Statut prawny i struktura organizacyjna powiatowego urzędu pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach jako jednostka organizacyjna powiatu wchodzi w skład administracji zespolonej Powiatu kieleckiego.

Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką sektora finansów publicznych działającą w formie jednostki budżetowej. Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Zarząd Powiatu kieleckiego. Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.

Komórki organizacyjne

Referat Organizacyjno-Prawny

Referat załatwia sprawy

Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie PUP, obsługę zadaniową Dyrektora PUP i jego Zastępcy, prowadzi sprawy kadrowe i szkoleniowe pracowników, prowadzi postępowania w zakresie odwołań od decyzji administracyjnych oraz z zakresu skarg i wniosków. Prowadzi kontrole wewnętrzne w PUP. Koordynuje proces udzielania zamówień publicznych przez PUP.

Referat Administracyjno-Gospodarczy

Referat załatwia sprawy
Realizuje zadania z zakresu zarządzania budynkiem będącym siedzibą PUP w Kielcach, administrowania majątkiem PUP oraz zaopatrzenia urzędu i pracowników w niezbędne wyposażenie techniczne, materiałowe i biurowe. Prowadzi archiwum zakładowe.

Wydział Finansowo-Księgowy

Wydział załatwia sprawy

Kierowany przez Głównego Księgowego, realizuje zadania z zakresu planowania i rozliczania środków budżetowych PUP, Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych funduszy celowych, zapewnia obsługę finansowo-księgową oraz prowadzi rachunkowość PUP, sporządza sprawozdania z wydatków budżetowych, z Funduszu Pracy, PFRON, EFS i innych funduszy celowych.

Centrum Rejestracji i Ewidencji

Wydział załatwia sprawy

Realizuje zadania z zakresu rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz współpracy z gminami w zakresie info1rmowania o usługach i instrumentach rynku pracy realizowanych przez PUP. Zadania Wydziału realizowane są zgodnie ze standardami usług rynku pracy.

Wydział realizuje zadania z zakresu  przyznawania świadczeń i koordynacji wypłacanych świadczeń oraz z zakresu obsługi formalnej osób bezrobotnych w siedzibie PUP w Kielcach oraz Lokalnych Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych.

Zespół ds. Informatycznych

Załatwia sprawy
Realizuje zadania z zakresu obsługi informatycznej PUP.
 

Zespół Radców Prawnych

Załatwia sprawy

Prowadzi obsługę prawną Powiatowego Urzędu Pracy. Jako samodzielne stanowisko pracy podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP

Centrum Aktywizacji Zawodowej

Wydział załatwia sprawy

Realizuje usługi i instrumenty rynku pracy w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy, szkoleń skierowanych do osób bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy jak również pracodawców. Realizuje działania związane z efektywnym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych z Funduszu Pracy i innych funduszy celowych przeznaczonych na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu oraz organizuje, realizuje, monitoruje szkolenia dla bezrobotnych. Podejmuje działania w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych z funduszy krajowych i UE na działania statutowe Urzędu, przygotowuje projekty finansowane ze środków pomocowych. Realizuje zadania z zakresu tworzenia baz danych statystycznych, dokonywania analiz parametrów ekonomiczno-społecznych zjawiska bezrobocia w obrębie działania PUP.

W strukturę organizacyjną Centrum Aktywizacji Zawodowej wchodzi:

  • Referat Pośrednictwa Pracy
  • Zespół ds. Poradnictwa Zawodowego
  • Referat ds.Instrumentów Rynku Pracy
  • Referat ds. Szkoleń

Zespół ds. Programowania i Monitoringu

Zespół Programowania i Monitoringu podejmuje działania w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych z funduszy krajowych i UE na działania statutowe Urzędu, przygotowując projekty finansowane  ze środków pomocowych w zakresie zatrudnienia, wynikające z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków EFS i FP, tym programy specjalne. Ponadto realizuje zadania z zakresu opracowań i analiz dotyczących rynku pracy dla potrzeb Urzędu i podmiotów zewnętrznych, prowadzi monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych, dokonuje ocen rynku pracy na potrzeby PUP.

Samodzielne Stanowisko ds. BHP i PPOŻ

Samodzielne stanowisko ds. BHP i PPOŻ prowadzi całokształt spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony ppoż. w Powiatowym Urzędzie Pracy. Jako samodzielne stanowisko pracy podlega bezpośrednio dyrektorowi PUP.
 

Inspektor Ochrony Danych

Do podstawowych zadań Inspektora Ochrony Danych (IOD) należy w szczególności monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach (PUP).
IOD podejmuje działania zwiększające świadomość pracowników w PUP w Kielcach w zakresie ochrony danych osobowych m.in.  przeprowadza  szkolenia  pracowników, opracowuje wytyczne
i zalecenia.
IOD informuje/doradza kierownikom komórek organizacyjnych PUP oraz poszczególnym pracownikom przetwarzającym dane osobowe, w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, w ramach indywidualnych rozmów oraz przekazuje materiały merytoryczne w ww. zakresie.
IOD współpracuje z organem nadzorczym oraz pełnieni funkcję punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami,
o których mowa w art. 36 RODO, a także w stosownych przypadkach prowadzi konsultacje we wszelkich innych sprawach.
IOD pełni funkcję punktu kontaktowego dla osób, których dane są przetwarzane, w celu realizacji ich uprawnień.
Inspektor Ochrony Danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego
z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.
 

Informacje o publikacji dokumentu