandydat/kandydatka miał/a obowiązek zapoznać się z regulaminem rekrutacji i regulaminem uczestnictwa w projekcie „Wiek moim atutem" (regulaminy wraz załącznikami dostępne są poniżej). Powyższe regulaminy wraz z dokumentami rekrutacyjnymi dostępne są również w wersji papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej - w Biurze Projektu (pokój nr 33) oraz u doradcy zawodowego (pokój nr 9) lub pośrednika pracy (pokój nr 1). W tych miejscach można również uzyskać więcej informacji na temat projektu.

Rekrutacja będzie przebiegała dwuetapowo. W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie weryfikacja formalna polegająca na sprawdzeniu czy kandydatura spełnia wszystkie kryteria kwalifikowalności tj.: status osoby bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy Dąbrowie Górniczej, wiek powyżej 50 roku życia, a także czy Formularz zgłoszeniowy jest kompletnie i czytelnie wypełniony. Złożenie Formularza zgłoszeniowego nie było równoznaczne z zakwalifikowaniem do projektu. Osoby, które pozytywnie przeszły etap oceny formalnej zostały zakwalifikowane do drugiego etapu rekrutacji, czyli do oceny merytorycznej. W ramach oceny  merytorycznej doradca zawodowy lub pośrednik pracy na podstawie danych zawartych w Formularzu zgłoszeniowym przyznawał  punkty w kategoriach: wykształcenie i kwalifikacje (im niższe wykształcenie oraz mniejsze kwalifikacje, tym więcej punktów), doświadczenie zawodowe (im mniejsze, tym więcej punktów).  Następnie w trakcie rozmowy z kandydatem/kandydatką do projektu, doradca zawodowy/pośrednik pracy badał motywację i nastawienie do udziału w projekcie za pomocą Kwestionariusza do mierzenia motywacji.

Na podstawie punktów uzyskanych w trakcie oceny merytorycznej zestawione zostały Listy Rankingowe w ramach ścieżki pierwszej  i Listy Rankingowe w ramach ścieżki drugiej - osobno dla kobiet (LRK1 i LRK2) i osobno dla mężczyzn (LRM1 i LRM2). Kandydatury umieszczane będą odpowiednio na Listach wg malejącej liczby punktów. Do udziału w projekcie zakwalifikowanych zostało 10 kobiet z największą liczbą punktów na Liście Rankingowej Kobiet w ramach ścieżki pierwszej i 10 kobiet z największą liczbą punktów na Liście Rankingowej Kobiet w ramach ścieżki drugiej. Do udziału w projekcie zakwalifikowanych zostało 14 mężczyzn z największą liczbą punktów na Liście Rankingowej Mężczyzn w ramach ścieżki pierwszej i 6 mężczyzn z największą liczba punktów na Liście Rankingowej Mężczyzn w ramach ścieżki drugiej.

Rozpoczecie udziału w projekcie

W okresie od końca stycznia do końca lutego 2013 roku 40 osób przyjętych do projektu podpisało Deklarację uczestnictwarozpoczynajac tym samym udział w projekcie „Wiek moim atutem".

Opracowanie Indywidualnego Planu Działania

Na przestrzeni lutego i marca dla każdego uczestnika, zarówno ze ścieżki pierwszej, jak i z drugiej, na spotkaniu z doradcą zawodowym opracowano Indywidualny Plan Działania. Opracowanie IPD służyło sprcyzowaniu tożsamości i roli zawodowej, określeniu predyspozycji, potrzeb i oczekiwań zawodowych w ramach wybranej ścieżki wsparcia w projekcie.

Udział w szkoleniu aktywizacyjno-integracyjnym

W marcu i kwietniu br. 20 uczestników i 19 uczestniczek projektu wzięło udział w szkoleniu aktywizacyjno-integracyjnym. Szkolenie to obejmowało dwa moduły: stacjonarny i wyjazdowy. Pierwszy z nich odbywał się na terenie Dąbrowy Górniczej i trwał 5 dni (łącznie 30 godz. zajęć), część wyjazdowa natomiast odbywała się w Szczyrku i trwała 2 dni (łącznie 12 godz. zajęć). Dzięki uczestnictwu w szkoleniu uczestnicy i uczestniczki projektu potrafią określić swoje predyspozycje zawodowe oraz mocne i słabe strony, prawidłowo przygotować dokumenty aplikacyjne, jak również zdobyli wiedzę na temat sztuki autoprezentacji, rynku pracy, aktywnych form poszukiwania pracy, w tym z wykorzystaniem technologii komputerowych. Tym samym zostali odpowiednio przygotowani do efektywnego poszukiwania pracy, a dzięki wykorzystaniu aktywnych metod prowadzenia zajęć zostali zmotywowani do jej aktywnego poszukiwania.

Indywidualne szkolenia zawodowe

Po zakończeniu udziału w szkoleniu aktywizacyjno-integracyjnym, począwszy od marca 2013 r., uczestnicy i uczestniczki ścieżki szkoleniowej projektu „Wiek moim atutem" kierowani są na ustalone w ramach IPD szkolenia zawodowe. Udział w szkoleniu pozwoli im zdobyć lub uzupełnić kwalifikacje zawodowe, tak aby były one adekwatne do oczekiwań pracodawców. Tym samym w efekcie ukończenia tej formy wsparcia zdecydowanie zwiększą się szanse na podjęcie zatrudnienia przez poszczególnych uczestników i uczestniczki projektu.

 

W miesiącu kwietniu br. 2 uczestników projektu rozpoczęło szkolenie „Monter instalacji sanitarnych i gazowych z uprawnieniami dozorowymi + certyfikat TUV". Szkolenie umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie materiałoznawstwa, urządzeń i maszyn do łączenia rurociągów i armatury, organizacji robót, instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, instalacji z rur miedzianych, instalacji i sieci gazowych wewnętrznych. Po zakończeniu szkolenia, uczestnicy nabędą uprawnienia do wykonywania instalacji sanitarnych i gazowych.

W maju br. kolejni uczestnicy i kolejne uczestniczki ścieżki szkoleniowej rozpoczęli/ły udział w następujących szkoleniach zawodowych:

- 1 uczestniczka rozpoczęła szkolenie „Profesjonalna obsługa firmy" (200 godz.), w ramach którego zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie: podstaw obsługi komputera, podstaw księgowości i rachunkowości, zagadnień dot. kadr i płac, w tym rozliczania z ZUS-em, obsługi programu Symfonia – Finanse i księgowość, obsługi programu Symfonia – Kadry i płace oraz obsługi  programu Płatnik. Po ukończeniu szkolenia w/w uczestniczka zostanie przygotowana do obsługi biura firmy m.in. w obszarze jego organizacji, kadr i płac oraz księgowości.

- 5 osób (4 kobiety i 1 mężczyzna) rozpoczęło szkolenie „Opieka nad osobami starszymi, niepełnosprawnymi, dziećmi z językiem niemieckim" (220 godz.). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: psychologiczne i psychospołeczne uwarunkowania pracy z podopiecznymi, stosowanie wybranych form komunikacji interpersonalnej oraz metod poznawania dziecka, określanie potrzeb dziecka i sposoby ich zaspokajania, stosowanie wybranych form terapii zajęciowej, organizowanie zajęć rekreacyjnych podopiecznego, radzenie sobie ze stresem, stosowanie podstawowych metod wychowania, podstawy anatomii i fizjologii człowieka, wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym, zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej w stanach zagrożenia i zapobieganie urazom, zasady żywienia oraz moduł języka niemieckiego. Poprzez udział w szkoleniu jego uczestnicy i uczestniczki zostaną przygotowani/ne do wykonywania pracy w charakterze opiekuna osób zależnych, a dzięki zdobyciu umiejętności językowych będą mieli/miały możliwość wykonywania tej pracy również poza granicami kraju.


- 1 uczestniczka została pokierowana na szkolenie „Grooming" (80 godz.), przygotowujące do wykonywania pracy w charakterze groomera w salonach pielęgnacji dla psów i kotów. Program szkolenia umożliwił uzyskanie wiedzy w zakresie organizacji pracy salonu, narzędzi i preparatów niezbędnych do świadczenia usług groomerskich oraz zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie strzyżenia psów i kotów.

- 2 osoby (1 kobieta i 1 mężczyzna) rozpoczęli szkolenie „Sprzedawca-handlowiec" (200 godz.), które umożliwia zdobycie wiedzy w zakresie: podstaw obsługi komputera, marketingu i technik sprzedaży, psychologii obsługi klienta, obsługi kas fiskalnych oraz innych urządzeń sklepowych, kontroli i weryfikacji środków płatniczych, zasad GHP/GMP (dobrej praktyki higienicznej i dobrej praktyki produkcyjnej), towaroznawstwa oraz obsługi programu Subiekt i programu Symfonia-Handel. Dzięki udziałowi w powyższym szkoleniu osoby w nim uczestniczące zostaną przygotowane do pracy w charakterze sprzedawcy-handlowca z umiejętnością obsługi kasy fiskalnej oraz komputera.

- 7 osób (3 kobiety i 4 mężczyzn) rozpoczęło w ramach projektu szkolenie „Pracownik ochrony fizycznej I stopnia z licencją"(184 godz.). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: wybrane elementy prawa pracy, prawa karnego i prawa cywilnego, obsługę broni, techniki posługiwania się bronią oraz wyszkolenie strzeleckie, samoobronę, konwojowanie, zabezpieczenia imprez masowych, pierwszą pomoc przedlekarską oraz zagadnienia z zakresu kryminalistyki. Szkolenie przygotowuje do uzyskania licencji I stopnia pracownika ochrony fizycznej, której posiadanie umożliwia podjęcie pracy m.in. w ramach specjalistycznych formacji ochronnych lub zespołów konwojujących wartości pieniężne oraz wykonywanie czynności związanych z ochroną osób. 

- 1 uczestnik projektu rozpoczął szkolenie „Operator walca drogowego" (162 godz.), przygotowujące do obsługi tego typu maszyny ciężkiej. Szkolenie objęło następujące zagadnienia: użytkowanie eksploatacyjne, dokumentację techniczną, BHP podczas obsługi walców drogowych, silniki spalinowe, elementy hydrauliki, budowa walców drogowych, technologia robót oraz zajęcia praktyczne.

- 3 uczestników rozpoczęło szkolenia w zakresie spawania w ramach następujących kursów: „Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG oraz metodą MIG" (185 godz.), „Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG oraz metodą TIG" (248 godz.) oraz „Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG i spawanie gazowe blach" (272 godz.), na których zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne wymagane podczas zdawania egzaminu końcowego. Po pozytywnym zdaniu egzaminu uczestnicy szkolenia otrzymają Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza nadające uprawnienia stosowne do ukończonego kursu oraz książeczkę spawacza.

W czerwcu br. 1 uczestnik projektu rozpoczął szkolenie „Obsługa i sterowanie obrabiarek sterowanych numerycznie" (90 godz.), umożliwiające opanowanie umiejętności w zakresie programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie. Program szkolenia przewiduje teoretyczne i praktyczne zapoznanie uczestnika z podstawami: obróbki skrawaniem, rysunku technicznego, planowania procesu technologicznego oraz programowaniem procesów technologicznych na obrabiarkach sterowanych numerycznie. Ostatnim etapem szkolenia jest praktyczne wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności przy obsłudze obrabiarek sterowanych numerycznie.

W lipcu 2013 r. ostatnie 2 osoby ze ścieżki szkoleniowej (1 kobieta i 1 mężczyzna) rozpoczęły udział w szkoleniach zawodowych, w tym:

-  1 uczestnik rozpoczął szkolenie „Kosiarz – pilarz" (30 godz.), przygotowujące zarówno od strony teoretycznej , jak i praktycznej do pracy z użyciem pilarki oraz kosy spalinowej.

-  1 uczestniczka rozpoczęła szkolenie „Florystyka z obsługą kasy fiskalnej" (120 godz.). Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia: anatomię i fizjologię roślin, sposoby utrwalania materiału roślinnego, asortyment roślin ozdobnych, narzędzia i środki techniczne, artykuły dekoracyjne, style w kompozycjach, projektowanie kompozycji roślinnych we wnętrzach i ogrodzie, wykonywanie kompozycji i dekoracji kwiatowych, kompozycje z roślin suchych, sztucznych i preparowanych, aranżację sklepu i wystaw okiennych, BHP oraz obsługę kas fiskalnych i innych urządzeń sklepowych. Szkolenie przygotowuje do podjęcia pracy na stanowiskach związanych z florystyką, bukieciarstwem jak również szeroko rozumianym dekoratorstwem (m.in. w kwiaciarniach).

W kwietniu i maju 2014 r. uczestnicy i uczestniczki ścieżki stażowej rozpoczęli/ły indywidualne szkolenia zawodowe stanowiące suplementarną formę wsparcia w ramach w/w ścieżki:

- 2 uczestniczki rozpoczęły udział w szkoleniu „Sprzedawca z obsługą komputera, kasy fiskalnej i fakturowaniem" (200 godz.). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: towaroznawstwo, podstawy marketingu, systemy bezpieczeństwa żywności HACCP/GHP/GMP, psychologię obsługi klienta, obsługę kas fiskalnych, podstawy obsługi komputera oraz programów Symfonia i Subiekt.

Dzięki udziałowi w powyższym szkoleniu uczestniczki projektu zostaną przygotowane do pracy w charakterze sprzedawcy z umiejętnością obsługi kasy fiskalnej, komputera oraz fakturowania.

- 2 uczestników rozpoczęło udział w szkoleniu „Płytkarz-posadzkarz-glazurnik" (125 godz.). Program szkolenia obejmuje m.in.: przepisy BHP i organizację pracy, podstawowe zagadnienia z zakresu budownictwa, dokumentację techniczną, podstawowe materiały budowlane, technologie glazurnictwa, posadzkarstwa oraz robót płytkarskich.

Po ukończeniu niniejszego szkolenia jego absolwenci zostaną przygotowani do wykonywania podłóg, posadzek i okładzin ścian z różnych dostępnych materiałów przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi, sprzętu i maszyn.

Z tytułu udziału w szkoleniach zawodowych uczestnikom i uczestniczkom projektu przysługuje stypendium szkoleniowe orazzwrot kosztów dojazdu.

Staż

W efekcie współpracy pośrednika pracy z organizatorami staży oraz uczestnikami i uczestniczkami projektu, dopasowano ich kwalifikacje i doświadczenie zawodowe do oferowanych przez organizatorów staży miejsc stażowych. W pierwszej kolejności w/w osoby zostały pokierowane na badania lekarskie, a następnie na 6-cio miesięczne staże.

Do końca września 2013 r. staż, jako główną formę wsparcia, rozpoczęło 11 uczestniczek i 7 uczestników ścieżki stażowej, w tym:

- 2 uczestniczki na stanowisku sprzedawca,

- 2 uczestniczki na stanowisku archiwista zakładowy,

- 6 uczestniczek na stanowisku sprzątaczka,

- 4 uczestników na stanowisku pracownik gospodarczy,

- 3 uczestników na stanowisku robotnik pomocniczy,

- 1 uczestniczka na stanowisku pracownik obsługi biurowej/administracyjnej.

W grudniu 2013 r. staż, jako suplementarną formę wsparcia, rozpoczęło 7 uczestniczek i 8 uczestników ścieżki szkoleniowej, w tym:

- 2 uczestniczki i 1 uczestnik na stanowisku pracownik ochrony fizycznej bez licencji - operator monitoringu wizyjnego,

- 3 uczestniczki na stanowisku opiekun osoby starszej,

- 2 uczestników na stanowisku ślusarz-spawacz,

- 1 uczestniczka na stanowisku florysta,

- 1 uczestniczka na stanowisku pracownik biurowy,

- 1 uczestnik na stanowisku monter instalacji i urządzeń sanitarnych,

- 1 uczestnik na stanowisku tokarz,

- 1 uczestnik na stanowisku kierowca kat. B,

- 1 uczestnik na stanowisku konserwator budynków,

- 1 uczestnik na stanowisku konserwator.

Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługuje stypendium stażowe oraz zwrot kosztów dojazdu.

Pośrednictwo pracy po zakończeniu głównej formy wsparcia

Po zakończeniu głównej formy wsparcia w ramach wybranej ścieżki uczestnicy i uczestniczki projektu, którzy/e nie podjęli zatrudnienia, objęci zostali dalszym wsparciem w postaci intensywnego pośrednictwa pracy. Ta forma wsparcia ma charakter zindywidualizowany, każdemu uczestnikowi oraz każdej uczestniczce projektu zostanie przydzielony pośrednik pracy (indywidualny opiekun), którego celem będzie pomoc w/w osobom w procesie poszukiwania zatrudnienia na otwartym rynku pracy. Pośrednicy pracy, oprócz poszukiwania ofert zatrudnienia i prowadzenia tzw. Banku Ofert Pracy dla uczestników i uczestniczek projektu, będą dbali o zbudowanie i utrzymanie przez nich odpowiedniego poziomu motywacji i pozytywnego nastawienia do procesu poszukiwania pracy (z wykorzystaniem m.in. metod coachingowych) oraz udzielali niezbędnego wsparcia w poszukiwaniu pracy poprzezmentoring (m.in. pomoc w profesjonalnym przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych, w nawiązaniu kontaktu z pracodawcą, w budowaniu pozytywnego wizerunku własnej osoby na rozmowie kwalifikacyjnej).

Wsparcie w postaci indywidualnego pośrednictwa pracy realizowane było w okresie czerwiec-wrzesień 2013 r., listopad – grudzień 2013 r. i będzie kontynuowane od stycznia do lipca 2014 r.

Grupowe poradnictwo motywacyjne w formule „spotkania przy kawie"

W miesiącu wrześniu 2013 r. odbyły się dwa z trzech spotkań poradnictwa motywacyjnego zaplanowanych w projekcie. Uczestniczyły w nich osoby, którym po zakończeniu głównej formy wsparcia (szkolenia zawodowe) nie udało się podjąć zatrudnienia oraz potrzebowały wzmocnienia motywacji do poszukiwania pracy w oparciu o zdobyte kompetencje zawodowe i interpersonalne. Spotkanie umożliwiło również wymianę zdobytych doświadczeń na rynku pracy pomiędzy uczestnikami/uczestniczkami projektu. Łącznie w obu spotkaniach uczestniczyło 18 osób (8 uczestniczek i 10 uczestników) ze ścieżki szkoleniowej.

Kolejne spotkanie tego typu odbyło się w miesiącu styczniu 2014 r. Uczestniczyło w nim 8 osób, tj. 4 uczestniczki i 4 uczestników ścieżki stażowej, które po zakończeniu głównej formy wsparcia (stażu) nie podjęły zatrudnienia.

Poradnictwo motywacyjne odbyło się w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, zorganizowane zostało w formule kameralnych „spotkań przy kawie".

Indywidualne rozmowy doradcze

W październiku i listopadzie 2013 oraz lutym 2014 r. odbyły się indywidualne rozmowy doradcze z uczestnikami i uczestniczkami projektu, którzy/e w okresie do 3 miesięcy po zakończeniu głównej formy wsparcia nie podjęli zatrudnienia. W trakcie spotkania doradca zawodowy dokonał analizy dotychczasowej ścieżki wsparcia, przyczyn niepowodzeń w znalezieniu zatrudnienia oraz ponownie zweryfikował potrzeby zawodowe uczestników i uczestniczek projektu. Wynikiem przeprowadzonych rozmów doradczych było ustalenie zasadności udzielenia poszczególnym uczestnikom i uczestniczkom projektu dodatkowego wsparcia w postaci stażu lub szkolenia zawodowego (w zależności od ścieżki wsparcia), co znalazło odzwierciedlenie w zmodyfikowanych w oparciu o aktualną sytuację zawodową w/w osób Indywidualnych Planach Działania.

Zakończenie realizacji projektu

Realizacja projektu „Wiek moim atutem" została zakończona z dniem 31 lipca 2014 r. Założenia projektu zostały zrealizowane, a cel główny został osiągnięty. Projekt zakładał 35 % efektywność zatrudnieniową, co oznacza, iż co najmniej 35 % uczestników i uczestniczek, którzy zakończyli w nim udział powinno podjąć zatrudnienie.   

Dzięki wsparciu otrzymanemu w ramach projektu do końca lipca 2014 r. łącznie zatrudnienie podjęły 23 osoby (13 uczestniczek oraz 10 uczestników projektu). Oznacza to, iż efektywność zatrudnieniowa wyniosła 69,7 %.


Informacja dla uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) w latach 2008-2015

 
Mając na względzie wejście w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016) Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej informuje, że:

1) podstawą prawną przetwarzania danych osobowych uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez PUP w Dąbrowie Górniczej w ramach PO KL jest art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. g) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
2) w ramach projektów PO KL przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, PESEL, wiek, płeć, dane kontaktowe, dane dodatkowe (wykształcenie, opieka nad dzieckiem lub osobą zależną, niepełnosprawność), rodzaj i szczegóły wsparcia;
3) administratorem  danych osobowych w projektach PO KL jest Instytucja Zarządzająca PO KL - Minister Inwestycji i Rozwoju, z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 2/4, kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD): iod@miir.gov.pl;
4) celem przetwarzania danych osobowych w projektach PO KL jest obowiązek udokumentowania kwalifikowalności wydatków w ramach projektu PO KL w okresie wskazanym w umowie o dofinansowanie projektu; 
5) uczestnik/uczestniczka projektu PO KL ma prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania;
 6) uczestnik/uczestniczka projektu PO KL ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych;
7) jedynym podmiotem, który przetwarza dane osobowe uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez PUP w Dąbrowie Górniczej w ramach PO KL jest w/w Urząd z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Jan III Sobieskiego 12, e-mail: kada@praca.gov.pl, tel. 32 262 37 39;
8) Inspektorem Ochrony Danych z ramienia Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej jest Pani Agnieszka Wyłupek, z którą można się kontaktować pod numerem telefonu 32 262 37 39 w. 221, e-mailowo pod adresem iod@pup-dg.pl lub osobiście w pokoju nr 7.
 

Załączniki

Plakat projektu Wiek moim atutem
Plakat projektu Wiek moim atutem.pdf 2691 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór

Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

 

Termin naboru wniosków od 25 lutego 2025 r. do 27 lutego 2025 r.

Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.

Spotkania informacyjne dla pracodawców zainteresowanych złożeniem wniosku w ramach naboru odbędą się 12 lutego 2025 r. o godz. 13.00 i 20 lutego 2025 r. o godz. 10:00 w sali nr 23 Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej.

 

Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,

        pokój 21 (I piętro)

        telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312

        e-mail: kada@praca.gov.pl

Limit środków KFS do rozdysponowania: 1 073 000,00 zł (słownie: jeden milion siedemdziesiąt trzy tysiące złotych)

Priorytety wydatkowania środków KFS:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Wysokość dofinansowania z KFS:

100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,

80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.

Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.

Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:

  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.

Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy limit dostępnych środków KFS):

  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2024 r. ze środków KFS.

Dodatkowe informacje:

Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2025 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca lutego 2026 r. Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2026 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.

 

Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

Dokumenty dostępne są poniżej.

Składanie wniosków:

  1. osobiście w Kancelarii Urzędu w godzinach jego pracy tj.: w poniedziałek, wtorek i czwartek w godz. 7.30-15.30, w środę w godz. 7.30-17.00,
    w piątek w godz. 7.30-14.00;
  2. za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza;
  3. elektronicznie przez:
  1. ePUAP – rekomendowany przez Urząd w zakładce załatw sprawę- sprawy ogólne, pisma do urzędu – pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór – załatw sprawę,

 

  1. e-Doręczenia w zakładce twoje skrzynki/skrzynka firmowa

Uwaga! Przy składaniu wniosku tym kanałem mogą wystąpić problemy techniczne w przekazywaniu dokumentów,

 

  1. platformę praca.gov.pl

Uwaga! Urząd stosuje własny formularz wniosku aplikacyjnego. Wniosek dostępny na platformie praca.gov.pl jest nieobowiązujący w ogłaszanym naborze.

 

Wniosek złożony elektronicznie musi być podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

 

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny)
Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny).pdf 320 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny).pdf 301 KB
Zasady ubiegania się o środki KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w 2025 r..pdf 494 KB
BAROMETR ZAWODÓW miasto Dąbrowa Górnicza 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_miasto_Dabrowa_Gornicza_2025.pdf 200 KB
BAROMETR ZAWODÓW województwo śląskie 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_slaskie_2025.pdf 332 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok.pdf 1280 KB

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Logo Urzędu PracyLogo Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór
Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego
ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
 
Termin naboru wniosków od 15 lipca 2024 r. do 19 lipca 2024 r.
Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
 
Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,
pokój 21 (I piętro)
telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312
e-mail: kada@praca.gov.pl
 
Limit środków KFS do rozdysponowania: 250,0 tys. zł
 
Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS:
  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRPiPS.
  2. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
  4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.
Priorytet ten adresowany jest do pracowników zatrudnionych w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju województwa śląskiego określonych w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 - załącznik nr 3, którymi są: energetyka, medycyna, technologie informacyjne i komunikacyjne, zielona gospodarka oraz przemysły wschodzące. Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie odpowiedniego przeważającego na dzień złożenia wniosku kodu PKD oraz zawarte we wniosku wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.
 
Wysokość dofinansowania z KFS:
100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,
80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.
Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.
 
 
Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:
  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS
    w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.
 
Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy
limit dostępnych środków KFS) :
 
  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia
    lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2023 r. ze środków KFS.
 
Dodatkowe informacje:
 
Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2024 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca
lutego 2025 r.

Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2025 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.
 
Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2024 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
 
Dokumenty dostępne są na stronie internetowej pod adresem: w zakładce:
Dla przedsiębiorców i pracodawców – Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników
i kandydatów do pracy – Krajowy Fundusz Szkoleniowy – KFS 2024.
 
Składanie wniosków:
  • osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, który czynny jest w poniedziałek, wtorek i czwartek od 7 30 do 15 30,
    w środę od 7 30 do 17 00, w piątek od 7 30 do 14 00 lub
  • za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy
    w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza
    (za datę złożenia wniosku za pośrednictwem poczty uznaje się datę stempla pocztowego, a za pośrednictwem firmy kurierskiej datę nadania przesyłki) lub  
  • elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP pod warunkiem, że wniosek zostanie opatrzony kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym lub mailem na adres kada@praca.gov.pl, w formie podpisanych podpisem kwalifikowalnym lub profilem zaufanym dokumentów, w przypadku przesłania wniosku mailem rekomenduje się, aby dokumenty wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem a hasło przesłać w oddzielnej korespondencji mailowej na adres kada@praca.gov.pl

Załączniki

Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r..pdf 469 KB
WNIOSEK KFS Rezerwa
WNIOSEK KFS Rezerwa.pdf 524 KB
Informacja o pomocy de minimis
Informacja o pomocy de minimis.pdf 138 KB
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok.pdf 1185 KB
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
kfs

Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025


Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w Targach Edukacyjnych i Festiwalu Zawodów, które odbędą się 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 w Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
Głównym celem wydarzenia jest atrakcyjna i aktywna prezentacja oferty edukacyjnej dąbrowskich szkół ponadpodstawowych oraz zaprezentowanie przez pracodawców konkretnych zawodów i specjalności funkcjonujących na lokalnym oraz regionalnym rynku pracy. Zależy nam aby uczniowie
w trakcie wydarzenia zapoznali się z perspektywami zawodowymi i możliwościami jakie daje ukończenie wybranego kierunku kształcenia a także by poznali specyfikę, w tym wymagania i obciążenia związane z danym zawodem.
 

Dla wystawców.

Zachęcamy wystawców reprezentujących wszelkie zawody do bezpłatnego udziału w wydarzeniu rejestrując podmiot/zawód poprzez formularz zgłoszeniowy pod wskazanym linkiem: https://tiny.pl/cpvq2yj4
Zapewniamy przestrzeń i stoisko dla wystawcy na Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM".
W razie pytań należy kontaktować się z Panią Magdaleną Fujarską - email: mfujarska@pup-dg.pl, 32 262 37 39 wew. 233.
W przypadku chęci uczestnictwa w wydarzeniu prosimy o przygotowanie stanowiska, na którym w aktywny, angażujący i przystępny dla 14-15 latków sposób mogliby Państwo pokazać charakterystykę konkretnego zawodu.
Liczba miejsc dla wystawców ograniczona jest jedynie powierzchnią hali. Możliwość rejestracji do około 7 lutego 2025 roku.
 

Dla odwiedzających.

Wydarzenie ma na celu pomoc uczniom kończącym szkoły podstawowe w podjęciu tak ważnej decyzji, jaką jest wybór szkoły średniej, dając im możliwość zapoznania się z ofertą szkół z Naszego Miasta.
Uczniowie uczestnicząc w wydarzeniu będą mieli możliwość zapoznania się ze specyfiką różnych zawodów oraz szeroko pojętym rynkiem pracy poprzez kontakt z przedstawicielami wielu branż, również obecnymi na wydarzeniu.
Zapraszamy do udziału klasy 7 i 8 szkół podstawowych 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 do Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
 

 

Plan Targów


 


Staże i bony stażowe (dla organizatorów staży) finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Trwa nabór Wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu ze środków Funduszu Pracy
 
Pracodawco jeżeli chcesz zostać Organizatorem stażu
 
złóż Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu i daj szansę na zdobycie doświadczenia zawodowego i uzyskanie nowych umiejętności swoim przyszłym pracownikom
 
Dokumenty:
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w wersji papierowej dostępny jest w siedzibie Urzędu w pokoju nr 30. Wersja elektroniczna do pobrania poniżej.
 
Sposób złożenia wniosku:
- elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP (złożenie wniosku w postaci elektronicznej musi zostać opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym). W przypadku składania wniosku przez platformę praca.gov.pl należy należy wybrać usługę Wnioski o usługi i świadczenia z Urzędu → Wnioski pozostałe → Pismo do urzędu, wówczas  Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu należy załączyć do tego pisma,
link do strony praca.gov.pl
Wniosek możesz przesłać również e-mailem w formie podpisanych podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym dokumentów. Rekomendujemy, aby dokumenty te wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło prześlij w oddzielnej korespondencji e-mailem na adres akrzyszton@pup-dg.pl lub kniemiec@pup-dg.pl.
Ze względów bezpieczeństwa danych osobowych preferujemy przesyłanie wniosków za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub ePUAP.
- osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Urzędu, który czynny jest w poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 7.30-15.30, środa w godz. 7.30-17.00, w piątek 7.30-14.00,
- za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- pod numerami tel. 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212 lub
- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokojach nr 30 i 36.
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:
  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.
Serdecznie zapraszamy do składania Wniosków.

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display