Asset Publisher

Refunadacja wyposażenia lub doposażenia miejsc pracy

Refundacja podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego

 Informacje: Powiatowy Urząd Pracy w Bartoszycach, pokój 105, tel. (89) 7620661
 
Przyznawane środki stanowią kwotę nie wyższą niż 600 % przeciętnego wynagrodzenia przyjmowanego na dzień podpisania umowy.

I          Podstawowe kryteria w szczególności:

Wniosek o refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy może być przez starostę uwzględniony w przypadku spełnienia przez podmiot następujących warunków:
  1. nie zalega z wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,  
  2. nie zalega z opłacaniem innych danin publicznych,
  1. nie posiada nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
  1. prowadzi działalność gospodarczą przez okres 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku (nie wlicza się zawieszenia działalności gospodarczej),
  1. nie rozwiązał stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji.
  1. nie zmniejszył wymiaru czasu pracy pracownika, w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji, a jeśli wymiar czasu pracy został obniżony lub podmiot ma zamiar go obniżyć, zmniejszenie wymiaru czasu pracy mogło lub może nastąpić maksymalnie
    o 20%, nie więcej niż do 0,5 etatu, z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie nie może być niższe niż minimalne wynagrodzenie za pracę ustalane na podstawie przepisów
    o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, z uwzględnieniem wymiaru czasu pracy, na podstawie art. 15g ust. 8 lub art. 15gb ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 2 marca 2020r.
    o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
    i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych sytuacjami kryzysowymi lub na podstawie aneksu do umowy zawartej ze starostą w związku z art. 15 zzf ustawy COVID-19.
  1. nie był w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku karany za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r.- Kodeks karny lub ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
 
II         Kolejność postępowania w przypadku ubiegania się o refundację:
 
  1. Pobranie wniosku  o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
  2. Złożenie wypełnionego wniosku wraz z wymaganymi dokumentami.
  3. Otrzymanie pisemnego powiadomienia o odmowie lub uwzględnieniu wniosku.
  4. Podpisanie umowy oraz złożenie oświadczeń przez poręczycieli i ich małżonków.
  5. Wydatkowanie środków zgodnie ze specyfikacją zawartą we wniosku.
  6. Przedłożenie do urzędu (pokój 105) rozliczenia i dokumentów potwierdzających poniesione wydatki na wyposażenie stanowiska pracy dla bezrobotnego.
  7. Stwierdzenie przez pracowników urzędu utworzenia stanowiska pracy, jego wyposażenia lub doposażenia.
  8. Zatrudnienie skierowanego bezrobotnego.
  9. Refundacja.
 
III       Podstawowe obowiązki wnioskodawcy, w szczególności:
 
  1. Złożenie rozliczenia zawierającego zestawienie kwot wydatkowanych (zgodnie ze specyfikacją) od dnia zawarcia umowy i dostarczenie w terminie określonym w umowie dokumentów (faktury, umowy kupna-sprzedaży) potwierdzających poniesione wydatki na wyposażenie stanowiska pracy.
  2. Zatrudnienie na wyposażonym lub doposażonym stanowisku pracy w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanego  bezrobotnego przez okres co najmniej 24 miesiące.
  3. Utrzymanie przez okres co najmniej 24 miesięcy stanowisk pracy utworzonych w związku
    z przyznaną  refundacją.
  4. Zwrot równowartości odliczonego lub zwróconego podatku naliczonego dotyczącego zakupionych towarów i usług w ramach przyznanej refundacji.
 
IV       Proponowane formy zabezpieczenia zwrotu  refundacji w przypadku naruszenia warunków umowy:
 
a) poręczenie c) gwarancja bankowa
b) akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika d) blokada środków zgromadzonych na  rachunku bankowego
 
W przypadku zabezpieczenia w formie poręczenia:
  • poręczenie minimum 2 poręczycieli,
  • dochód miesięczny poręczyciela w wysokości 3 800,00 zł netto zabezpiecza 13 000 zł refundacji.
Poręczycielem może być:
  • osoba osiągająca dochód miesięczny minimum 3 800,00 zł netto,
  • osoba zatrudniona w zakładzie pracy na podstawie umowy o pracę,
  • rolnik prowadzący gospodarstwo rolne lub dział specjalny,
  • osoba prowadząca działalność gospodarczą ,
  • emeryt lub rencista.
z wyjątkiem :
  • pracowników pozostających w okresie wypowiedzenia umowy o pracę,
  • osób, wobec których toczy się sądowe lub administracyjne postępowanie egzekucyjne.
 
Poręczyciel na dzień podpisania umowy przedkłada oświadczenie o uzyskiwanych dochodach ze wskazaniem źródła i kwoty dochodu oraz o aktualnych zobowiązaniach finansowych z określeniem wysokości miesięcznej spłaty zadłużenia.
 

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
Anna Dziubińska  Specjalista ds. programów  (89)762 06 61  olbadotacje2@pupbartoszyce.pl

Załączniki

1. Wytyczne 2025
1. Wytyczne 2025.pdf 366 KB
2. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego
2. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego.pdf 394 KB
3. Druk zgłoszenia oferty pracy
3. Druk zgłoszenia oferty pracy.pdf 328 KB
4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 425 KB
5. Oświadczenie o stanie majątkowym
5. Oświadczenie o stanie majątkowym.pdf 91 KB
5a.Oświadczenie o sytuacji majątkowej dla wnioskodawcy - dla osoby prawnej
5a.Oświadczenie o sytuacji majątkowej dla wnioskodawcy - dla osoby prawnej.pdf 175 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display