Aktualności

INFORMACJA O ODBOIRZE PIT - 11

Informujemy, że osoby pobierające świadczenia pieniężne z Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach mają możliwość wcześniejszego odbioru PIT -11 (informacji o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy w roku 2024) w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach przy ul. Kolberga 4 oraz w LPIK-ach PUP Kielce (Chmielnik, Nowa Słupia, Raków, Mniów) do dnia 14.02.2025 r.

Informacje PIT 11 nie odebrane osobiście będą wysyłane po dniu 14.02.2025 r. za pośrednictwem poczty polskiej.

UWAGA:
W przypadku wyznaczenia osoby upoważnionej do odbioru PIT – 11, osoba upoważniona powinna posiadać upoważnienie w formie pisemnej oraz udostępnić do wglądu dowód osobisty a w przypadku jego braku – inny dokument potwierdzający tożsamość.


Wykaz numerów telefonów

Wykaz numerów telefonów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach
Numer pokoju Stanowisko/zakres zadań Imię i Nazwisko Numer telefonu/fax
116 Dyrektor PUP Tomasz Dudzic 41-367-11-07
115 Zastępca Dyrektora ds. Ewidencji Anna Piotrowska 41-367-11-07
113 Zastępca Dyrektora ds. Rynku Pracy Magdalena Żmuda 41-367-11-07
112 Sekretariat Agnieszka Michalska 41-367-11-07
Fax/41-367-11-99

Referat Organizacyjno-Prawny – ROP
 
120 Kierownik Izabela Necel 41-367-11-15
118 Zastępca IOD
Obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy w Kielcach, Obsługa Konwentu Dyrektorów, Organizacja
Alicja Kupis,
Wioletta Rożek-Szcześniak
41-367-11-41
41-367-11-93
119 Kadry Agnieszka Ciszek,
Małgorzata Krzemińska
41-367-11-67
124 Zamówienia publiczne, odwołania Aneta Mróz,
Anna Sikora
41-367-16-66
125 Kancelaria Paula Misiurska,
Marzena Pięta
41-367-11-33

Referat Administracyjno–Gospodarczy – RAG
 
9 Kierownik Dariusz Moćko 41-367-11-13
14 Administracja Grzegorz Kot,
Patryk Wójcik
41-367-11-12
15 Poligrafia Mariola Kopycińska 41-367-11-00
Archiwum zakładowe - RAGAZ
11 Archiwum zakładowe Marzena Kyzioł,
Marcin Śnioch,
Krzysztof Załęcki
41-367-11-14
42 41-367-11-04

Zespół ds. Informatycznych - ZDI
 
 123 Koordynator/Główny specjalista Piotr Szymczyk 41-367-11-18
Informatyk Zdzisław Dziedzic 41-367-11-11
Informatyk Marcin Otawski 41-367-11-17

Wydział Finansowo–Księgowy – KF
 
117 Główny Księgowy Agnieszka Kochanowska-Bilna 41-367-11-80
108 Zastępca Głównego Księgowego Paulina Woźniak 41-367-11-97
107 Księgowość Budżetowa Anna Gruszczyńska,
Magdalena Rudnicka-Molenda
41-367-11-92
108 Księgowość Płace Katarzyna Galus 41-367-11-56
109 Księgowość – windykacje Magdalena Michalska 41-367-11-50
110 Księgowość – refundacje, listy wypłat Magdalena Kumalska,
Aneta Szlufik
41-367-11-94
111 Księgowość - sprawozdawczość
potrącenia, alimenty, refundacje
Danuta Kalwat,
Beata Nowek
41-367-11-95

Centrum Rejestracji i Ewidencji – CRE
 
2 Kierownik Ewelina Kaczmarzyk 41-367-16-35
4 Główny specjalista Maria Szmidt 41-367-11-34
127 Dodatki aktywizacyjne
Korekty ZUS/Listy Wypłat/Depozyty/Zaświadczenia RP7
Agata Kosińska 41-367-16-22
Kinga Paul,
Wiktoria Zarychta 
41-367-11-69
41-367-16-47
St.2 Rejestracja elektroniczna Agata Jędrzejczyk 41-367-11-22
St.3 A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś Agata Kozera 41-367-11-23
St.4 A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś Agnieszka Sękowska-Perz 41-367-11-24
St.5 A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, Ś Karolina Janik 41-367-11-25
St.6 K, L, Ł, M, N, O, R, Ż Beata Świderska 41-367-11-26
St.7 K, L, Ł, M, N, O, R, Ż Anna Pacak 41-367-11-27
St.8 K, L, Ł, M, N, O, R, Ż Marzena Zielińska 41-367-11-28
St.9 P, S, T, U, V, W, Z, Ź Agnieszka Drogosz 41-367-11-29
St.10 P, S, T, U, V, W, Z, Ź Agata Wiech 41-367-11-31
St.11 P, S, T, U, V, W, Z, Ź Justyna Woźniak 41-367-11-43
St.12 Rejestracja elektroniczna Anita Krzepecka 41-367-11-54

Zespół Radców Prawnych – ZRP
 
27 Radca prawny Tomasz Próchnicki 41-367-11-06
5 Radca prawny Paweł Koziarz 41-367-11-57

Inspektor Ochrony Danych - IOD
 
126 Inspektor Ochrony Danych Beata Dybka 41-367-11-77

Samodzielne Stanowisko ds. BHP i PPOŻ – BHP
 
25 Starszy inspektor ds. BHP Ewa Żak 41-367-16-45

Centrum Aktywizacji Zawodowej - CAZ
 
Referat Pośrednictwa Pracy – CAZU
138 Kierownik Marcin Gmyr 41-367-16-00
24 Pośrednictwo pracy dla osób
z niepełnosprawnościami, zwolnienia grupowe, Targi pracy
Elżbieta Piotrowska,
Mariusz Żal
41-367-11-39
25 P Ewa Żak 41-367-16-45
131 H, I, J, N, O, R, S, Ś, T, U Rafał Adamczyk,
Łukasz Durlik,
Małgorzata Strachowska
41-367-11-30
41-367-11-44
41-367-16-25
133 A, B, C, D, E, F, G, L, Ł Zbigniew Cebula,
Andrzej Kruk
41-367-11-47
41-367-11-16
136 Zezwolenia na pracę sezonową, oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom, Zielona Linia Beata Jaśkowska 41-367-11-48
Andrzej Zając 41-367-11-42
W, V, Z, Ź, Ż Monika Kosińska 41-367-11-83
137 Kwalifikowanie kandydatów na staż, zwolnienia grupowe. Przyjmowanie ofert pracy, Realizacja ofert pracy w ramach: Doposażenia stanowiska pracy, Robót Publicznych, Prac Interwencyjnych, Organizacja Giełd Pracy, Oferty pracy EURES, Informacja Starosty (test rynku pracy), Zielona Linia. Małgorzata Maciążek,
Karolina Szymkiewicz
41-367-11-45
41-367-11-71
139 K, M Tomasz Tomala,
Sylwia Wadas
41-367-16-70
41-367-16-01
Zespół ds. Poradnictwa Zawodowego - CAZD
140 Koordynator/Doradca zawodowy Ewa Stachowicz 41-367-16-27
132 Doradztwo zawodowe Joanna Piotrowska,
Luiza Snarska
41-367-16-31
41-367-11-78
134 Doradztwo zawodowe Ewelina Maj-Pankowska,
Justyna Wiącek
47-367-11-84
41-367-11-74
135 Doradztwo zawodowe Marlena Adamiec,
Katarzyna Mazurczak
41-367-11-53
41-367-11-51
141 Doradztwo zawodowe Wioletta Socha 41-367-16-46
Referat ds. Szkoleń – CAZS
30 Kierownik Zofia Sala 41-367-16-11
28 Szkolenia indywidualne, grupowe, bony szkoleniowe Ewa Banasik,
Ilona Skrzyniarz-Grzyb
41-367-16-85
41-367-16-84
29 Szkolenia indywidualne, grupowe, KFS Justyna Frankowicz, 
Anna Jarząbek
41-367-11-89
Referat ds. Instrumentów Rynku Pracy – CAZI
16 Kierownik Renata Malewicz 41-367-11-91
6 Dofinansowania - sporządzanie umów i rozliczanie wniosków dotacje/refundacje Małgorzata Krawczyk,
Magdalena Michta,
Łucja Lasak-Szymczyk
41-367-16-21
7 Weryfikacja wniosków dotacje/refundacje Sebastian Marciniak,
Kinga Rożek,
Ewelina Tomaszewska
41-367-16-40
41-367-16-16
8 Prace interwencyjne, roboty publiczne, Prace społecznie użyteczne, centrum integracji społecznej, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników, monitoring PI i RP, -30, tarcza antykryzysowa Renata Kmieć,
Justyna Rowińska
41-367-11-63
41-367-16-15
10 Statystyka Magdalena Jamorska,
Piotr Kuśmierz
41-367-16-20
17 Monitoring dotacji i refundacji
Bony na zasiedlenie, Opieka nad dziećmi do lat 7, stypendia na kontynuowanie nauki,
Adriana Adamczyk,
Dominika Bonarska
41-367-11-35
19 Weryfikacja wniosków, umowy, przedłużenia umów i rozliczenie staży Renata Chrobot 41-367-16-19
20 Joanna Krajewska,
Sylwia Mazur
41-367-11-36
41-367-16-28
26 Kontrola Aneta Bentkowska,
Dorota Marszałek,
Elżbieta Nartowska
41-367-16-14
41-367-16-18
36 Punkt Obsługi Klienta, Zielona Linia Anna Lech,
Paulina Ziach
41-367-11-01
Zespół ds. Programowania i Monitoringu – ZPM
102 Projekty systemowe/konkursowe Elżbieta Janikowska,
Agnieszka Kowalczyk
41-367-11-21
103 Projekty systemowe/konkursowe Karolina Chrabąszcz,
Monika Zięba
41-367-11-81
128 Projekty systemowe/konkursowe Ewelina Malinowska,
Marzena Skwirowska
41-367-16-69
41-367-16-12
Lokalne Punkty Informacyjno – Konsultacyjne LPIK
LPIK I Chmielnik,
ul. Bednarska 17, 26-020 Chmielnik
Michał Kwiecień,
Jan Prucnal
tel/fax
41-354-24-73
510-361-576
LPIK III Nowa Słupia,
ul. Kielecka 25, 26-006 Nowa Słupia
Izabela Bzymek-Libuda,
Iwona Głowacka
tel/fax
41-317-80-20
LPIK IV Raków,
ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków
Małgorzata Drąg,
Justyna Pociejowska
tel/fax
41-353-51-19
LPIK V Mniów,
ul. Centralna 11, 26-080 Mniów
Dorota Podgórska,
Urszula Toporek
tel/fax
41-373-76-74

Rynek pracy pełen Szans!2


Stopa bezrobocia w roku 2024

  Polska  Woj. świętokrzyskie  Powiat kielecki
Styczeń 5,4 8,3 (8,2) 7,7 (7,6)
Luty 5,4 8,2 (8,1) 7,6
Marzec 5,3 7,8 (7,7) 7,1 (7,0)
Kwiecień 5,1 7,6 (7,5) 6,8 (6,7)
Maj 5,0 7,4 (7,3) 6,6 (6,5)
Czerwiec 4,9 7,3 (7,2) 6,5
Lipiec 5,0 7,4 (7,3) 6,5 (6,4)
Sierpień 5,0 7,4 (7,3) 6,5
Wrzesień 5,0 7,4 6,5
Październik 4,9 7,3 6,3
Listopad 5,0 7,4 6,4
Grudzień 5,1 7,5 6,7

Korekta stopy bezrobocia z dnia 23.10.2024 roku


Informacja o naborze - Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Logo UP i Starostwa Powiatowego w Kielcach

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, iż otrzymał środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Limit środków KFS do rozdysponowania  w naborze wynosi 1.100.000,00 złotych.
Zapraszamy pracodawców z terenu powiatu kieleckiego do składania nowych wniosków o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.
Termin naboru wniosków:
27.01.2025 r. do 29.01.2025 r.
Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z §6 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach przy rozpatrywaniu wniosków o KFS, będzie brał pod uwagę:

  Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS   na 2025 r. tj.:
 
PRIORYTET nr 1 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy  województwie.
Wniosek będzie spełniał wymóg tego priorytetu, jeżeli kształcenie ustawiczne będzie zgodne z zawodem deficytowym wymienionym w wykazie, bez względu na aktualne stanowisko osoby wskazanej do objęcia kształceniem, pod warunkiem, że w uzasadnieniu potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego pracodawca deklaruje zatrudnienie pracownika na stanowisku nowym, zgodnym  z kształceniem ustawicznym lub pracownik będzie wykonywał nowe zadania zgodne  z kierunkiem tego kształcenia.

Wykaz zawodów deficytowych w województwie świętokrzyskim zgodny
z ,,Barometrem zawodów 2025":

 

 
PRIORYTET nr 2 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem
w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Pracodawca zobligowany jest dołączyć oświadczenie, które stanowi integralną część wniosku i udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu
3 miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/ będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami.
Decyzja czy złożony wniosek wpisuje się w priorytet nr 2 zostanie podjęta na podstawie wiarygodnego dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego  i wiarygodnego uzasadnienia.
 
Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 2 można objąć jedynie pracownika, który w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystał z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażał nowe procesy.
 
PRIORYTET nr 3 - Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie
z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź
we wrześniu 2024 roku;

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).
Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:
 
1) w województwie dolnośląskim:
✓ wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,
✓ w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,
✓ w powiecie górowskim - gmina Jemielno,
✓ w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,
✓ w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,
✓ w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,
✓ w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;
 
2) w województwie lubuskim:
✓ w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,
✓ w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,
✓ w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,
✓ w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,
✓ e) w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,
✓ f) w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;
 
3) w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego,
głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;
4) w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.
 
 
Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności
czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy
z powołaniem się na odpowiedni przepis.
 
PRIORYTET nr  4 - Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy;
Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD
czy profil działalności.


Szkolenia powinny zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną
wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:
✓ do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
✓ dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
✓ rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje
w zespołach.
✓ do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
✓ na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji
✓ dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki  nieprawidłowości.
 
 
PRIORYTET nr 5 Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m. in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;
 
Powyższy priorytet adresowany jest do pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę w zakresie poprawy  szeroko pojętego zdrowia psychicznego.
 
Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:
✓ rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego
✓ przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi
✓ skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy
✓ różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych
✓ promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.
 
 
 
PRIORYTET nr  6  -  Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy;
 
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców,  którzy adresują specyficzne potrzeby.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
• doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie
w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;
• doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
• rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
Pracodawca zobligowany jest dołączyć do wniosku oświadczenie o zatrudnianiu obcokrajowca.
 
 
 
 
PRIORYTET nr 7 - Wspieranie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych;
 
Warunkiem skorzystania z powyższego priorytetu jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych
i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87 - Pomoc społeczna
z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.
 
 
PRIORYTET nr 8  - Wsparcie kształcenia ustawicznego  w zakresie umiejętności cyfrowych.
Składając wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca        
w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną
 na szkolenie.
 
PRIORYTET nr 9 – Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną
Powyższy priorytet  adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia
w obszarze szeroko pojętej ekologii.
 

  1. Ponadto, PUP przy rozpatrywaniu wniosków o KFS będzie brał pod uwagę:

 

  1. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy,
  2. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług kształcenia ustawicznego,
  3. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego,
  4. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego,
  5. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
  6. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
  7. Uzasadnienie odbycia kształcenia ustawicznego powinno być wiarygodne, a umiejętności nabywane przez uczestnika kształcenia powinny uprawdopodobnić utrzymanie przez niego zatrudnienia. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
  8. Dofinansowanie ze środków KFS ma charakter fakultatywny, co oznacza, że Dyrektor PUP może przyjąć wniosek do realizacji, odrzucić, wezwać do poprawienia lub przystąpić do negocjacji.
    W sytuacjach budzących wątpliwości, m.in. w przypadku ceny/kosztów kształcenia odbiegającego od zazwyczaj spotykanych na rynku usług szkoleniowych, pracodawca może być proszony o wyjaśnienia i szczegółowe uzasadnienie dofinansowania kształcenia ustawicznego
    u danego usługodawcy.
  9. Niezłożenie wyjaśnień, niepodjęcie przez Pracodawcę negocjacji lub brak zgody na zmianę ceny może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku.

 
Od negatywnej oceny wniosku nie przysługuje odwołanie. Wnioski nie są rozpatrywane
w trybie decyzji administracyjnej, stąd nie podlegają procedurze odwoławczej.
 
Urząd Pracy nie będzie ponosił wydatków na określanie potrzeb pracodawców. Środki będą przeznaczone wyłącznie na kształcenie ustawiczne, ubezpieczenie NNW, badania lekarskie
i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu oraz egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych.
Z KFS nie jest możliwe dofinansowanie kształcenia ustawicznego, które rozpoczęło
się już, bądź zakończyło przed podpisaniem umowy o powyższe wsparcie z PUP.
 
Urząd zaleca, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.
 
WAŻNE!

  1. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców brana będzie pod uwagę  data wpływu wniosku.

 
Druk wniosku wraz z załącznikami dostępny jest pod adresem: Dokumenty - Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
 
Wnioski można składać:

  1. w siedzibie Urzędu w Punkcie Obsługi Klienta.
  2. za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej skrzynki  podawczej https://kielce.praca.gov.pl/elektroniczna-skrzynka-podawcza. (decyduje data wpływu do Urzędu);

 

 


Dodatkowe informacje na temat Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pok. 29 i 30, tel. 41-367-16-11, 41-367-11-89.
 
 
 

 

 


Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display