Asset Publisher

Gotowi do pracy - archiwalny



 
Od 1 stycznia 2017 r. do 30 kwietnia 2018 r. Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej realizował projekt „Gotowi do pracy", który był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - Poddziałania 7.1.3 „Poprawa zdolności do zatrudnienia osób poszukujących pracy i pozostających bez zatrudnienia - konkurs".
 
 
GRUPA DOCELOWA

Projekt był skierowany do 40 osób bezrobotnych (min. 22 kobiet) zarejestrowanych w dąbrowskim PUP z ustalonym II profilem pomocy i zamieszkujących na terenie Miasta Dąbrowa Górnicza w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, należących co najmniej do jednej z poniższych grup:
 
- osób powyżej 50 roku życia (od dnia 50-tych urodzin),
 
- kobiet powyżej 30 roku życia (szczególnie powracających na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem dziecka),
 
- osób powyżej 30 roku życia z niepełnosprawnościami  - tj. osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osób z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego; status ten weryfikowany będzie zapisami w bazie danych Urzędu Pracy, orzeczeniem lub w przypadku osób z zaburzeniami psychicznymi - dokumentem równorzędnym,
 
- osób powyżej 30 roku życia pozostających bez pracy nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy - tj. osoba pozostająca nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy bez pracy, gotowa do podjęcia pracy i aktywnie poszukująca zatrudnienia. Do okresu długotrwałego bezrobocia nie wlicza się okresu studiów stacjonarnych oraz urlopu macierzyńskiego lub rodzicielskiego. Do okresu długotrwałego bezrobocia można zaliczyć natomiast okres pozostawania bez pracy przed rejestracją w urzędzie pod warunkiem, że w okresie tym osoba pozostawała bez pracy, była gotowa do podjęcia pracy i aktywnie poszukiwała zatrudnienia (przykładowo okres pobierania zasiłku chorobowego w trakcie którego osoba nie mogła być gotowa do podjęcia pracy, pomimo faktu, iż pozostawała bez zatrudnienia, nie może być zaliczany do okresu długotrwałego bezrobocia),
 
- osób powyżej 30 roku życia o niskich kwalifikacjach - tj. osób posiadających wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie, czyli posiadających wykształcenie podstawowe, gimnazjalne, średnie ogólnokształcące, średnie zawodowe lub zasadnicze zawodowe.
 
 
CEL PROJEKTU
 
Celem głównym projektu było zwiększenie w latach 2017-2018 poziomu aktywności zawodowej i zdolności do podjęcia zatrudnienia poprzez zapewnienie uczestnikom i uczestniczkom kompleksowej ścieżki wsparcia obejmującej m.in.: poradnictwo zawodowe, szkolenie skutecznego poszukiwania pracy „Spadochron", pośrednictwo pracy i 6-cio miesięczny staż. Na realizację niniejszego projektu została przeznanczona kwota 558 450,40 zł, w tym wkład Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi 474 682,84 zł.

 
FORMY WSPARCIA
 
Poradnictwo zawodowe
 
Poradnictwo zawodowe w ramach projektu rozpocznie się od grupowej porady zawodowej w zakresie planowania rozwoju kariery zawodowej, która zostanie uzupełniona o warsztaty prorównościowe. W ramach 3-godzinnych zajęć poruszana będzie tematyka dotycząca  czynników wpływających na podejmowanie wyborów zawodowych i planowanie ścieżki kariery zawodowej, stereotypów i procesów stereotypizacji, zjawisk związanych z dyskryminacją płci na rynku pracy oraz sposobów im przeciwdziałania.
Następnie doradcy zawodowi opracują lub zaktualizują każdemu uczestnikowi/każdej uczestniczce Indywidualny Plan Działania.
 
Szkolenie Spadochron
 
Szkolenie Spadochron polega na odkrywaniu potencjału oraz analizie optymalnych warunków pracy dla danej osoby oraz zmotywowaniu jej do aktywnego poszukiwania zatrudnienia. Jest to szkolenie dla osób poszukujących pracy, chcących lepiej określić swoje zawodowe predyspozycje oraz planujących karierę. W ciągu 36 godz. (5 dni) szkolenia uczestnicy i uczestniczki projektu  zrealizują 4 bloki tematyczne:
- określenie predyspozycji zawodowych,
- aktywne formy poszukiwania pracy,
- rynek pracy,
- dokumenty aplikacyjne.
Dzięki udziałowi w szkoleniu Spadochron uczestnicy i uczestniczki będą mentalnie przygotowani do świadomego i dojrzałego poszukiwania organizatora stażu i zatrudnienia. Szkolenie przyczyni się do nabycia przez uczestników i uczestniczki projektu zespołu umiejętności składających się na kompetencje w zakresie świadomego planowania własnej kariery zawodowej oraz efektywnego poszukiwania zatrudnienia i poruszania się po rynku pracy. Szkolenie zakończy się wydaniem zaświadczenia/certyfikatu potwierdzającego nabyte kompetencje.
 
Każdy/a uczestnik/uczestniczka szkolenia Spadochron otrzyma materiały szkoleniowe, catering, stypendium szkoleniowe oraz możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu.
 
 
Staż
 
W ramach projektu każdy uczestnik/uczestniczka pod opieką pośrednika pracy (indywidualnego opiekuna)  będzie szukać sam/sama organizatora stażu. Raz w tygodniu uczestnik/uczestniczka projektu będzie spotykał/a się ze swoim indywidualnym opiekunem w celu zrelacjonowania podejmowanych działań oraz wspólnego ich przeanalizowania. W przypadku, jeśli uczestnik/uczestniczka projektu będzie miał/a problemy z samodzielnym znalezieniem organizatora stażu, pośrednik pracy w sposób aktywny włączy się w proces poszukiwań.
Pośrednictwo pracy realizowane będzie dla poszczególnych uczestników i uczestniczek projektu do momentu znalezienia organizatora stażu, u którego będą mogli rozpocząć 6-miesieczny staż zgodny z ich indywidualnymi preferencjami, kwalifikacjami  i kompetencjami.
 
Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługiwać będzie stypendium stażowe, możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu oraz dodatkowo dla 8 osób możliwość ubiegania się o refundację kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia.
 
 
Indywidualne pośrednictwo pracy
 
Jeśli bezpośrednio po zakończeniu stażu uczestnikom/uczestniczkom nie uda się podjąć zatrudnienia w miejscu odbywania stażu, zostanie im wskazanyy pośrednik pracy, który będzie prowadził dla nich Bank Ofert Pracy uwzględniający ich kwalifikacje oraz oczekiwania zawodowe sprofilowane, w ramach Indywidualnego Planu Działania. Dzięki takiemu rozwiązaniu uczestnicy i uczestniczki projektu będą mogli/mogły liczyć na dalsze intensywne i indywidualne wsparcie w ramach projektu, którego celem będzie znalezienie zatrudnienia zgodnego z kwalifikacjami i kompetencjami wspieranej osoby.
 
Warsztaty poszukiwania pracy 
 
Dla uczestników i uczestniczek, którzy/które w okresie około 1 miesiąca po zakończeniu stażu nie podejmą zatrudnienia i będą potrzebować dalszego wsparcia, zaplanowano warsztaty poszukiwania pracy. W trakcie zajęć uczestnicy/uczestniczki będą mogli poznać nowoczesne techniki i sposoby efektywnego poszukiwania pracy, strategie pokonywania barier w realizacji planów zawodowych oraz stworzą swój bilans umiejętności i mocnych stron.
 
ZAKŁADANE EFEKTY

Projekt "Gotowi do pracy" zakładał, iż dzięki udziałowi w projekcie pracę podejmie min. 17 osób, co przełoży się na osiągnięcie efektywności zatrudnieniowej wśród uczestniczek/uczestników które/którzy zakończą udział w projekcie na poziomie:
 
a. 17% w przypadku uczestników/uczestniczek niepełnosprawnych,
b. 35% w przypadku uczestników/uczestniczek długotrwale bezrobotnych,
c. 36% w przypadku uczestników/uczestniczek o niskich kwalifikacjach,
d. 43% w przypadku uczestników/uczestniczek nie kwalifikujących się do żadnej z powyższych grup.
 

PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU
 
Rekrutacja
 
Zgłoszenia kandydatów/kandydatek do projektu „Gotowi do pracy" przyjmowane były w okresie od 16 stycznia do 28 lutego 2017 roku.
 
Rekrutacja odbywała się z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Projekt przewiduje równy dostęp zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, znajdujących się w grupie potencjalnych uczestniczek/uczestników projektu. Rekrutacja do projektu odbywała się w sposób zapobiegający dyskryminacji, co wyrażało się w:
- ułatwieniu dostępu do oferty projektowej osobom starszym, słabiej widzącym, osobom niepełnosprawnym poprzez: obsługę tych osób na parterze budynku bez barier architektonicznych, bliską lokalizację budynku projektodawcy od przystanków komunikacji publicznej, zapewnienie dokumentów z większą czcionką, promowanie projektu nie tylko w Internecie, ale również w formie plakatów, ulotek i przekazu bezpośredniego w siedzibie urzędu, pomoc w wypełnieniu dokumentów rekrutacyjnych w siedzibie urzędu, zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego, preferencje punktowe dla osób niepełnosprawnych.
- rozpoznaniu indywidualnych potrzeb i barier osób starszych i niepełnosprawnych w ramach ankiety zgłoszeniowej oraz rozmowy kwalifikacyjnej z doradcą zawodowym.
 
Rekrutacja przebiegała dwuetapowo. W pierwszej kolejności przeprowadzona została weryfikacja formalna polegająca na sprawdzeniu czy kandydatura spełnia wszystkie kryteria kwalifikowalności tj.:
  1. status osoby bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej,
  2. wiek 30 lat i więcej (tj. od dnia 30-tych urodzin),
  3. ustalony II profil pomocy,
  4. fakt zamieszkiwania na terenie Dąbrowy Górniczej w rozumieniu Kodeksu cywilnego (przebywania z zamiarem stałego pobytu),
  5. przynależność co najmniej do jednej z poniższych, znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy grup:
- osób powyżej 50 r.ż.,
- kobiet,
- osób niepełnosprawnych,
- osób długotrwale bezrobotnych,
-osób o niskich kwalifikacjach,      
a także czy Formularz zgłoszeniowy jest kompletnie i czytelnie wypełniony oraz czy złożone/przesłane zostały wszystkie strony Formularza.
Osoby, które pozytywnie przeszły etap oceny formalnej zostały zakwalifikowane do drugiego etapu rekrutacji, czyli do oceny merytorycznej. W ramach oceny  merytorycznej pracownik odpowiedzialny za rekrutację na podstawie danych zawartych w Formularzu zgłoszeniowym i na podstawie rozmowy z kandydatem/kandydatką przyznawał punkty w następujących kategoriach:
  1. Czas pozostawania bez zatrudnienia powyżej 12 miesięcy (w rozumieniu definicji osoby długotrwale bezrobotnej) – 5 pkt,
  2. Fakt posiadania pod opieką minimum 1 dziecka do 6 r.ż. – 3 pkt,
  3. Status osoby niepełnosprawnej – 3 pkt,
  4. Fakt bycia kobietą, która powraca na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem
    i wychowaniem dziecka – 5 pkt,
  5. Motywacja i nastawienie do udziału w projekcie mierzone Kwestionariuszem do mierzenia motywacji osiągnięć w skali 0-100% - 0-10 pkt,
  6. Spójność profilu zawodowego diagnozowana w rozmowie z doradcą zawodowym (profil spójny – 5 pkt, częściowo spójny – 3 pkt, niespójny – 0 pkt).
 
Na podstawie sumy punktów uzyskanych na etapie oceny merytorycznej zestawione zostały Listy Rankingowe - osobna dla kobiet (LRK) i osobna dla mężczyzn (LRM). Kandydatury umieszczane były odpowiednio na LRK i LRM wg malejącej liczby punktów. Do udziału w projekcie zakwalifikowane zostały 22 kobiety i 18 mężczyzn z największą liczbą punktów. Kandydatury, które zajęły kolejne miejsca utworzyły Listy Rezerwowe – osobną dla kobiet i osobną dla mężczyzn.
 
Po zakończeniu rekrutacji – w kwietniu 2017 r. - osoby zakwalifikowane do projektu w dniu rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia, jaką była grupowa porada zawodowa, podpisały Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz Oświadczenie i zakres danych osobowych uczestnika projektu.
 
Poradnictwo zawodowe
 
W dniach 6-11 kwietnia 2017 roku odbyły się porady grupowe w zakresie planowania rozwoju kariery zawodowej, które uzupełnione zostały o warsztaty prorównościowe. W ramach 3-godzinnych zajęć poruszana była tematyka dotycząca czynników wpływających na podejmowanie wyborów zawodowych i planowanie ścieżki kariery zawodowej, stereotypów i procesów stereotypizacji, zjawisk związanych z dyskryminacją płci na rynku pracy oraz sposobów im przeciwdziałania.
Uczestnicy i uczestniczki projektu po odbyciu zajęć wzmocnili swoje kompetencje w zakresie świadomego budowania kariery zawodowej, zwiększyli wiedzę na temat problematyki równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy, a także nabyli umiejętność rozpoznawania stereotypów przyczyniających się do dyskryminacji społeczno-zawodowej.
Dla każdej uczestniczki / każdego uczestnika w miesiącu kwietniu doradca zawodowy zaktualizował lub opracował Indywidualny Plan Działania.
 
Szkolenie Spadochron
 
Szkolenie Spadochron zrealizowane zostało w dwóch edycjach – pierwsza edycja w terminie 8-12.05.2017r. dla 20 osób (10 kobiet i 10 mężczyzn), druga edycja w terminie 15-19.05.2017r. dla 20 osób (14 kobiet i 6 mężczyzn).
Szkolenie Spadochron przeprowadzone było zgodnie z metodologią rekomendowaną przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (FISE), w oparciu o książkę Richarda Nelsona Bollesa i polegało mi.in. na odkrywaniu potencjału oraz analizie optymalnych warunków pracy dla danej osoby oraz motywowaniu jej do aktywnego poszukiwania zatrudnienia.
Szkolenie Spadochron pozwoliło uczestnikom i uczestniczkom rozpoznać posiadane umiejętności istotne z punktu widzenia poszukiwania pracy, poznać swoje oczekiwania względem pracy, którą chcieliby wykonywać, poznać metody i techniki poszukiwania pracy, poznać zasady skutecznego prowadzenia rozmów z pracodawcą, stosować metodę „Przyjemność - Informacja -Zatrudnienie" oraz przygotować dokumenty aplikacyjne. W ten sposób zdobyli oni kompetencje w zakresie świadomego planowania własnej kariery zawodowej oraz efektywnego poszukiwania zatrudnienia i poruszania się po rynku pracy.
Dzięki udziałowi w szkoleniu „Spadochron" uczestnicy i uczestniczki projektu „Gotowi do pracy" zostali mentalnie przygotowani do kolejnego etapu projektu, czyli do świadomego i dojrzałego wyboru stanowiska stażowego oraz poszukiwania organizatora stażu.
Szkolenie zakończyło się wydaniem certyfikatu uzyskania kompetencji oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.
 
Pośrednictwo pracy i poszukiwanie organizatora stażu
 
Po szkoleniu Spadochron uczestnicy i uczestniczki rozpoczęli uczestnictwo w usłudze pośrednictwa pracy, której celem było poszukiwanie pracodawcy na staż. Każdej osobie został przydzielony pośrednik pracy (indywidualny opiekun) przy wsparciu którego uczestnik/uczestniczka samodzielnie poszukiwał/a pracodawcy, u którego chce odbyć 6-cio miesięczny staż. Rozwiązanie to było dla uczestników i uczestniczek projektu praktycznym sprawdzianem świeżo nabytych umiejętności poszukiwania pracy oraz samodzielności. Uczestnik/uczestniczka projektu w indywidualnie ustalonych terminach odwiedzał/a swojego pośrednika pracy w celu zrelacjonowania podejmowanych działań oraz wspólnego ich przeanalizowania. W przypadku, jeśli uczestnik/uczestniczka projektu miał/a problemy z samodzielnym znalezieniem pracodawcy, pośrednik pracy aktywnie wspierał proces poszukiwań.
Pośrednictwo pracy realizowane było do momentu znalezienia organizatora stażu, u którego uczestnik/uczestniczka rozpoczęła odbywanie 6-miesiecznego stażu zgodnego z jego/jej indywidualnymi preferencjami, kwalifikacjami  i kompetencjami.
 
Staż
 
Uczestnicy i uczestniczki po pozytywnie zakończonym procesie poszukiwania organizatora stażu, zostali w pierwszej kolejności pokierowani na badania lekarskie, a później na 6-cio miesięczny staż. W ramach projektu staż łącznie rozpoczęło 45 osób (31 uczestniczek i 14 uczestników), w tym 5 osób w ramach rekrutacji uzupełniającej w miejsce 5 osób, które przerwały  odbywanie stażu. Dobór miejsc odbywania stażu przebiegał zgodnie z faktycznymi kwalifikacjami i preferencjami osób bezrobotnych – dzięki temu osiągnięto szerokie spektrum zindywidualizowanych i adekwatnych do potrzeb osób bezrobotnych stanowisk stażowych, takich jak:
- pracownik biurowy (6 uczestniczek i 1 uczestnik),
- menadżer produktu (1 uczestniczka),
- księgowa (1 uczestniczka),
- florystka (1 uczestniczka),
- fakturzysta (1 uczestniczka i 1 uczestnik),
- woźna (1 uczestniczka),
- technik weterynarii (1 uczestniczka),
- sprzątaczka (3 uczestniczki),
- kosmetyczka (1 uczestnika),
- magazynier (2 uczestników),
- kierowca samochodu dostawczego (1 uczestnik),
- technik handlowiec (1 uczestniczka),
- introligator poligraficzny (1 uczestniczka i 1 uczestnik),
- administrator stron internetowych (1 uczestnik),
- robotnik gospodarczy (3 uczestników),
- technik administracji (1 uczestniczka),
- pielęgniarka (1 uczestniczka),
- pomoc kuchenna (2 uczestniczki),
- sprzedawca (5 uczestniczek),
- rejestratorka medyczna (2 uczestniczki),
- mechanik samochodowy (1 uczestnik),
- recepcjonistka (1 uczestniczka),
- zaopatrzeniowiec (2 uczestników),
- robotnik budowlany (1 uczestnik)
- opiekunka dziecięca (1 uczestniczka).
 
Z tytułu odbywania stażu uczestnikom/uczestniczkom przysługuje stypendium stażowe oraz możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu oraz o refundację kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia lub dzieckiem niepełnosprawnym do 7 roku życia.
Szczegółowe zasady i warunki zwrotu kosztów przejazdu do i z miejsca odbywania stażu znajdują się w Regulaminie zwrotu kosztów przejazdu w ramach projektu „Gotowi do pracy" (obowiązującym od 1.06.2017r.). Każdy/każda uczestnik/uczestniczka projektu „Gotowi do pracy" ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem, gdyż zwrot kosztów przejazdu będzie realizowany zgodnie z jego zapisami. Regulamin wraz z załącznikami, również w wersji z powiększona czcionką, dostępny jest do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokoju nr 8 (parter) i 25 (I piętro)
Z tej formy wsparcia towarzyszącego skorzystały dotychczas 23 osoby (17K i 6M).
 
Natomiast zasady i warunki refundacji kosztów opieki określa Regulamin refundacji kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia lub dzieckiem niepełnosprawnym  do 7 roku życia w ramach projektu „Gotowi do pracy", który wraz z załącznikiem – Wnioskiem o przyznanie refundacji kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia lub dzieckiem niepełnosprawnym do 7 roku życia (również w wersji z powiększoną czcionką) dostępny jest do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokoju nr 8 (parter) oraz 25 i 38 (I piętro). W projekcie założono dokonanie refundacji dla maksymalnie 8 dzieci. Jeden uczestnik/uczestniczka może wnioskować o refundację kosztów opieki nad więcej niż jednym dzieckiem. Szczegółowe informacje na temat tej formy wsparcia uzyskać można w pokoju nr 38 (I piętro) lub pod numerem tel. 32 262-37-39 wew. 229.
Z tej formy wsparcia towarzyszącego skorzystało dotychczas 5 osób (5K).

Indywidualne pośrednictwo pracy po stażu
 
Uczestnicy/uczestniczki projektu, którzy zakończyli/zakończyły staż i bezpośrednio po nim nie udało im się podjąć zatrudnienia, zostali/zostały objęci/objęte kolejnym wsparciem jakim jest indywidualne pośrednictwo pracy. Każdemu uczestnikowi/uczestniczce projektu został przydzielony pośrednik pracy, który prowadzi dla nich Bank Ofert Pracy uwzględniający ich kwalifikacje oraz oczekiwania zawodowe sprofilowane w ramach Indywidualnego Planu Działania. Minimum raz w miesiącu uczestnik/uczestniczka projektu osobiście spotyka się ze swoim pośrednikiem pracy celem wspólnego omówienia i przeanalizowania dotychczas podjętych działań oraz zaplanowania działań na kolejny miesiąc. Pośrednicy pracy, oprócz osobistego kontaktu, przekazują oferty pracy również telefonicznie i mailowo. Jest to duża oszczędność czasu dla uczestnika/uczestniczki, który/która może go spożytkować na samodzielne poszukiwanie pracy. Opiekun również aktywnie wspiera uczestników/uczestniczki w procesie poszukiwania pracy, tak aby mogli szybko znaleźć zatrudnienie (zapewnia m.in. pomoc w profesjonalnym przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych, w nawiązaniu kontaktu z pracodawcą, w budowaniu pozytywnego wizerunku własnej osoby na rozmowie kwalifikacyjnej).
 
Warsztaty poszukiwania pracy
 
6-7 marca 2018 roku dla 5 uczestniczek i 1 uczestnika projektu oraz 13-14 marca 2018 roku dla  2 uczestniczek i 2 uczestników zostały zorganizowane warsztaty poszukiwania pracy. Warsztaty dedykowane były osobom, którym w okresie do miesiąca od zakończenia stażu nie udało się podjąć zatrudnienia. W dwudniowych warsztatach trwających łącznie 8 godzin uczestniczki i uczestnicy mogli poznać nowoczesne techniki i sposoby efektywnego poszukiwania pracy, strategie pokonywania barier w realizacji planów zawodowych oraz stworzyć swój bilans umiejętności i mocnych stron. Zajęcia pozwoliły również odświeżyć i odbudować motywację potrzebną do dalszego poszukiwania pracy. Z uwagi na zgłoszone potrzeby, na zajęciach podjęto także tematykę z zakresu form zatrudnienia i umiejętności właściwego prezentowania swoich atutów zawodowych w kontaktach z pracodawcą. Uczestnicy wykazali się dużym zainteresowaniem poruszaną problematyką, brali aktywny udział w proponowanych ćwiczeniach i chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami.

Zakończenie realizacji projektu
 

Realizacja projektu "Gotowi do pracy" została zakończona z dniem 30 kwietnia 2018 roku. Założenia projektu zostały zrealizowane, a cel główny został osiągnięty. Dzięki wsparciu otrzymanemu w ramach projektu „Gotowi do pracy" do końca kwietnia 2018 roku łącznie zatrudnienie podjęło 37 osób (21 uczestniczek i 16 uczestników projektu).

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem końcowym podsumowującym realizację projektu „Gotowi do pracy" (do pobrania poniżej).

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA RODO
dla uczestników i uczestniczek projektu „Gotowi do pracy" realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej od 1 stycznia 2017 roku do 30 kwietnia 2018 roku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO WSL 2014-2020)

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Województwa Śląskiego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO WSL 2014-2020), mający siedzibę w Katowicach przy ul. Ligonia 46,              40-037 Katowice, strona internetowa: bip.slaskie.pl. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mailowy: kancelaria@slaskie.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora.
  2. Administrator wyznaczył osobę do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych, z którą może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: daneosobowe@slaskie.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora. Z osobą do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  3. Na podstawie zawartej umowy o dofinansowanie projektu „Gotowi do pracy" (projekt nr WND-RPSL.07.01.03-24-015E/15) Administrator powierzył przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych Powiatowemu Urzędowi Pracy w Dąbrowie Górniczej. W ww. Urzędzie  może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych  - Panią Agnieszką Wyłupek poprzez e-mail: iod@pup-dg.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza lub osobiście w pok. 7.
  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne dla realizacji RPO WSL 2014-2020 - odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO:
  • Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006;
  • Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006;
  • Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 1460 z późn. zm.);
  1. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji obowiązków związanych z realizacją projektu „Gotowi do pracy", w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, udzielenia wsparcia, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
  2. Podanie danych jest wymogiem niezbędnym do realizacji ww. celu, o którym mowa w pkt. 5. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z przepisów prawa.
  3. Pani/Pana dane osobowe zostały powierzone do przetwarzania Beneficjentowi realizującemu projekt  - Powiatowemu Urzędowi Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza oraz podmiotom, które na zlecenie beneficjenta uczestniczą w realizacji projektu -  ------------. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez: Beneficjenta, Instytucję Zarządzającą, Instytucję Pośredniczącą oraz instytucje kontrolne upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą również zostać powierzone do przetwarzania podmiotom realizującym badania ewaluacyjne lub inne działania na zlecenie Instytucji Zarządzającej lub Beneficjenta.
  4. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. Dane będą także przekazywane do Centralnego Systemu Teleinformatycznego prowadzonego przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, ul. Wspólna 2/4 00- 926 Warszawa.
  5. W związku z realizacją projektu „Gotowi do pracy" przetwarzane będą kategorie danych osobowych zgodne z zakresem z Wytycznych w zakresie warunków gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2014-2020.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 5, do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa.
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania
  8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej
    lub Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.
  9. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

nnk.asset.publisher.attachments

Ulotka - Projekt Gotowi do pracy
Ulotka - Projekt Gotowi do pracy.pdf 317 KB
Plakat - Projekt Gotowi do pracy
Plakat - Projekt Gotowi do pracy.pdf 970 KB
Raport końcowy podsumowujący realizację projektu Gotowi do pracy
Raport końcowy podsumowujący realizację projektu Gotowi do pracy.pdf 957 KB

nnk.asset.publisher.info.header

Aktualności

Sprawozdania MRPiPS-01 za rok 2024


 

nnk.asset.publisher.attachments

MRiPS-01 styczeń 2024
MRiPS-01 styczeń 2024.pdf 410 KB
MRiPS-01 luty 2024
MRiPS-01 luty 2024.pdf 409 KB
MRiPS-01 marzec 2024
MRiPS-01 marzec 2024.pdf 445 KB
MRiPS-01 kwiecień 2024
MRiPS-01 kwiecień 2024.pdf 422 KB
MRiPS-01 maj 2024
MRiPS-01 maj 2024.pdf 386 KB
MRiPS-01 czerwiec 2024
MRiPS-01 czerwiec 2024.pdf 376 KB
MRiPS-01 lipiec 2024
MRiPS-01 lipiec 2024.pdf 384 KB
MRiPS-01 sierpień 2024
MRiPS-01 sierpień 2024.pdf 771 KB
MRiPS-01 wrzesień 2024
MRiPS-01 wrzesień 2024.pdf 478 KB
MRiPS-01 październik 2024
MRiPS-01 październik 2024.pdf 500 KB
MRiPS-01 listopad 2024
MRiPS-01 listopad 2024.pdf 377 KB
MRiPS-01 grudzień 2024
MRiPS-01 grudzień 2024.pdf 381 KB
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2024
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2024.pdf 133 KB
MRiPS-07 drugie półrocze 2024
MRiPS-07 drugie półrocze 2024.pdf 132 KB
Z1 II półrocze 2024
Załącznik 1 II półrocze 2024.pdf 443 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

nnk.asset.publisher.attachments

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii z przebiegu stażu FP
Formularz opinii z przebiegu stażu FP.pdf 63 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Sprawozdania MRiPS-01 za rok 2025


Dzień Doradztwa Zawodowego - 30 stycznia 2025 roku

30 stycznia 2025 roku w godzinach od 13:00 do 17:00
Dzień Doradztwa Zawodowego

W dniu 30 stycznia 2025 roku w godzinach od 13:00 do 17:00 wraz z III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej zapraszamy  do na Dzień Doradztwa Zawodowego. Dzień Doradztwa Zawodowego odbędzie się III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej.
Na Miejscu, w punkcie konsultacyjnym, czekać będą doradcy zawodowi z naszego Urzędu dysponujący najnowocześniejszymi metodami doradztwa – okularami VR Meta Quest 3
z filmami informacyjnymi o zawodach.
Będzie to doskonała okazja do uzyskania dodatkowych informacji, poszerzenia wiedzy na temat pracy w służbach mundurowych oraz możliwościach kształcenia w tych kierunkach.
W podanym terminie będzie można osobiście porozmawiać z przedstawicielami służb mundurowych: Policji, Wojska, Straży Pożarnej, Służby Więziennej, ABW, Pogotowia Ratunkowego, Straży Granicznej oraz z przedstawicielami wyższych uczelni: Akademii Wyższej Szkoły Biznesu i Wyższej Szkoły Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej.
 
Zapraszamy młodzież, która swoją przyszłość wiąże z pracą w służbach mundurowych 

Sprawozdania MRiPS-01 za rok 2022

nnk.asset.publisher.attachments

MRiPS-01 styczeń 2022
MRiPS-01 styczeń 2022.pdf 386 KB
MRiPS-01 luty 2022
MRiPS-01 luty 2022.pdf 385 KB
MRiPS-01 marzec 2022
MRiPS-01 marzec 2022.pdf 372 KB
MRiPS-01 kwiecień 2022
MRiPS-01 kwiecień 2022.pdf 380 KB
MRiPS-01 maj 2022
MRiPS-01 maj 2022.pdf 399 KB
MRiPS-01 czerwiec 2022
MRiPS-01 czerwiec 2022.pdf 397 KB
MRiPS-01 lipiec 2022
MRiPS-01 lipiec 2022.pdf 400 KB
MRiPS-01 sierpień 2022
MRiPS-01 sierpień 2022.pdf 420 KB
MRiPS-01 wrzesień 2022
MRiPS-01 wrzesień 2022.pdf 377 KB
MRiPS-01 październik 2022
MRiPS-01 październik 2022.pdf 385 KB
MRiPS-01 listopad 2022
MRiPS-01 listopad 2022.pdf 384 KB
MRiPS-01 grudzień 2022
MRiPS-01 grudzień 2022.pdf 377 KB
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2022
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2022.pdf 171 KB
MRiPS-07 drugie półrocze 2022
MRiPS-07 drugie półrocze 2022.pdf 127 KB

nnk.asset.publisher.info.header

Menu Display