W związku ze zmianą od 24.06.2020 r. ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych przedsiębiorca, który wnioskował o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie COVID-19:
  1. nie ma obowiązku składania comiesięcznych oświadczeń, jest natomiast zobowiązany do poinformowania urzędu pracy w formie oświadczenia o każdej zmianie danych dotyczących zatrudnionych pracowników objętych dofinansowaniem oraz w zakresie ich wynagrodzenia w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o ich wystąpieniu – dotyczy wniosków złożonych przed dniem wejścia w życie niniejszej zmiany, tj. brak konieczności składania ponownie wniosków i nowych umów a zawarte umowy nie będą wymagały aneksowania.
  2. aby umożliwić  spełnienie warunku utrzymania zatrudnienia w przypadku rozwiązania umowy o pracę przez pracownika lub rozwiązanie z nim umowy na podstawie art. 52 Kodeksu Pracy, wprowadzono możliwość zastąpienia tego pracownika innym pracownikiem. Nowy pracownik zostanie objęty umową o dofinansowanie w miejsce dotychczasowego pracownika. O zmianie pracownika objętego dofinansowaniem przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić urząd pracy – warunek ten dotyczy przedsiębiorców, które złożyły wnioski przed dniem wejścia w życie niniejszej zmiany i nierozpatrzonych oraz przedsiębiorców z którymi umowy zostały zawarte.
Powyższych informacji udziela się na podstawie przepisów  art. 97 ust. 1-3 ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych  przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 ( Dz. U z 2020 r., poz. 1086).