Osoby nieposiadające Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach informuje, iż wnioski o dokonanie rejestracji bezrobotnego w formie papierowej, nie zostaną rozpatrzone jeżeli będą zawierać błędy niemożliwe do usunięcia np. brak niezbędnych załączników lub będą nieprawidłowo wypełnione (np. brak podpisu).
Mają możliwość:
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach informuje, iż wnioski o dokonanie rejestracji bezrobotnego w formie papierowej, nie zostaną rozpatrzone jeżeli będą zawierać błędy niemożliwe do usunięcia np. brak niezbędnych załączników lub będą nieprawidłowo wypełnione (np. brak podpisu).
Mają możliwość:
- W DOMU: mogą wydrukować, uzupełnić (do rejestracji należy dołączyć kserokopie wszystkich wymaganych dokumentów, poświadczonych na każdej stronie formułą: „ za zgodność z oryginałem" + własnoręczny podpis) a następnie dostarczyć do urzędu skompletowane podpisane dokumenty i wrzucić je do skrzyni podawczej (z napisem REJESTRACJA I EWIDENCJA) znajdującej się przy wejściu do urzędu lub przesłać pocztą tradycyjną.
- Wniosek o rejestrację – pliki do pobrania poniżej
- W URZĘDZIE: mogą osobiście pobrać z urzędu przygotowane formularze
w formie papierowej (do rejestracji należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty). Przygotowany komplet złożyć w skrzyni podawczej
(z napisem REJESTRACJA I EWIDENCJA) znajdującej się przy wejściu do urzędu.
UWAGA!
- Data przyznania statusu osoby bezrobotnej i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym - jest datą wpływu do urzędu kompletu podpisanych przez klienta dokumentów czyli: dzień złożenia w urzędzie lub data dostarczenia dokumentów przez pocztę bądź data wysłania podpisanego Profilem Zaufanym wniosku elektronicznego lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Każdy złożony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania.
- Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji znajduje się w załączonym pliku.
- Jeżeli rejestrujesz się po raz pierwszy to: do załączonych dokumentów należy dołączyć kserokopie dyplomów ukończenia studiów, świadectw szkolnych, świadectw kwalifikacji, wszystkich świadectw pracy i innych dokumentów mających wpływ na prawo do zasiłku;
- Jeżeli rejestrujesz się po raz kolejny to: do załączonych dokumentów dołączasz wszystkie wyżej wymienione dokumenty uzyskane po ostatniej rejestracji;
- Jeżeli nie dołączysz kserokopii świadectw pracy lub innych dokumentów mających wpływ na przyznanie prawa do zasiłku, to otrzymasz tylko status bezrobotnego a prawo do zasiłku dla bezrobotnych otrzymasz od dnia doręczenia dokumentów.
- W razie wątpliwości co do przekazanych danych pracownicy urzędu będą się
z Państwem kontaktować telefoniczne lub poprzez e-mail, stąd bardzo ważne jest podanie przez Państwa poprawnych danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail).
Ważne !!!
Do rejestracji osoby bezrobotnej należy wydrukować wszystkie poniższe dokumenty.